– Polacy poprzez swoje wybory zakupowe coraz częściej podkreślają, że zrównoważony rozwój ma dla nich duże znaczenie. Pokazują to, kupując produkty i usługi, które są wytwarzane odpowiedzialnie i które są sprzedawane przez odpowiedzialne społecznie podmioty. W Grupie Eurocash widzimy ten kierunek zmian, popieramy go i chcemy jak najlepiej na niego odpowiadać. Nie tylko stale poszerzamy zakres naszych społecznie odpowiedzialnych działań, co pokazują coroczne raporty naszej działalności pozafinansowej, ale także czujemy dużą odpowiedzialność za przedsiębiorców z nami współpracujących – powiedział Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.
Te słowa potwierdzają dane. Już blisko 70 proc. konsumentów deklaruje, że może coś zmienić w otaczającym świecie poprzez odpowiednie decyzje i wybory. Polski konsument staje się coraz bardziej świadomy i odbija się to także na tym, po jakie produkty sięga.
O trendach i zwyczajach konsumenckich
Teraz Grupa Eurocash postanowiła jeszcze mocniej wesprzeć przedsiębiorców w odpowiedzialnym prowadzeniu ich biznesów i dostarcza im do tego odpowiednie narzędzia. Jednym z efektów tych działań jest kolejna już publikacja w postaci praktycznego e-poradnika „W Twoim odpowiedzialnym sklepie”, która w czytelny i przystępny sposób przybliża podstawowe zagadnienia, jakie trzeba wziąć pod uwagę przy rozwijaniu swojego biznesu w sposób zrównoważony.
Jak podkreśla firma, publikacja dotyka zarówno obszarów środowiskowych, jak i społecznych. Można tam znaleźć wiele istotnych informacji o aktualnych trendach konsumenckich, zagadnieniach prawnych czy angażowaniu się w inicjatywy prośrodowiskowe.
– Za nami okres, kiedy najważniejszy był produkt i cena, po nim: precyzyjne adresowanie konkretnych potrzeb klientów, związanych z ich stylem życia czy hobby. Obecnie Polacy zaczynają wchodzić na kolejny poziom – oczekiwań związanych z dobrem naszej planety i społeczeństwa. Teraz nowy konsument chce również czynić dobro – dla ludzi, dla planety, dla świata. Stąd oczekuje, że wybierane przez niego sklepy lub produkty również będą starały się ten świat naprawiać – mówi Katarzyna Zalewska, Account Manager, Sustainability Research Lead w firmie doradczo-badawczej Kantar Polska, która jest partnerem merytorycznym publikacji.
Prosto ze sklepu
Jak dodaje Grzegorz Ludwin, prezes fundacji PRO NGO, partnera społecznego e-podręcznika, warto by każdy przedsiębiorca wiedział, jaki potencjał dobra drzemie w jego placówce i jak wiele znaczą w takich organizacjach ludzie.
– Jednoczą się oni w określonym celu, angażują swoje zasoby, kontakty oraz czas. Każdy daje coś od siebie, a to „coś” pomnożone przez grupę osób nabiera mocy sprawczej – tłumaczy Ludwin.
Co ważne, w poradniku Grupa pokazuje też konkretne doświadczenia współpracujących z nią przedsiębiorców. Czytelnicy znajdą w poradniku inspiracje od sieci i jednostek biznesowych: Delikatesów Centrum, ABC, Groszka, Gamy, Lewiatana, Euro Sklepu, Frisco.pl, abc na kołach, Ambry, Kontigo oraz Dużego Bena.
Akademia Umiejętności Eurocash objęła publikację patronatem edukacyjnym i wspiera ją cyklem webinarów dla przedsiębiorców współpracujących z Grupą.