17.05.2022 / 19:21
StoryEditor

Wyzwaniem dla polskiego bezpieczeństwa żywnościowego będą ceny produktów spożywczych

Głównym motorem napędowym wzrostu cen produktów żywnościowych jest podwyżka głównych nośników energii oraz rosyjska inwazja na Ukrainę (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Przystępność cenowa żywności będzie największym wyzwaniem dla polskiego bezpieczeństwa żywnościowego, przy spadającej sile nabywczej złotego – wynika z raportu „Polski handel w obliczu zmian gospodarczych i geopolitycznych”, który powstał we współpracy POHiD z IEiF UKSW oraz CGŚ UKSW pod kierownictwem prof. dr. hab. Konrada Raczkowskiego.

Głównym motorem napędowym wzrostu cen produktów żywnościowych jest podwyżka głównych nośników energii oraz rosyjska inwazja na Ukrainę. W chwili obecnej wszelki eksport z tych p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.01.2025 / 12:17
StoryEditor
W 2025 r. Grupa Empik planuje zbliżyć się do liczby 400 salonów i mocno rozwijać ofertę produktową w ponad 20 kategoriach
Empik podsumowuje czwarty kwartał 2024. Jak rozwinęły się poszczególne kanały grupy? (fot. mareriały prasowe)

Grupa Empik zamknęła czwarty kwartał 2024 roku z imponującymi wynikami we wszystkich kanałach sprzedaży. Platforma empik.com umocniła swoją pozycję w czołówce polskiego e-commerce, zajmując czwarte miejsce w rankingu Mediapanel (grudzień 2024) i osiągając niemal 11 mln realnych użytkowników miesięcznie.

Empik Marketplace, kluczowy motor wzrostu spółki, odnotował 80 proc. wzrost sprzedaży w grudniu 2024 roku w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. W czwartym kwar...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.01.2025 / 13:17
StoryEditor
Dyskonty tracą w oczach klientów. Wszystkie sieci dyskontowe z niższymi ocenami w najnowszym rankingu
Najnowsze badania „Retail Performance Ranking 2024”, przygotowane przez EY-Parthenon, wykazało spadek ogólnej oceny wystawionej przez klientów wszystkim sieciom dyskontowym działającym w Polsce (fot. Shutterstock)

EY-Parthenon przedstawił wyniki drugiej edycji badania „Retail Performance Ranking”, przeprowadzonego w Polsce. Pokazują one, że pierwsza czwórka najlepiej ocenianych detalistów w naszym kraju nie uległa zmianie. Pozycję liderem rankingu w przypadku sieci zajmujących się sprzedażą artykułów spożywczych i pierwszej potrzeby co prawda zachował Lidl, jednak klienci wystawili wszystkim sieciom dyskontowym niższe oceny niż rok wcześniej. Można nawet powiedzieć, że oceny dla Biedronki poleciały na łeb na szyję.

Na czele rankingu Retail Performance 2024, wskazującego najlepiej ocenianych detalistów w Polsce, podobnie jak rok wcześniej uplasowały się: Allegro, Rossmann, Empik oraz S...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. styczeń 2025 10:12