11.09.2024 / 15:16
StoryEditor

Czy konsumenci nadal chcą pić wino? Rynek wina i napojów alkoholowych w Polsce na świecie [ANALIZA]

Wino (pixabay)

Polski rynek wina jest w stagnacji, a napędza go ciągle sprzedaż produktów ze średniej półki. Jednak to wina najtańsze i produkty premium zanotowały w ub. roku wzrost wartościowy, chociaż był on niewielki. Trendy światowe na rynku wina nie napawają optymizmem. Są jednak kategorie, które zachowują się lepiej niż cały rynek.

Krajowy i światowy rynek wina kształtuje – tak jak zresztą w wielu innych kategoriach - sytuacja gospodarcza oraz nastroje konsumentów. W 2023 r. polska gospodarka doświadczyła ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.01.2025 / 18:27
StoryEditor
UOKiK broni kierowców przed parkingowymi opłatami przy sklepach. Czy to koniec nieuczciwych opłat?
UOKiK broni kierowców przed parkingowymi opłatami przy sklepach. Czy to koniec opłat? (fot. Shutterstock)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) podjął stanowcze kroki wobec praktyk stosowanych przez firmę WEIP, operatora komercyjnych parkingów. Decyzja urzędu zobowiązuje firmę do zwrotu nienależnie pobranych opłat parkingowych. Komu należą się pieniądze?

Stanowisko UOKiK to odpowiedź na liczne skargi, które napływały od kierowców korzystających z parkingów obsługiwanych przez firmę WEIP. Skarżący wskazywali, że mimo posiadania w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.01.2025 / 09:18
StoryEditor
Znowu drożej w sklepach. Niebawem wzrosty cen żywności mogą sięgnąć nawet 8 proc.!
Grudniowe ceny żywności zaskoczyły pozytywnie, ale... (fot. Shutterstock)

W grudniu ub.r. ceny najczęściej kupowanych produktów w sklepach ogólnospożywczych były średnio o 5,6 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z nowego raportu UCE Research i WSB Merito. To nieznacznie, bo tylko o 0,1 p.proc. więcej od listopadowego poziomu wzrostu, a o 0,2 p.proc. więcej od październikowego odczytu podwyżek cen.

W badaniu UCE Research i WSB Merito uwzględnianych jest 17 kategorii produktów. To żywność, napoje bezalkoholowe i alkoholowe oraz inne towary sprzedawane w sklepach ogól...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. styczeń 2025 02:11