29.10.2019 / 14:21
StoryEditor

Dyskonty w Europie zwiększają udziały w rynku dzięki produktom markowym [RAPORT]

(fot. materiały prasowe, Netto Polska)
W 2015 r. w Europie działało ponad 44 tys. dyskontów. W kolejnych latach nastąpiła stagnacja – w 2017 r. na europejskim rynku funkcjonowało 42.432 sklepów tego formatu – hard i soft. Jednak udziały rynkowe tego kanału sprzedaży od 2001 r. stale rosną – sięgały wówczas 15 proc., a w 2017 r. było to już 23 proc. – jak wynika z raportu Nielsena.

Dyskonty stosowały początkowo prosty model biznesowy oparty na niskiej cenie i produktach marki własnej. Jednak w ostatniej dekadzie twarde dyskonty zaczęły znacznie śmielej eks...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.10.2024 / 07:33
StoryEditor
Zakaz handlu w niedziele. W Sejmie wielka gonitwa za króliczkiem zamiast wielkiej debaty
Debata o handlu w niedziele, Sejm, 29.10.2024 (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)

Blisko dwie i pół godziny trwała wtorkowa "wielka debata o handlu w niedzielę" zorganizowana przez Ryszarda Petru w Sejmie. Politycy poudawali, że coś robią, a przedstawiciele pracodawców i pracowników wygłosili stanowiska powtarzane już od lat. Po debacie nie jesteśmy ani centymetr bliżej jakichkolwiek zmian w prawie.

We wtorek nawet nie zaczęto rozpatrywać projektu ustawy o dwóch niedzielach handlowych w miesiącu, którego pierwsze czytanie na posiedzeniu Sejmu odbyło się w czerwcu. Zgodnie z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.11.2024 / 17:49
StoryEditor
Spada dynamika wzrostu rynku e-commerce w Polsce, wartego blisko 100 mld zł. Jakie marki znalazły się w Top 20? [RAPORT]
Rynek e-commerce w Polsce staje się coraz bardziej dojrzały (Shutterstock)

Wartość rynku e-commerce w Polsce w 2024 roku szacowana jest na blisko 100 miliardów złotych, jednak według raportu PMR Market Experts „Handel internetowy w Polsce 2024” dynamika wzrostu zaczyna spowalniać. Wynika to z dojrzewania sektora oraz częściowego powrotu konsumentów do tradycyjnych zakupów. Wśród top 20 graczy znalazły się m.in. Allegro, Media Expert, Zalando, X-kom, Ikea, Empik czy Sinsay.

Z danych PMR Market Experts wynika, że wartość sektora e-commerce w Polsce, który obejmuje 15 kategorii produktowych, w 2024 roku osiągnie blisko 100 miliardów złotych. Oznacza ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 12:26