09.09.2024 / 12:11
StoryEditor

Aldi wraca na szczyt. Co decyduje o sukcesie niemieckiej sieci dyskontowej?

Polska jest jednym z trzech rynków zagranicznych, z którymi północne ramię Aldi wiąże największe nadzieje. Oczekuje się, że w 2025 r. polska filia po raz pierwszy osiągnie zysk (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Lata wysiłków nie poszły na marne: pod względem dynamiki sprzedaży Aldi zrównuje się ze swoim odwiecznym rywalem – Lidlem. Co więcej, międzynarodowe synergie zakupowe i działania poprawiające efektywność powinny jeszcze bardziej zwiększyć rentowność sieci.

Po kilku latach wewnętrznej restrukturyzacji, modernizacji sieci sklepów i inwestowania w poprawę efektywności Aldi znów nabiera rozpędu. W zeszłym roku globalne operacje Aldi N...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.09.2024 / 16:40
StoryEditor
Handel apeluje do rządu! System kaucyjny nie może ruszyć 1 stycznia 2025 r. Sytuacja sklepów jest trudna!
Na zdj. butelkomat w sklepie sieci Lidl (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Polska Izba Handlu oraz Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji z niepokojem przyglądają się pracom nad projektem nowelizacji systemu kaucyjnego i mówią o konieczności przeniesienia uruchomienia systemu na rok 2026 oraz minimalizacji kar dla przedsiębiorców, a także firm działających na rynku handlu w pierwszym roku działania systemu.

Do planowanego startu systemu kaucyjnego pozostały tylko cztery miesiące, a tymczasem nadal trwa proces legislacyjny ustawy nowelizującej jego założenia. Obecnie projekt znaj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.09.2024 / 13:06
StoryEditor
Na rynku FMCG szybciej rosły tylko supermarkety. Dyskonty i mały format notują spowolnienie wzrostu sprzedaży, a hipermarkety są pod kreską
Sklep sieci Dino Polska (Shutterstock)

W I połowie 2024 r. niemal wszystkie formaty handlowe działające na rynku spożywczym odnotowały spowolnienie dynamiki sprzedaży żywności. Wyjątkiem były supermarkety, które minimalnie zyskały w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jak wygląda to w liczbach?

Dynamika rynku spożywczego w Polsce spadła z 17,9 proc. w I kw. 2023 r. do 4,7 proc. w II kw. 2024 r. Jednocześnie płaca minimalna w 2024 r. wzrosła o 22 proc. do 4242 zł/m-c, a...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10. wrzesień 2024 10:25