21.05.2024 / 14:11
StoryEditor

Biedronka chce równo traktować pracowników bez względu na ich narodowość, tożsamość płciową, wiek czy przynależność związkową. Sieć podpisała Kartę Różnorodności

Kadr ze spotu Biedronki (fot. JMP/YouTube)
Największy pracodawca w Polsce został sygnatariuszem Karty Różnorodności. Biedronka zobowiązała się w ten sposób do traktowania wszystkich swoich pracowników w taki sam sposób oraz do tworzenia otwartego, przyjaznego środowiska pracy. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że w dyskontowej sieci pracuje już ponad 850 osób z niepełnosprawnościami, a w gronie ponad 81 tys. pracowników znaleźć można osoby aż 37 różnych narodowości.

Karta Różnorodności to projekt, za którym stoi Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Oprócz Biedronki, która właśnie dołączyła do grona sygnatariuszy dokumentu, pod kartą podpisało się już ok. 350 firm i innych podmiotów, w tym m.in. Lidl Polska (w 2022 r.), Żabka Polska (2021 r.), Kaufland (2020 r.), Ikea Retail (2016 r.), czy Carrefour Polska (2013 r.).

Karta Różnorodności - co w niej jest?

Sygnatariusze karty podpisują się m.in. pod stwierdzeniami, że "różnorodność jest fundamentalną wartością współczesnego społeczeństwa", a "polityka równego traktowania i zarządzanie różnorodnością przynosi wymierne korzyści i wpływa na rozwój oraz innowacyjność organizacji.

"Mając na uwadze poszanowanie dla różnorodnego, wielokulturowego społeczeństwa oraz kładąc szczególny nacisk na politykę równego traktowania ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, stan zdrowia, rasę, narodowość, pochodzenie etniczne, religię, wyznanie, bezwyznaniowość, przekonanie polityczne, przynależność związkową, orientację psychoseksualną, tożsamość płciowa, status rodzinny, styl życia, formę, zakres i podstawę zatrudnienia, pozostałe typy współpracy oraz inne przesłanki narażające na zachowania dyskryminacyjne nasza organizacja zobowiązuje się do wdrażania zasad zarządzania różnorodnością i polityki równego traktowania oraz ich promowania i upowszechniania wśród wszystkich interesariuszy organizacji" - można przeczytać w karcie.

Sygnatariusze dokumentu zobowiązują się do "tworzenia atmosfery i kultury organizacyjnej, która zapewnia szacunek dla różnorodności, poprzez włączanie zarządzania różnorodnością, kwestii zarządzania wiekiem i równości płci do polityk i procedur stosowanych w (...) organizacji", oraz do "wprowadzenia instytucjonalnych, wewnątrzorganizacyjnych rozwiązań w celu rozwoju polityki równego traktowania, w tym wskazania osoby lub zespołu koordynującego przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy".

Ponadto sygnatariusze podpisują się pod zobowiązaniem do "wypracowania i wdrożenia polityki równego traktowania i zarządzania różnorodnością w miejscu pracy, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów: rekrutacji, dostępu do szkoleń i awansów, wynagrodzeń, godzenia obowiązków zawodowych z życiem prywatnym i rodzinnym, ochrony przed mobbingiem oraz ochrony przed nieuzasadnionym zwolnieniem".

Biedronka, tak jak wszyscy wcześniejsi i przyszli sygnatariusze karty, zobowiązują się też do "wprowadzenia monitoringu antydyskryminacyjnego oraz antymobbingowego, a także cyklicznej edukacji na temat przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, w celu podnoszenia świadomości i wiedzy na ten temat poprzez szkolenia, warsztaty i działania skierowane odpowiednio do wszystkich osób zatrudnionych, w tym w szczególności do kadry zarządzającej".

W karcie zapisano także zobowiązanie do "prowadzenia dialogu z osobami zatrudnionymi na temat przyjętej polityki zarządzania różnorodnością oraz informowania interesariuszy organizacji - w szczególności osób zatrudnionych, ale także klientów/ek, współpracowników/ek, partnerów biznesowych, akcjonariuszy, dostawców i podwykonawców - o stosowaniu modelu zarządzania różnorodnością oraz rezultatach takiego podejścia". Dwa ostatnie zobowiązania dotyczą "corocznego raportowania na temat podjętych działań i ich praktycznych rezultatów", jak również "promowania i upowszechniania zarządzania różnorodnością w Polsce".

Dlaczego Biedronka podpisała kartę?

- Jesteśmy dumni, że w Biedronce uczymy się od siebie oraz wspieramy pomimo różnic. W badaniu opinii pracowników aż 76 proc. naszych pracowników podkreśliło, jak bardzo ceni sobie swój zespół. Jako firma dążymy do tego, aby tworzyć przyjazne miejsce pracy dla wszystkich. Dlatego podpisaliśmy Kartę Różnorodności, w ramach której deklarujemy działanie na rzecz tworzenia otwartego środowiska pracy dla wszystkich członków naszego ogromnego zespołu, niezależnie od różnic między nami. Praca w różnorodnym środowisku wzbogaca i zwiększa kreatywność. Podstawą są relacje oparte na szacunku i zrozumieniu, wolne od uprzedzeń i stereotypów. Różnorodność jest ogromną siłą Biedronki, dzięki temu możemy osiągnąć więcej - mówi Jarosław Sobczyk, dyrektor personalny i członek zarządu Biedronki.

Sieć podkreśla, że w maju - czyli w miesiącu różnorodności - ruszyła kampania wewnętrzna, w której występują pracownicy Biedronki. Wystąpili w niej Joanna i Ukrainiec Serhii ze sklepu w Warszawie, Ewa z placówki w Rzeszowie oraz Tunezyjczyk Aymen. Poniżej prezentujemy spot z tej kampanii.

03.11.2024 / 10:40
StoryEditor
Jak wyglądają listy zakupowe Polaków? Dominują dwie kategorie
Regało z owocami i warzywami w Netto (fot. Mat. Pras. Netto)

Rekordowy udział warzyw i owoców, a także produktów dla dzieci – dane firmy Listonic, która pokazują, które kategorie produktowe klienci najchętniej dodają do swoich list zakupowych. Przeanalizowano też dane z rynków zagranicznych.

Spośród dwunastu analizowanych krajów, ale także na tle globalnej średniej, Polska zajmuje pierwsze miejsce pod względem udziału warzyw i owoców na listach zakupów, które stano...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.11.2024 / 14:27
StoryEditor
Łukasz Dojka, Xtreme Fitness Gyms: widzę w Polsce przestrzeń nawet dla 1000 naszych klubów
Założyciel Xtreme Fitness Gyms

Xtreme Fitness Gyms stale rozbudowuje swoją działalność. Sieć jeszcze w tym roku chce otworzyć swój setny punkt, a do 2027 r. na mapie naszego kraju ma być ich blisko 230. Dynamiczny rozwój firmy jest odpowiedzią na potrzeby społeczeństwa, które coraz większą uwagę skupia na swoim zdrowiu i aktywności fizycznej. - Statystyki pokazują, że mamy w kraju około 3 tys. klubów fitness. Przy 16-procentowej penetracji rynku, będziemy musieli podwoić tę liczbę - mówi Łukasz Dojka, założyciel Xtreme Fitness Gyms.

Xtreme Fitness Gyms stawia coraz pewniejsze kroki na rodzimym rynku franczyzowym. Sieć liczy już łącznie ponad 80 klubów fitness i nic nie wskazuje na to, by zdjęła nogę z gazu....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 07:42