18.05.2024 / 10:43
StoryEditor

Pracownicy mierzą się rekordową inflacją, a szef jednej z największych sieci w Europie zarabia miliony

Zarobki szefa i dyrektora finansowego Tesco wzrosły w ciągu roku ponad dwukrotnie. Pracownicy nie mieli tak dobrze (fot. Shutterstock).
Ponad 47 milionów złotych – tyle w przybliżeniu zarobił w ciągu mininiego roku Ken Marphy, dyrektor generalny Tesco. Nieźle obłowi się także dyrektor finansowy sieci. Czym ten duet zasłużył sobie na ponad dwukrotną podwyżkę wynagrodzeń?

W roku finansowym 2023/2024 kończącym się 24 lutego br., dyrektor generalny Tesco, Ken Murphy zarobił 9,93 mln funtów – informuje portal esmmagazine.com powołujące się na dane podane w rocznym raporcie firmy.

Na sumę tę składało się stałe wynagrodzenia w wysokości 1,64 mln funtów, premia roczna w wysokości 3,38 mln funtów oraz wypłaty z planu Performance Share Plan w wysokości 4,91 mln funtów. Portal podkreśla, że zarobki szefa Tesco były ponad dwa razy większe niż w roku minionym, w którym wyniosły one 4,44 mln funtów.

Wynagrodzenie dyrektora finansowego Tesco – Imrana Nawaza również wzrosło ponad dwukrotnie, do 4,95 mln funtów co po przeliczeniu na naszą walutę daje prawie 25 mln złotych.

Tesco wychodzi na prostą (w ojczyźnie)

Tesco tłumaczy, że duża część całego pakietu środków wypłaconych menadżerom to zasługa "osiągnięcia przez Kena Murphy‘ego i Imrana Nawaza ambitnych celów w wysoce konkurencyjnym sektorze i pracy na rzecz tworzenia wartości dla klientów, współpracowników, dostawców, społeczności i akcjonariuszy”.

Skoro mowa o współpracownikach, to sieć zapewniła, że „nadal angażuje się w zapewnienie konkurencyjnego i sprawiedliwego pakietu wynagrodzeń dla wszystkich współpracowników”. Tesco podkreśliło również, że zainwestowała rekordową kwotę 300 milionów funtów (1,5 mld złotych) w podwyżkę wynagrodzeń brytyjskich pracowników otrzymujących stawkę godzinową, a także w ulepszone świadczenia pracownicze.

Wracając do wyników Tesco, to esmmagazine.com podaje, że w zeszłym miesiącu Tesco odnotowało 11-proc. wzrost rocznego zysku do 2,76 miliarda funtów. Z kolei kurs akcji firmy wzrósł rok do roku o 15 proc. W tym miejscu warto jednak odnotować, że w przeciwieństwie do rodzimego rynku, Tesco w Europie Środkowej radzi sobie nieszczególnie

Etatowi pracownicy na Wyspach nie mają lekko

Cytowany portal podkreśla też, że zgodnie z badaniami opublikowanym w sierpniu ub.r. szefowie największych brytyjskich firm odnotowali wzrost wynagrodzeń o 16 proc. w skali roku, co oznacza, że ​​ich średnie zarobki były 118 razy wyższe od mediany wynagrodzeń pracowników pełnoetatowych w Wielkiej Brytanii.

W tym kontekście ważne są również dane na temat inflacja cen żywności w Wielkiej Brytanii, która w marcu 2023 r. osiągnęła 19,2 proc., była więc najwyższa od 45 lat. Według oficjalnych danych w marcu tego roku spadła ona do 4 proc.

10.02.2025 / 13:10
StoryEditor
Jedna trzecia polskich konsumentów nie chce korzystać z biometrii i nie chce tego zmieniać. Klienci czują się mniej bezpieczni
Część Polaków czuje opór przed biometrycznymi metodami zatwierdzania transakcji (fot. Shutterstock)

Dane firmy Adyen pokazują, że 30 proc. konsumentów w Polsce nie zamierza korzystać z biometrycznych metod zabezpieczeń w formie odcisku palca oraz funkcji rozpoznawania twarzy. Większość konsumentów oczekuje jednocześnie że to sklepy internetowe zadbają o ich ochronę.

Z badania Adyen Retail Report 2024 wynika, że aż 30 proc. polskich przedsiębiorstw handlu detalicznego w 2023 roku padło cyberprzestępczości, ponosząc średnie straty rzędu 8,3 m...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.02.2025 / 17:20
StoryEditor
Polska wyrasta na lidera zakupów online w Europie. E-zamówienia spożywcze wciąż jednak nie przekonują klientów nad Wisłą
Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe (fot. Michał Warda)

Przeciętny ankietowany Polak kupuje w e-commerce ponad pięć pozycji miesięcznie (5,4). Jednocześnie, częściej niż respondenci z innych krajów, porzuca koszyk zakupowy. Wiemy, dlaczego.

Jak pokazują wyniki najnowszego badania Mastercard, polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo, wyprzedzając średni czas dla europejskich badan...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. luty 2025 20:08