30.06.2020 / 12:31
StoryEditor

Primark i inni – stolice Grupy Wyszehradzkiej coraz bardziej atrakcyjnym polem ekspansji [ANALIZA]

Irlandzka sieć oddzieżowa Primark przygotowuje ekspansję w Polsce, Czechach i Słowacji (fot. CC0, za: Flickr/DennisM2)
Kraje Grupy Wyszehradzkiej – Polska Czechy, Słowacja i Węgry – od kilku lat cieszą się bardzo szybkim wzrostem siły nabywczej konsumentów. Stolice tych krajów bogacą się znacznie szybciej od pozostałych regionów, są też demograficznie dominujące. Dlatego międzynarodowe sieci detaliczne z segmentu non-food co do zasady rozpoczynają podbój miejscowych rynków od Warszawy, Brna, Budapesztu i Pragi. Tak strategia znajduje uzasadnienie w twardych danych, zebranych przez firmę GfK w najnowszym raporcie „GfK study on European retail”.

Mieszkańcy krajów Grupy Wyszehradzkiej w ostatnich czterech latach cieszyli się szybko rosnącą siłą nabywczą – na Węgrzech wzrosła ona w tym okresie aż o +35,8 proc. To przyciąg...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.06.2024 / 10:35
StoryEditor
Wojna cenowa uderza w małe sklepy. Udział dyskontów w polskim rynku spożywczym przekroczy 40 proc.
Niewyspecjalizowane sklepy - dyskonty, supermarkety i hipermarkety - zwiększyły udział w przychodach branży do 57 proc. w pierwszym kwartale 2024 r. Wzrost ich przychodów w ujęciu rok do roku sięgnął 9,3 proc. - podało PKO BP.

Analitycy PKO BP powołując się na dane Nielsena za pierwszy kwartał br. wzkazują, że wzrost sprzedaży żywności notowały niemal wszystkie formaty. Wyjątkiem były hiperma...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.06.2024 / 18:13
StoryEditor
Andrzej Gantner, PFPŻ: Jeżeli małe sklepy nie wejdą w system kaucyjny, stracą obroty
Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności (fot. PFPŻ)
Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności, ocenia, że niewejście małych sklepów do systemu kaucyjnego może oznaczać nawet 20-proc. spadek ich obrotów. Wskazuje on, że potwierdzają to wdrożenia we wszystkich krajach, w których placówki małoformatowe nie zostały objęte systemem.

Na konferencji prasowej "System kaucyjny - dlaczego jest niezbędny i co zapewni jego efektywność?", Andrzej Gantner podkreślał, że w obecnej wersji projektu ustawy o zmianie ust...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2024 11:28