23.02.2021 / 01:00
StoryEditor

Liczba sklepów spożywczych w Polsce spadła poniżej 100 tys.! Najszybciej ubywa najmniejszych i największych placówek

Hipermarket sieci Tesco w Warszawie (Łukasz Rawa)
W zeszłym roku ubyło w Polsce prawie 1900 placówek handlowych, a ich ogólna liczba spadła poniżej 100 tys. - wynika z badania „Universe Update” firmy NielsenIQ. Tempo na poziomie 2 proc. rocznie jest wyraźnie słabsze niż w poprzednich latach, gdy ten wskaźnik sięgał poziomu 4 proc. Najgorzej jest w przypadku kiosków, małych sklepów i - co nie jest niespodzianką - hipermarketów.   

Według danych firmy NielsenIQ liczba sklepów spożywczych w Polsce spadła do 99,4 tys. – Trend spadkowy jest obserwowany od ponad dekady, ale spadek z 2020 roku był ponad dwukro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.04.2025 / 08:40
StoryEditor
Handel na celowniku inwestorów. W Polsce powstał fundusz inwestycyjny, który chce przejmować firmy z sektora dystrybucji

Search Capital to nazwa nowego search fund’u na polskim rynku, tworzonego przez dwóch braci, Mikołaja i Tomasza Lipińskich, a wspieranego przez firmę doradczą Blackpartners. Bracia chcą kupić jedną firmę, którą chcą później wyskalować. Rozpoczęte zostały już pierwsze procesy formalno-prawne. Są też już pierwsi inwestorzy.

Search fund to mało znany w Polsce typ funduszu, którego zadaniem jest znalezienie, zakup oraz późniejsze rozwijanie tylko jednego przedsiębiorstwa.

- Uznaliśmy, że mamy w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.04.2025 / 07:58
StoryEditor
Sylwia Władyko, Chorten: TikTok nas zaskoczył, mamy wielomilionowe odsłony
Sylwia Władyko, wiceprezes Grupy Chorten (fot. Przemyslaw Blechman)

TikTok to fantastyczne narzędzie pomagające nam dotrzeć do młodych klientów. Będziemy w nie inwestować - przyznała Sylwia Władyko, wiceprezes Grupy Chorten, która była panelistką podczas kongresu Retail Trends.

Sylwia Władyko, wiceprezes Grupy Chorten, wzięła udział w debacie zatytułowanej “Franczyza i grupy zakupowe – budowanie wartości dla  konsumentów”, która odbyła się 1 kwietnia w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. kwiecień 2025 04:22