Kampania wystartowała na początku lutego i koncentruje się na tematach związanych z zatrudnieniem. Lidl Polska stawia pytania m.in. o to, czy zdjęcie w CV jest ważne oraz – prowokacyjnie – czy posiadanie dziecka również brane jest pod uwagę w procesie rekrutacji.
„Razem w Lidlu” to kampania, która skupia się na 5 obszarach oraz opowiada o tym, jak ważni dla firmy są ludzie i ich kompetencje. Każde z zagadnień to kwestie szczególnie bliskie sieci Lidl Polska oraz jej pracownikom, których jest już blisko 27 tysięcy. Na pytania dotyczące wieku, wynagrodzeń czy rodzicielstwa w trwającej właśnie fazie główniej kampanii, odpowiadają pracownicy i pracowniczki Lidl Polska: Darek, Leokadia, Łukasz, Maciej i Monika.
„Szczególnie cenię sobie benefity, które proponuje nam firma. Nie mam problemu z umówieniem wizyty u lekarza w ramach prywatnej opieki medycznej. Dodatkowo takie inicjatywy jak świąteczne kupony rabatowe w aplikacji Lidl Plus dla pracowników, pozwalają na spore oszczędności podczas dużych zakupów, a moje dzieciaki zawsze cieszą się ze świątecznych paczek. Co roku widzę radość na ich twarzach i to, jaką mają frajdę z odkrywania niespodzianki” – mówi w kampanii jeden z pracowników sieci, Darek.
– „Kampania „Razem w Lidlu” jest dla nas szczególnie ważna, ponieważ dotyka tematów, które traktujemy priorytetowo. Celem kampanii jest pokazanie, że tworzymy przyjazną i pełną szacunku kulturę organizacyjną, w której jest miejsce dla każdej osoby, bez względu na wiek, płeć, wygląd czy poglądy. Lidl Polska stawia na równe i sprawiedliwe traktowanie, a także wspieranie swoich pracowników. Zależy nam, aby promować dobre praktyki i być liderem wśród pracodawców w handlu” – mówi Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych w Lidl Polska.
Jakie są wspomniane filary kampanii? Pierwszy z nich to rodzicielstwo. W Lidl Polska pracuje ponad 19 tys. osób między 30. a 50. rokiem życia i wiele z nich łączy pracę z opieką nad dziećmi. Jak wynika z danych samej sieci, w 2023 roku urodziło się ponad 1000 dzieci pracowników sieci, którym Lidl Polska przekazał Wyprawki dla Maluszka, zasilając karty Lidl kwotą 150 zł brutto.
Ponadto z urlopu macierzyńskiego oraz tacierzyńskiego skorzystało w zeszłym roku blisko 1,6 tys. rodziców. Co więcej, aby ułatwić powrót do pracy, Lidl Polska stworzył Program wsparcia rodzicielstwa. Ponadto firma daje dzieciom pracowniczek i pracowników Lidla wyprawki szkolne, a także wręcza im świąteczne paczki. W ubiegłym roku było ich aż 19 tys. Sieć przypomina również, że pracownicy mają dostęp do szerokiej gamy benefitów pozapłacowych – także dla członków ich rodzin. To m.in. prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe, karta Multisport lub MedicoverSport, a także Program Wsparcia Pracowników, w ramach którego można skorzystać z bezpłatnej pomocy psychologicznej, prawnej oraz doradztwa finansowego.
Drugi filar kampanii to tzw. generacje. Społeczeństwo się zmienia, a już w przyszłym roku osoby z pokolenia „Z” – według firmy Adobe – będą stanowiły 27 proc. pracowników na świecie. Kolejne osoby z tego pokolenia zasilą też rynek pracy. Bardzo ważna jest więc współpraca międzypokoleniowa i integracja. Lidl Polska dużą wagę przykłada do tworzenia przyjaznego miejsca pracy, w którym każdy, bez względu na wiek, czuje się mile widziany. Sieć podejmuje w tym zakresie różne inicjatywy, jak nagradzanie firm wspierających równość płac w konkursie Lidl Fair Pay, czy prowadzenie rozmów o różnorodności w ramach projektu #KobiecaStronaLidla. Sieć jest też sygnatariuszem Karty Różnorodności.
Różnorodność i wparcie rodziny są niezwykle istotne, ale owocem pracy są przede wszystkim zarobki. Trzeci filar kampanii „Razem w Lidlu” to wynagrodzenia. Sieć podkreśla, że od lat przyciąga kandydatów bardzo atrakcyjnymi warunkami pracy, stawiając na równość wynagrodzeń. W tym roku sieć przeznacza aż 240 mln złotych na podwyżki i nowe miejsca pracy. Oferuje też bardzo konkurencyjne stawki – jedne z najwyższych w handlu.
Od stycznia tego roku pracownicy sklepów zarabiają od 4 550 zł brutto do 5 550 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku pracy pracodawca gwarantuje wzrost płacy i po dwóch latach kolejne podwyżki. W przypadku pensji załogi magazynów Lidl Polska, po podwyżkach wyniesie ona od 5 050 zł brutto do 5 650 zł brutto na początku zatrudnienia. Z kolei menedżerowie sklepów mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości od 7 250 zł brutto do 7 600 zł brutto na start. Co więcej, w Lidl Polska wszystkim menedżerom sklepów przysługuje samochód służbowy.
Czwarty filar to wspomniany już wcześniej sprawiedliwy proces rekrutacji. Lidl Polska podkreśla, że jest otwarty na różnorodność. Firma stawia na kompetencje i chęć do pracy. Ostatnia kwestia to społeczna odpowiedzialność biznesu. Lidl Polska skrupulatnie realizuje swoją strategię CSR (ang. corporate social responsibility) na lata 2020 – 2025, podejmując działania na rzecz ochrony klimatu, ochrony zasobów naturalnych, poszanowania bioróżnorodności, uczciwego działania, promowania zdrowia oraz angażowania w dialog interesariuszy.
Sieć prezentuje swoje zobowiązania w tym obszarze poprzez raport zrównoważonego rozwoju, a także tworzenie przyjaznej atmosfery pracy, co potwierdza m.in. otrzymana niedawno przez sieć nagroda „Top Employer 2024”. Najlepszym dowodem na to, że Lidl jest w tym skuteczny, jest staż pracowników – ponad 65 proc. z nich pracuje w firmie 3 lata lub dłużej. Potwierdza to również Badanie Puls, które pozwala ocenić zaangażowanie, satysfakcję oraz nastroje osób zatrudnionych w sieci. Aż 70 proc. badanych odpowiedziało, że czuje zadowolenie z pracy w Lidl Polska.
Warto również dodać, że sieć mocno promuje wśród pracowników praktyki z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu oraz dbania o środowisko naturalne. Stworzyła nawet autorską inicjatywę „Lidl YOU #teamlidl”, która jest skierowana do osób zatrudnionych w sieci i ma na celu wzmocnienie ich aktywności w jednym z sześciu obszarów. Sieć kupuje produkty i surowce jedynie z certyfikowanych źródeł. Może się również pochwalić oszczędnością zasobów naturalnych. Tylko w ciągu roku oszczędza ponad 133 tony papieru dzięki wdrożeniu elektronicznych cenówek. Angażuje się również w inicjatywy związane z niemarnowaniem żywności i współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska. Sieć chętnie angażuje się we wspólne działania edukacyjne. W zeszłym roku, w ramach przedświątecznych zbiórek żywności, klienci Lidl Polska przekazali ponad 102 tony produktów spożywczych na rzecz osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
Kampania „Razem w Lidlu” potrwa do końca lutego 2024 r. Akcja jest wspierana przez różne działania wizerunkowe, które zostały zaplanowane w formie reklam outdoor w największych polskich miastach, promocji w internecie, social media, radio oraz prasie on-line. W przygotowaniu kampanii Lidl Polska wspierała agencja Lucky You.