15.10.2018 / 12:31
StoryEditor

Mikrofirmy handlowe wygenerowały w 2017 r. blisko 480 mld zł przychodów [STATYSTYKI]

Mikrofirmy handlowe generują 42 proc. przychodów sektora (na zdj. sklepik wiejski w Gorzewie k/ Łodzi)
W 2017 r. działalność gospodarczą w Polsce prowadziło 2073,6 tys. przedsiębiorstw o liczbie pracujących do 9 osób (mikroprzedsiębiorstw), co oznacza wzrost o 3,5 proc. rok do roku oraz o 20,8 proc. w stosunku do roku 2010. W tej grupie 23 proc. to firmy z sekcji handel i naprawa pojazdów samochodowych. Wygenerowały one ponad 42 proc. przychodów całego sektora i zatrudniały ponad 27 proc. osób pracujących w mikrofirmach – to najnowsze dane GUS na temat mikroprzedsiębiorstw w Polsce.

Przychody ogółem badanej zbiorowości zwiększyły się o 7,4 proc. r/r (w latach 2010-2017 wzrosły o 47,5 proc.), a liczba pracujących wzrosła o 3,4 proc. r/r (w latach 2010-2017 o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.03.2025 / 16:20
StoryEditor
Biedronka kontra Dino. Szykuje się starcie największych sieci handlowych na Podkarpaciu, dyskonter rusza z dużą inwestycją!

W 2025 r. Biedronka planuje otworzyć w Polsce 130-150 sklepów netto, uruchomi także nowe, już 18. centrum dystrybucyjne. Obiekt powstanie na Podkarpaciu, a wzmocnić ma ekspansję dystrybutora w regionie, gdzie jeden z największych konkurentów - czyli sieć supermarketów Dino - dopiero rozpoczyna budowanie swojej pozycji.

Sieć sklepów Biedronka rozpoczyna budowę nowoczesnego centrum dystrybucyjnego na Podkarpaciu. Magazyn ruszy jeszcze w 2025 r. w okolicach w Sokołowa Małopolskiego i nie tylko ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.03.2025 / 08:54
StoryEditor
Nowoczesna i samoobsługowa. Intermarché otwiera nową stację paliw w koncepcie "light". To piąty tego typu obiekt sieci w Polsce
Nowa stacja paliw Intermarché w Środzie Śląskiej (fot. Materiały Prasowe)

Sieć Intermarché uruchomiła nową stację paliw w formule "light". Obiekt mieści w Środzie Śląskiej i jest piątą w pełni zautomatyzowaną placówką działającą pod szyldem franczyzowej marki w Polsce. Punktem zarządzają Aleksandra i Mariusz Krejowie. Lokalni przedsiębiorcy prowadzą także pobliski supermarket Bricomarché.

Grupa Muszkieterów kontynuuje dynamiczny rozwój w ramach szyldów Intermarché oraz Bricomarché. 21 marca 2025 roku firma otworzyła nową stację paliw. Placówka mieszcząca ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. marzec 2025 12:07