12.09.2016 / 20:55
StoryEditor

Biznes handlowy pod presją cenową

()
Częste zaangażowanie w wojny cenowe oraz niewystarczające umiejętności w zarządzaniu ceną sprawiają, że firmy z branży dób konsumpcyjnych i sieci handlowe nie będą w stanie podnieść cen na tyle, aby zrekompensować wzrost kosztów – wynika z badania Simon-Kucher & Partners. Zdaniem ekspertów przedsiębiorstwa nie są też wystarczająco przygotowane, aby w pełni wykorzystać potencjał zysku płynący z digitalizacji.

Firmy narzekają na presję cenową, a połowa przedsiębiorstw jest zaangażowana w wojny cenowe. W przeszłości, firmy były w stanie jedynie częściowo wprowadzać planowane niskie, je...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.03.2025 / 11:11
StoryEditor
Spadła sprzedaż w małych sklepach, a liczba transakcji zmalała wręcz drastycznie. Jakie były tego przyczyny?
Luty nie był dla małych sklepów najlepszym miesiącem (fot. Shutterstock)

Liczba transakcji w sklepach małoformatowych była w lutym aż o 12 proc. niższa niż w tym samym miesiącu rok wcześniej - wynika z nowych danych Polskiej Izby Handlu i CMR, obejmujących placówki o powierzchni do 300 mkw. Wartość sprzedaży w lutym zmalała natomiast o 0,5 proc. rok do roku.

Podkreślić trzeba, że w 2024 r. luty miał 29 dni, a w tym roku już "tylko" 28. Naturalnie wpłynęło to na wynik za pełny miesiąc. Jak zauważa Polska Izba Handlu, przy ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.03.2025 / 18:04
StoryEditor
Przemysł wraca do USA, ale kapitał wybiera Europę. Eksperci sprawdzili co Trumpowi dała strategia "America First"
Donald Trump (fot. Shutterstock)

Inwestycje produkcyjne rosną, ale iwestorzy kierują środki w stronę Europy i Azji. Wysokie koszty pracy i niepewność polityczna mogą podważyć skuteczność amerykańskiej polityki reshoringu. Jakie konsekwencje czekają gospodarkę USA i globalne rynki?

Jak tłumaczą eksperci Allianz Trade, Administracja Donalda Trumpa skupiła się na reshoringu produkcji i wzmacnianiu suwerenności technologicznej Stanów Zjednoczonych. Efektem te...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. marzec 2025 22:14