08.06.2022 / 08:25
StoryEditor

Dynamika wzrostu cen na sklepowych półkach w maju była niższa niż w kwietniu [BADANIE]

Ostatnio dynamika wzrostu cen w skali roku była nieco mniejsza - przynajmniej wg UCE Research (fot. Shutterstock)
W maju 2022 r. ceny w sklepach były wyższe średnio o 16,7 proc. niż rok wcześniej – wynika z najnowszego raportu „Indeks cen w sklepach detalicznych” autorstwa UCE RESEARCH i Wyższych Szkół Bankowych. Dla porównania, w kwietniu ceny w tym samym badaniu rosły o 21,8 proc. rdr., a w marcu o 15,6 proc. rdr.

Łącznie zestawiono ze sobą blisko 24 tys. cen z prawie 40 tys. placówek należących do 63 sieci handlowych. Badaniem objęto wszystkie, działające w 16 województwach, dyskonty, hi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.11.2024 / 18:36
StoryEditor
Konsumpcja prywatna w 2025 roku: wciąż solidny wzrost, ale słabszy niż w 2024 [ANALITYCY]
Konsumpcja prywatna w 2025 roku (fot. Shutterstock)

Eksperci z Grant Thornton prognozują, że rok 2025 przyniesie znaczące przyspieszenie inwestycji w Polsce. "Wciąż silna konsumpcja prywatna zyska dodatkowy impuls z inwestycji napędzanych funduszami unijnymi" – wskazują analitycy. Kluczową rolę mają odegrać środki z Krajowego Planu Odbudowy (KPO) oraz fundusze strukturalne z budżetu unijnego na lata 2021–2027, które według projektu ustawy budżetowej na 2025 rok wyniosą ponad 35 mld zł z funduszy spójności oraz minimum 50 mld zł w ramach KPO.

Wzrost konsumpcji prywatnej w 2025 roku nadal będzie solidny, jednak słabszy niż w rekordowym 2024. Według ekspertów Grant Thornton, prywatna konsumpcja w 2025 roku wzrośnie o o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.11.2024 / 12:27
StoryEditor
Obecne otoczenie konkurencyjne w handlu detalicznym to nie zjawisko tymczasowe, ale nowa normalność [ANALITYCY]
(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Nowe wyzwania w postaci ostrej konkurencji, z którymi muszą mierzyć się sieci handlowe w Polsce, stają się normą. Zdaniem analityków Trigon, obecna sytuacja na rynku to nie chwilowy trend, lecz trwała zmiana w strukturze konkurencyjnej.

- Nie postrzegamy obecnego środowiska konkurencyjnego jako tymczasowego zjawiska, lecz jako nową normalność – zauważają eksperci. Oznacza to, że firmy muszą dostosować swoje str...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 06:51