18.06.2024 / 12:56
StoryEditor

Amazon zainwestuje 40 mln euro w szkolenia pracowników w ramach programu Career Choice

Amazon rozwija program szkoleń dla pracowników "Postaw na swój rozwój" (ang. Career Choice). Firma zainwestuje 40 mln euro i stworzy ponad 50 nowych programów szkoleniowych w Europie.

Niemal połowa polskich pracowników (48 proc.) uważa, że szkolenia w miejscu pracy lub praktyki zawodowe pozwalają dziś na osiągnięcie sukcesu zawodowego w większym stopniu niż tradycyjne studia uniwersyteckie – wynika z najnowszego badania Future of Work & Career Development, przeprowadzonego przez Ipsos w 10 krajach na zlecenie Amazona.

Jak wskazuje badanie Amazon Future of Work & Career Development:

  • 89 proc. polskich pracowników uważa zdobywanie nowych umiejętności za ważny czynnik w rozwoju swojej kariery, ważniejszy nawet niż otrzymanie awansu (80 proc.).
  • 26 proc. polskich pracowników twierdzi, że szkolenia w zakresie rozwoju kariery są niezbędne lub ważne przy poszukiwaniu nowej roli,
  • programy szkoleniowe oferowane przez potencjalnego pracodawcę są ważniejsze lub równie ważne co świadczenia socjalne (22 proc.),
  • dostęp do szkoleń z zakresu rozwoju kariery jest dla polskich pracowników motywujący (47 proc.), wspiera ich (40 proc.) i pozwala docenić (38 proc.),
  • 40 proc. ankietowanych uważa, że tradycyjny dyplom uniwersytecki jest tak samo istotny dla rozwoju kariery, jak 10 lat temu.

– Najnowsze badania i rosnące od 10 lat zainteresowanie programem "Postaw na swój rozwój" wskazują na silną potrzebę rozwoju kariery wśród pracowników w całej Polsce i potrzebę wsparcia ze strony pracodawcy. W ciągu dekady ponad 6,5 tysiąca naszych pracowników w Polsce skutecznie podniosło swoje kwalifikacje i skorzystało z nowych możliwości kariery zarówno w naszej organizacji, jak i poza nią – komentuje Sławomir Płonka, dyrektor ds. operacji na Europę.

Coraz więcej chętnych do odbycia szkoleń

Program skierowany jest do pracowników Amazon, w jego ramach pracodawca pokrywa koszty wybranych przez uczestników kursów rozwojowych czy studiów, a całe dofinansowanie może wynosić nawet 26 tys. zł.

– Program "Postaw na swój rozwój" jest jednym z pierwszych benefitów, jakie wprowadziliśmy 10 lat temu, kiedy zaczynaliśmy działalność Amazon w Polsce. Dziś z możliwości poszerzania swoich kompetencji może skorzystać blisko 15 tysięcy polskich pracowników, a popularność programu stale rośnie. Dlatego też zdecydowaliśmy się rozwinąć go, inwestując w poszerzenie oferty dostępnych kursów – podsumował Tomasz Orszak, Senior HR Manager w Amazon.

W ciągu ostatniej dekady w polskiej edycji programu udział wzięło ponad 6,5 tys. pracowników centrów logistycznych Amazon. Chętni mogą wybrać zajęcia w jednej z 19 dostępnych szkół w Polsce, w tym: Future Collars, Coders Lab czy Grupa Cargo. Dostępne kierunki studiów to: technologia, transport, administracja, studia biznesowe, mechanika i systemy przemysłowe, a także kursy języka angielskiego i polskiego dla zagranicznych pracowników. Szczególną popularnością cieszą się zajęcia z technologii i transportu. 75 proc. uczestników w Polsce wybiera jeden z tych dwóch przedmiotów.

Popularność programu stale rośnie – w ubiegłym roku odnotowano 56-procentowy wzrost liczby uczestników Career Choice w Europie. Oznacza to, że w samym 2023 roku prawie 10 proc. wszystkich uprawnionych pracowników Amazon uczestniczyło w programie. Z okazji 10-lecia Career Choice pracodawca uruchomi ponad 50 nowych programów rozwojowych w Europie, a łączna inwestycja wyniesie ponad 40 mln euro.

– Od 2019 roku, w ramach programu Career Choice, Future Collars wsparło 1 097 osób w zdobywaniu nowych kwalifikacji, z czego 965 w Polsce, 93 w Irlandii oraz 39 w Czechach i na Słowacji. Dzięki naszemu programowi wielu z nich znalazło nowe drogi zawodowe i dostosowało się do zmieniających się warunków na rynku pracy – komentuje Beata Jarosz, CEO Future Collars.

Oprócz Europy, program realizowany jest także w Australii, Kanadzie, Kostaryce, RPA i Stanach Zjednoczonych. Amazon stosuje wieloetapowy proces selekcji zewnętrznych edukatorów partnerskich, wybierając tych, którzy koncentrują się na aktywnej realizacji programów edukacyjnych i stwarzaniu szans na sukces zawodowy.

11.07.2024 / 11:57
StoryEditor
Tak wygląda nowy sklep autonomiczny Dino. To przyszłość handlu?
Sklep autonomiczny Dino i Grupy Mago
Dino i Grupa Mago uruchomiły pod Gliwicami nowy koncept sklepu atonomicznego. Zobacz, jak wygląda.
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze NAN% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.07.2024 / 14:56
StoryEditor
Biznes apeluje do rządu o walkę z fake newsami i mową nienawiści. Rafał Brzoska zaangażowany w akcję
Rafał Brzoska, prezes InPostu (mat. prasowe)
Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, Polską Radą Biznesu oraz Związkiem Banków Polskich zaapelowały do Ministra Sprawiedliwości o zdecydowaną walkę z publikowanymi fałszywymi informacjami (fake news) oraz mową nienawiści (hate speech) w świecie wirtualnym. Problem dotyka m.in. Rafała Brzoski, twórcy InPostu.

"Wirtualna agresja napędzana poczuciem bezkarności i braku odpowiedzialności za słowa niejednokrotnie przekształca się w rzeczywiste ataki na osoby będące obiektami hejtu. Szerz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 06:27