20.05.2024 / 13:01
StoryEditor

Jarosław Sobczyk, członek zarządu JMP, o płacach w Biedronce, szansach na czterodniowy tydzień pracy i wojnie cenowej z Lidlem

Jarosław Sobczyk, członnek zarządu i dyrektor personalny Jerónimo Martins Polska (fot. JMP)
Jarosław Sobczyk, członek zarządu i dyrektor personalny Jeronimo Martins Polska, opowiada w wywiadzie dla "Business Insidera" m.in. o płacach w sieci Biedronka, możliwości wprowadzenia czterodniowego tygodnia pracy, a także o wojnie cenowej z Lidlem z perspektywy Biedronki.

Jak podkreśla Jarosław Sobczyk, zarządzający sprawami pracowniczymi w sieci Biedronka, w wywiadzie dla "Business Insidera", zarządzający pracownikami w sieci Biedronka, na początku roku wynagrodzenia w sklepach, centrach dystrybucyjnych oraz biurach wzrosły średnio o 18 proc., najwięcej w branży. Wskazał też na pakiet świadczeń i benefitów, wart średnio 160-170 mln zł. Przypomniał też o najwyższej w historii jednorazowej nagrodzie specjalnej, która w tym roku wyniosła 4 tys. zł brutto.

Czterodniowy tydzień pracy?

W kwestii możliwości wprowadzenia w sieci czterodniowego tygodnia pracy menedżer nie zostawił złudzeń. – Jak konsumenci będą jeść 4 dni w tygodniu, to my będziemy pracować 4 dni w tygodniu – zażartował i przekonywał, że branża handlowa zaspokaja najbardziej podstawowe potrzeby konsumentów i od strony logistycznej musi pracować bez przerw, nawet jeśli sklepy nie są czynne w niedziele.

Sobczyk zapowiedział, że jeśli nastąpi zniesienie zakazu handlu w niedziele, to Biedronka oczywiście dostosuje się, przyznał jednak, że na początku mogłoby to oznaczać wyzwanie kosztowe, a siódmy dzień handlu nie musi być dla sieci opłacalny, ponieważ zmieniły się zachowania konsumenckie.

W komentarzu na temat "wojny cenowej z Lidlem" menedżer zaznaczył, że niskie ceny zawsze były atrybutem Biedronki i jako główna sieć na rynku komunikuje ona ten fakt konsumentom. Przytoczył też anegdotę o bazarze w Stambule, na którym sprzedawcy słysząc język polski mają jakoby zachęcać do kupna, przekonując potencjalnych klientów, że u nich jest "taniej niż w Biedronce".

14.11.2024 / 12:13
StoryEditor
Dawid Muskus nowym dyrektorem handlowym w Vollmart. Przez wiele lat był związany z Jeronimo Martins Polska
Sklep sieci Vollmart w Świebodzinie (fot. Vollmart)

Dawid Muskus, doświadczony menedżer z wieloletnim stażem w branży handlowej, objął stanowisko dyrektora handlowego w Vollmart – polskiej sieci hard dyskontów. Muskus ma za sobą wieloletnie doświadczenie, zdobywane m.in. w strukturach Jeronimo Martins Polska, gdzie przez ponad 14 lat pełnił różne kluczowe funkcje i zarządzał sklepami sieci Biedronka, a także w CBA Slovakia, gdzie pełnił funkcję dyrektora operacyjnego.

W nowej roli w Vollmart Muskus będzie odpowiedzialny za strategię zakupową, działania marketingowe oraz za wybrane obszary sprzedaży. Jak sam pisze: "Podjęcie tego wyzwania to n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.11.2024 / 12:34
StoryEditor
Marcin Gortat zdradza kulisy wejścia w biznes kosmetyczny i mówi o tym, co jest kluczowe dla jego powodzenia [WIDEO]
Marcin Gortat (fot. Wh)

Były koszykarz i zawodnik ligi NBA promuje swoją własną markę kosmetyków MG. Razem z żoną Żanetą stworzyli firmę MG Evolution i weszli na rynek z produktami adresowanymi do kobiet, mężczyzn i dzieci.

– Każdy mężczyzna powinien mieć dobry kosmetyk. Byłem tym, który wychował się na starym, pospolitym, niebieskim pudełeczku, ale doszedłem do punktu, w którym dobry kosmetyk okaz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. listopad 2024 20:21