24.10.2023 / 10:26
StoryEditor

Czy zmęczeni inflacją klienci ciągle się łapią na agresywne promocje sieci handlowych? Dlaczego sklepom ubywa unikalnych klientów?

Sklep sieci Biedronka w Zamościu
W trzech kwartałach br. ruch w sklepach zwiększył się o niecałe 4 proc. rdr. Supermarkety i dyskonty rdr. zanotowały wzrosty powyżej 10 proc., a hipermarkety i sieci convenience – poniżej 1 proc. Liczba wizyt przypadająca na jednego konsumenta ogólnie skoczyła o ponad 6 proc. rdr. I pod tym względem każdy segment poszedł do góry. Największy udział we wszystkich zaobserwowanych wizytach miały placówki convenience – powyżej 60 proc. Jednak unikalnych klientów ubyło na całym rynku i w każdym formacie z osobna. Dlaczego?

Czy ruch klientów w sklepach rośnie ?

Według badania Proxi.cloud i UCE Research w trzech kwartałach br. ruch w czterech formatach, tj. w dyskontach, hipermarketach, sup...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.03.2025 / 18:18
StoryEditor
Wojna celna oznacza wyższe ceny na sklepowych półkach. Sieci handlowe będą oznaczać produkty, których ceny wzrosły w związku z polityką USA
Cenówka oznaczona literą ”T” która oznacza, że cena towaru wzrosła w związku z wojną celną między USA i Kanadą

Loblaw Companies Limited, jeden z największych detalistów w Kanadzie, ogłosił konkretne kroki w odpowiedzi na nowe taryfy celne nałożone na produkty importowane ze Stanów Zjednoczonych. Firma ogłosiła wprowadzenie specjalnych oznaczeń produktów, których koszt się zwiększył w związku z wojną celną z USA. Jak będzie wyglądać?

W wyniku ceł odwetowych kanadyjskiego rządu wartość objętych nimi towarów wynosi około 30 mld dolarów. Oznacza to realne konsekwencje dla cen produktów spożywczych, zwłaszcza w ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.03.2025 / 09:58
StoryEditor
Rosną wydatki Polaków na produkty FMCG. Pieniądze zostawiamy głównie w dyskontach, które przejęły już ponad dwie piąte rynku [RAPORT YouGov]
 Wśród liderów wzrostów sprzedaży dominują napoje (fot. GS1 Polska)

Według najnowszego raportu YouGov Shopper Intelligence, w 2024 r. Polacy wydali na zakupy produktów FMCG 244 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 8 proc. rok do roku. Na rynku rośnie dominacja kanału dyskontowego, który przejął już ponad dwie piąte sprzedaży detalicznej produktów z tych kategorii.

Prawie 43 proc. łącznych wydatków polskich konsumentów na żywność i inne produkty szybko zbywalne wpadło do kas sieci dyskontowych – jak wynika z najnowszego raportu Y...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. marzec 2025 17:42