23.06.2023 / 17:59
StoryEditor

Słabe perspektywy dla niektórych sieci handlowch. Kiedy nastąpi odbicie? Jak wygląda rentowność w sektorze handlu detalicznego?

”Biedronkowe oszczędności” trafiły na okładkę gazetek dyskontowej sieci (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Eksperci spodziewają się w I połowie 2023 r. kontynuacji rozpoczętej w IV kw. 2022 r. recesji konsumenckiej. Ich zdaniem spadek realnych wynagrodzeń będzie negatywnie oddziaływał na wielkość dokonywanych zakupów. Część firm może mieć problem z pozyskaniem finansowania zewnętrznego. „Słabe perspektywy dla handlu potwierdzają badania koniunktury konsumenckiej” – wyjaśniają analitycy PKO Banku Polskiego.

Jak wygląda rentowność handlu detalicznego?

"W I kw. 2023 r. dynamika przychodów w handlu detalicznym (14,2 proc. r/r vs 15,9 proc. r/r w IV kw. 2022 r.) była słab...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.01.2025 / 16:30
StoryEditor
Dino rezygnuje z jaj z chowu klatkowego. Do kiedy sieć realizuje postanowienie?
Sklep sieci Dino Polska (Shutterstock)

Dino Polska, jedna z największych sieci handlowych w Polsce, ogłosiła dalsze kroki w kierunku wycofania jaj z chowu klatkowego ze swojej oferty. To odpowiedź na rosnące oczekiwania konsumentów oraz zmieniające się standardy w zakresie dobrostanu zwierząt. W 2025 roku sieć planuje całkowite wyeliminowanie tego typu jaj ze sprzedaży.

Proces wycofywania jaj z chowu klatkowego w sieci Dino trwa już od dłuższego czasu. Firma intensywnie pracuje nad zwiększeniem udziału w swojej ofercie jaj z chowu ściółkowego, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.01.2025 / 18:13
StoryEditor
Grupa Kapitałowa Specjał powiększyła się o prawie 800 sklepów! Ile placówek już zrzesza?
Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał (fot. mat. prasowe)

Grupa Kapitałowa Specjał, w skład której wchodzą Rabat Detal, Nasz Sklep i Livio, odnotowała w 2024 roku dynamiczny rozwój. Zarządzane przez nią sieci powiększyły się łącznie o 788 sklepów, co dało wynik 13 597 placówek handlowych na koniec minionego roku.

Sam Rabat Detal zamknął 2024 rok z imponującymi wynikami, osiągając liczbę 3000 sklepów. Rok ten przyniósł także nowe rozwiązania technologiczne, wsparcie franczyzobiorców dotkn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. styczeń 2025 10:56