20.02.2024 / 09:00
StoryEditor

Lidl Polska ruszył z wielką kampanią. Mówi o ważnych społecznie sprawach i promuje różnorodność oraz godne wynagrodzenia

522964
fot. Materiał Partnera
522965
fot. Materiał Partnera
522966

”Czy data urodzenia jest atutem podczas rekrutacji? Nie!”

Materiał Partnera
522967

”Czy twoje dziecko też bierze udział w rekrutacji? Nie!”

Materiał Partnera
522964
522965
522966
522967
Sieć Lidl Polska wystartowała z kampanią „Razem w Lidlu”, której celem jest pokazanie zaangażowania w dbanie o dobro swoich pracowników. Porusza w niej tematy rodzicielstwa, wynagrodzeń czy wieku, a także sprawiedliwej rekrutacji i społecznej odpowiedzialności biznesu.

Kampania wystartowała na początku lutego i koncentruje się na tematach związanych z zatrudnieniem. Lidl Polska stawia pytania m.in. o to, czy zdjęcie w CV jest ważne oraz – prowokacyjnie – czy posiadanie dziecka również brane jest pod uwagę w procesie rekrutacji.

„Razem w Lidlu” to kampania, która skupia się na 5 obszarach oraz opowiada o tym, jak ważni dla firmy są ludzie i ich kompetencje. Każde z zagadnień to kwestie szczególnie bliskie sieci Lidl Polska oraz jej pracownikom, których jest już blisko 27 tysięcy. Na pytania dotyczące wieku, wynagrodzeń czy rodzicielstwa w trwającej właśnie fazie główniej kampanii, odpowiadają pracownicy i pracowniczki Lidl Polska: Darek, Leokadia, Łukasz, Maciej i Monika.

„Szczególnie cenię sobie benefity, które proponuje nam firma. Nie mam problemu z umówieniem wizyty u lekarza w ramach prywatnej opieki medycznej. Dodatkowo takie inicjatywy jak świąteczne kupony rabatowe w aplikacji Lidl Plus dla pracowników, pozwalają na spore oszczędności podczas dużych zakupów, a moje dzieciaki zawsze cieszą się ze świątecznych paczek. Co roku widzę radość na ich twarzach i to, jaką mają frajdę z odkrywania niespodzianki” – mówi w kampanii jeden z pracowników sieci, Darek.

– „Kampania „Razem w Lidlu” jest dla nas szczególnie ważna, ponieważ dotyka tematów, które traktujemy priorytetowo. Celem kampanii jest pokazanie, że tworzymy przyjazną i pełną szacunku kulturę organizacyjną, w której jest miejsce dla każdej osoby, bez względu na wiek, płeć, wygląd czy poglądy. Lidl Polska stawia na równe i sprawiedliwe traktowanie, a także wspieranie swoich pracowników. Zależy nam, aby promować dobre praktyki i być liderem wśród pracodawców w handlu” – mówi Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych w Lidl Polska.

image

"Czy data urodzenia jest atutem podczas rekrutacji? Nie!"

FOTO: Materiał Partnera

Jakie są wspomniane filary kampanii? Pierwszy z nich to rodzicielstwo. W Lidl Polska pracuje ponad 19 tys. osób między 30. a 50. rokiem życia i wiele z nich łączy pracę z opieką nad dziećmi. Jak wynika z danych samej sieci, w 2023 roku urodziło się ponad 1000 dzieci pracowników sieci, którym Lidl Polska przekazał Wyprawki dla Maluszka, zasilając karty Lidl kwotą 150 zł brutto.

Ponadto z urlopu macierzyńskiego oraz tacierzyńskiego skorzystało w zeszłym roku blisko 1,6 tys. rodziców. Co więcej, aby ułatwić powrót do pracy, Lidl Polska stworzył Program wsparcia rodzicielstwa. Ponadto firma daje dzieciom pracowniczek i pracowników Lidla wyprawki szkolne, a także wręcza im świąteczne paczki. W ubiegłym roku było ich aż 19 tys. Sieć przypomina również, że pracownicy mają dostęp do szerokiej gamy benefitów pozapłacowych – także dla członków ich rodzin. To m.in. prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe, karta Multisport lub MedicoverSport, a także Program Wsparcia Pracowników, w ramach którego można skorzystać z bezpłatnej pomocy psychologicznej, prawnej oraz doradztwa finansowego.

image

"Czy twoje dziecko też bierze udział w rekrutacji? Nie!"

FOTO: Materiał Partnera

Drugi filar kampanii to tzw. generacje. Społeczeństwo się zmienia, a już w przyszłym roku osoby z pokolenia „Z” – według firmy Adobe – będą stanowiły 27 proc. pracowników na świecie. Kolejne osoby z tego pokolenia zasilą też rynek pracy. Bardzo ważna jest więc współpraca międzypokoleniowa i integracja. Lidl Polska dużą wagę przykłada do tworzenia przyjaznego miejsca pracy, w którym każdy, bez względu na wiek, czuje się mile widziany. Sieć podejmuje w tym zakresie różne inicjatywy, jak nagradzanie firm wspierających równość płac w konkursie Lidl Fair Pay, czy prowadzenie rozmów o różnorodności w ramach projektu #KobiecaStronaLidla. Sieć jest też sygnatariuszem Karty Różnorodności.

Różnorodność i wparcie rodziny są niezwykle istotne, ale owocem pracy są przede wszystkim zarobki. Trzeci filar kampanii „Razem w Lidlu” to wynagrodzenia. Sieć podkreśla, że od lat przyciąga kandydatów bardzo atrakcyjnymi warunkami pracy, stawiając na równość wynagrodzeń. W tym roku sieć przeznacza aż 240 mln złotych na podwyżki i nowe miejsca pracy. Oferuje też bardzo konkurencyjne stawki – jedne z najwyższych w handlu.

Od stycznia tego roku pracownicy sklepów zarabiają od 4 550 zł brutto do 5 550 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku pracy pracodawca gwarantuje wzrost płacy i po dwóch latach kolejne podwyżki. W przypadku pensji załogi magazynów Lidl Polska, po podwyżkach wyniesie ona od 5 050 zł brutto do 5 650 zł brutto na początku zatrudnienia. Z kolei menedżerowie sklepów mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości od 7 250 zł brutto do 7 600 zł brutto na start. Co więcej, w Lidl Polska wszystkim menedżerom sklepów przysługuje samochód służbowy.

image

" Czy o wypłatę należy się upominać? Nie!"

FOTO: Materiał Partnera

Czwarty filar to wspomniany już wcześniej sprawiedliwy proces rekrutacji. Lidl Polska podkreśla, że jest otwarty na różnorodność. Firma stawia na kompetencje i chęć do pracy. Ostatnia kwestia to społeczna odpowiedzialność biznesu. Lidl Polska skrupulatnie realizuje swoją strategię CSR (ang. corporate social responsibility) na lata 2020 – 2025, podejmując działania na rzecz ochrony klimatu, ochrony zasobów naturalnych, poszanowania bioróżnorodności, uczciwego działania, promowania zdrowia oraz angażowania w dialog interesariuszy.

Sieć prezentuje swoje zobowiązania w tym obszarze poprzez raport zrównoważonego rozwoju, a także tworzenie przyjaznej atmosfery pracy, co potwierdza m.in. otrzymana niedawno przez sieć nagroda „Top Employer 2024”. Najlepszym dowodem na to, że Lidl jest w tym skuteczny, jest staż pracowników – ponad 65 proc. z nich pracuje w firmie 3 lata lub dłużej. Potwierdza to również Badanie Puls, które pozwala ocenić zaangażowanie, satysfakcję oraz nastroje osób zatrudnionych w sieci. Aż 70 proc. badanych odpowiedziało, że czuje zadowolenie z pracy w Lidl Polska.

Warto również dodać, że sieć mocno promuje wśród pracowników praktyki z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu oraz dbania o środowisko naturalne. Stworzyła nawet autorską inicjatywę „Lidl YOU #teamlidl”, która jest skierowana do osób zatrudnionych w sieci i ma na celu wzmocnienie ich aktywności w jednym z sześciu obszarów. Sieć kupuje produkty i surowce jedynie z certyfikowanych źródeł. Może się również pochwalić oszczędnością zasobów naturalnych. Tylko w ciągu roku oszczędza ponad 133 tony papieru dzięki wdrożeniu elektronicznych cenówek. Angażuje się również w inicjatywy związane z niemarnowaniem żywności i współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska. Sieć chętnie angażuje się we wspólne działania edukacyjne. W zeszłym roku, w ramach przedświątecznych zbiórek żywności, klienci Lidl Polska przekazali ponad 102 tony produktów spożywczych na rzecz osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.

Kampania „Razem w Lidlu” potrwa do końca lutego 2024 r. Akcja jest wspierana przez różne działania wizerunkowe, które zostały zaplanowane w formie reklam outdoor w największych polskich miastach, promocji w internecie, social media, radio oraz prasie on-line. W przygotowaniu kampanii Lidl Polska wspierała agencja Lucky You.

13. listopad 2024 12:31