19.04.2024 / 18:02
StoryEditor

Grupa Eurocash mocno redukuje liczbę pracowników i etatów. Gdzie zwolnienia były największe?

Hurtownia Eurocash w Ząbkach
Grupa Eurocash zdecydowała się na redukcję zatrudnienia, by zachować konkurencyjność i rentowność. Cięcia dotknęły wszystkich spółek działających w ramach grupy.

W 2023 r. Grupa Eurocash zmniejszyła liczbę pracowników do 19 023 i liczbę etatów do 18 785. W 2022 r. firma zatrudniała 19 636 pracowników, a liczba etatów była na poziomie 19 423.

W 2023 r. firma zatrudniła 4 244 nowych pracowników, gdy rok wcześniej było to 4 700 osób.

Jednocześnie z firmą rozstało się w ubiegłym roku 4857 pracowników, gdy rok wcześniej było to 6 063. Oznacza to zę rok 2 023 spółka zakończyła z liczbą 613 pracowników mniej, gdy w 2022 r. ich liczba zmniejszyła się o 1 363.

Zwolnienia w spółkach Eurocash zostały przeprowadzone w IV kw. 2023 r. i I kw. 2024 r.

Eurocash zwalnia i oszczędza

Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash powiedział PAP, że firma zdecydowała się na redukcję zatrudnienia, by zachować konkurencyjność i rentowność spółki w średnim okresie. Było to możliwe dzięki przeprowadzonej integracji biznesów hurtowych, ale też redukcji zatrudniania, która w ramach wszystkich spółek Grupy Eurocash wyniesie ok. 6-7 proc.

Grupa chce osiągnąć w 2024 r. oszczędności kosztowe na poziomie ok. 200 mln zł, z czego połowa to oszczędności wynikające z redukcji zatrudnienia, a druga połowa to efekt przeglądu innych kosztów.

Paweł Surówka w wywiadzie dla PAP wskazał, że w skali roku pozwoli to zrównoważyć efekt wzrostu kosztów wynagrodzeń. Dodał, że wzrost płacy minimalnej to koszt właśnie ok. 200 mln zł.

Jaki biznes prowadzi Eurocash?

Grupy Eurocash to największy na polskim rynku dystrybutor hurtowy produktów FMCG. W skład grupy wchodzi ponad 15 000 sklepów, w tym placówek franczyzowych oraz spółki zajmujące się dystrybucją towarów FMCG.

W portfolio spółki znajdziemy następujące sieci sklepów: Sklep ABC, Delikatesy Centrum, Duży Ben, Gama, Lewiatan, Euro Sklep, Groszek i Drogerie Koliber oraz Kontigo, a także sieć salonów prasowych InMedio i sklep internetowy Frisco.

Do grupy należą także spółki: Partnerski Serwis Detaliczny, jak również hurtownia chemii gospodarczej i kosmetyków Ambra.

13.12.2024 / 13:23
StoryEditor
Handel bez granic. Social media, transgraniczność i ekologia będą kształtowały rynek e-commerce [RAPORT]
Social media, transgraniczność i ekologia będą kształtowały rynek e-commerce (fot. Pixabay)

E-commerce w Europie zmienia się w zawrotnym tempie, a najnowszy raport DHL "Online Shopper Trends 2024" wskazuje na kluczowe trendy, które zdominują rynek w nadchodzącym roku. Według badania, konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy transgraniczne, wybierając takie platformy jak Amazon, Aliexpress, Shein czy Temu. Ich wybory napędzają konkurencyjne ceny oraz szeroki asortyment produktów.

Zgodnie z informacjami podanymi w aporcie, koszty i opcje dostawy odgrywają istotną rolę – brak preferowanej formy dostarczenia przesyłki powoduje porzucenie koszyka przez 48 pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.12.2024 / 15:14
StoryEditor
Polacy kupują coraz więcej mrożonek. Które produkty notują największe wzrosty i jak zarabiać na ich sprzedaży? [DANE]
Z danych CPS GfK/YouGov wynika, ze gospodarstwa domowe w Polsce nie tylko płacą więcej za produkty mrożone, ale także konsumują ich większe ilości (fot. Shutterstock)

Mrożonki regularne kupuje aż 98 proc. gospodarstw domowych w naszym kraju – wynika z danych CPS GfK/YouGov. Przeciętne gospodarstwo domowe nabywa rocznie około 23 kg produktów z tej kategorii, przeznaczając na ten cel średnio 350 zł. Co więcej, wydatki na mrożonki rosną, w przypadku niektórych grup produktowych wzrosty są spektakularne.

Michał Maksymiec, retail vertical client director w Consumer Panel Services GfK/YouGov w komentarzu udzielonym portalowi wiadomoscihandlowe.pl podkreśla, że rynek mrożonek roz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. grudzień 2024 14:49