02.10.2019 / 13:40
StoryEditor

91 proc. Polaków pije piwo. Preferujemy jasne alkoholowe [BADANIE]

(fot. Pixabay CC0)
Najnowsza analiza preferencji konsumentów wykazała, że aż 91 proc. Polaków pije piwo. Najwięcej osób sięga po napój z alkoholem – 75 proc. Bezalkoholowy trunek wybiera tylko 8 proc., a niskoalkoholową wersję – 9 proc. Jasne z pianką wskazuje 40 proc. O ponad połowę mniej zwolenników ma smakowe – 17 proc. Na trzeciej pozycji jest ciemne – 10 proc. Pszeniczne, lager i pils odnotowały po 6 proc.

Badacze podkreślają, że w ankiecie celowo wykorzystano różne poziomy możliwych kategoryzacji, aby zweryfikować postrzeganie produktu przez zwykłych klientów. Jedna druga respond...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.04.2025 / 18:21
StoryEditor
Rząd stworzy sieć sklepów? Kołodziejczak chce, by KGS przejmowała markety
Czy powstanie państwowa sieć handlowa? Michał Kołodziejczak chce, aby KGS przejmowała istniejące markety i zakłady przetwórcze. (fot. Canva i MRiRW)

Michał Kołodziejczak, wiceminister rolnictwa uważa, że Krajowa Grupa Spożywcza może stać się potentatem na rynku przetwórczym i handlowym. W jego opinii, KGS mogłaby przejąć kilka sieci handlowych. - Rozmawiałem z właścicielem jednej z takich sieci - dodaje Kołodziejczak.

O czym przeczytasz w aetykule? 

  • KGS może przejmować inne sieci handlowe
  • Kołodziejczak: „Rozmawiałem z właścicielem sieci Twój Market”
  • KGS ma odpowiedni kapitał i kadrę do rozwoju polskiej sieci handlowej
  • Czy nadzór nad KGS powinien mieć resort rolnictwa?
  • KGS powinna być budowana ponad partyjnymi podziałami
  • Bułgaria już zamierza stworzyć państwową sieć handlową

W środę rano 9 kwietnia 2025 r. Michał Kołodziejczak, sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi podczas konferencji prasowej przedstawił własny pomysł na stworzenie polskiej państwowej sieci sklepów. Wiceminister rolnictwa uważa, że nowa sieć powinna opierać się o Krajową Grupę Spożywczą.

Kołodziejczak: KGS może przejmować inne sieci handlowe

– Przedstawiam konkretną, realną wizję jak w ciągu kilku lat KGS może stać się potentatem na rynku przetwórczym, spożywczym i handlowym. Mamy wizje w jaki sposób Krajowa Grupa Spożywcza może prowadzić stopniową akwizycję niektórych podmiotów, które łącząc się będą mogły stanowić odpowiednią siłę na rynku – mówił Michał Kołodziejczak.

Jego zdaniem przejęcie już istniejących sieci handlowych jest jak najbardziej realnym scenariuszem.

– Trzeba do tego dążyć, aby budować równowagę na rynku, która będzie gwarantem normalnych, przystępnych cen produktów o dobrej jakości. Będzie to też gwarancja handlu pozbawionego patologii – mówił Kołodziejczak. – To co zostało zniszczone w latach 90-tych, mogłoby być teraz odbudowane na bazie spółek wchodzących w skład KGS. Wówczas nasze państwo zawiodło, a nasz majątek narodowy został rozdany. Dlatego teraz trzeba mocno nacisnąć pedał gazu i zacząć to wszystko odbudowywać – dodał wiceminister.

„Rozmawiałem z właścicielem sieci Twój Market”

W jego opinii, obecnie w Polsce jest kilka sieci handlowych z polskim kapitałem, które choć są silne, to nie są w stanie konkurować ceną z największymi sieciami.  

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.04.2025 / 15:18
StoryEditor
Marc Dherment, Grupa Muszkieterów: Polacy nie urodzili się genetyczne zaprogramowani na dyskonty. Zamierzamy powalczyć o ich klientów [RETAIL TRENDS]
Marc Dherment, dyrektor zarządzający Grupą Muszkieterów w Polsce (fot. wiadomościhandlowe)

Wracamy do gry. Będziemy starali się odbudować segment supermarketów w Polsce - zapowiedział podczas kongresu Retail Trends Marc Dherment, dyrektor zarządzający Grupą Muszkieterów w Polsce.

Marc Dherment z Grupy Muszkieterów wziął udział w debacie “New growth engine in retail. Budowanie wartości biznesu w świecie nieustającej zmiany”. Pytany o powody utraty udziałó...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. kwiecień 2025 13:07