Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć ten artykuł.

16.09.2021 / 09:00
StoryEditor

Alkohol drożeje. Najszybciej rosną ceny mocnych trunków

Stoisko z alkoholem w sklepie Lidl (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Tego lata alkohol podrożał w sklepach średnio o blisko 8 proc. rok do roku. Największa zmiana dotyczy alkoholi mocnych, których ceny poszły w górę o ponad 10 proc. Piwo było o prawie 5 proc. droższe niż rok wcześniej. Natomiast obniżki cen widoczne były tylko w dwóch z siedmiu badanych kategorii. Cydr potaniał o niemal 8 proc., a likiery i kremy – o ok. 6 proc.

Z raportu „Wakacyjne ceny alkoholu 2020/21”, autorstwa Hiper-Com Poland, Grupy AdRetail i UCE Research, wynika, że w ostatnim sezonie letnim alkohol podrożał średnio o 7,8 proc....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.03.2025 / 18:30
StoryEditor
Cła Trumpa zakłócają łańcuchy dostaw opakowań. Producenci muszą szukać alternatyw
Aluminiowe puszki (pexels.com)

Branża opakowaniowa coraz mocniej boi się potencjalnych opóźnień w produkcji i opłacalności obecnej wymiany handlowej. Być może trzeba będzie przestawić się na nowe rodzaje opakowań.

Niedawne nałożenie ceł przez prezydenta Donalda Trumpa na import z Kanady, Meksyku i Chin ma wywrzeć znaczący wpływ na przemysł opakowaniowy. Jak przypomina portal packag...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.03.2025 / 15:37
StoryEditor
Udział żywności i napojów w wydatkach Polaków zmniejsza się! Jakie zmiany nastąpiły w koszyku zakupowym?
Tajemniczy klient, z tej usługi najczęściej korzysta branża retail

Zgodnie z danymi GUS inflacja CPI nie zmieniła się w lutym w porównaniu do stycznia i wyniosła 4,9 proc. r/r, kształtując się poniżej konsensusu rynkowego (5,4 proc.). W dużej mierze za niższy od oczekiwań odczyt w lutym odpowiada zmiana wag koszyka inflacyjnego (patrz poniżej), która przyczyniła się do istotnej rewizji w dół (z 5,3 proc.) tempa wzrostu cen za styczeń.

Jak wskazują dane GUS w kierunku wzrostu inflacji w lutym oddziaływała wyższa dynamika cen żywności i napojów bezalkoholowych (6,2 proc. wobec 5,5 proc. w styczniu). Wynikało to...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. marzec 2025 10:32