19.07.2022 / 08:53
StoryEditor

Inflacja zmienia zachowania zakupowe klientów. Polacy wykupują tanie produkty

Ostrożniejsze decyzje zakupowe konsumentów mogą odbić się na sprzedaży detalicznej (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Wysoka inflacja powoduje, że już niemal ośmiu na dziesięciu Polaków szuka w sklepach tańszych produktów lub zamienników. Z kolei ich cena musi być najczęściej o 20-30 proc. niższa, żeby w ogóle była interesująca. Prawie 40 proc. rodaków głównie próbuje oszczędzać na artykułach spożywczych – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego  UCE Research i Grupę Blix.

Badanie „Inflacyjne dylematy Polaków. Na czym oszczędzamy w sklepach?” pokazuje, że 78,8 proc. respondentów szuka na sklepowych półkach tańszych produktów lub zamienników. Konsu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. listopad 2024 09:14