18.04.2024 / 08:33
StoryEditor

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Minister zdrowia Izabela Leszczyna jest za, jej resort prowadzi analizy

Na zdj. sklep O!Shop na stacji paliw Orlenu/zdjęcie ilustracyjne (fot. mat. prasowe)
"Uważam, że alkohol w ogóle nie powinien być sprzedawany na stacji benzynowej" - oświadczyła Izabela Leszczyna, minister zdrowia, na antenie Radia Zet. I zapowiedziała: "Będę przekonywała do tego kolegów i koleżanki z rządu".

Izabela Leszczyna zdradziła w rozmowie z Radiem Zet, że trwają już analizy w zakresie wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów alkoholowych na stacjach benzynowych. Nie poinformowała jednak, na jakim etapie są te prace.

Długa droga od pomysłu do ustawy

Do ewentualnego wprowadzenia zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach Izabela Leszczyna będzie musiała przekonać nie tylko własny obóz polityczny, czyli Koalicję Obywatelską, ale też koalicjantów w postaci Trzeciej Drogi i Lewicy. Jedyną alternatywą byłoby szukanie głosów wśród opozycji - Prawa i Sprawiedliwości oraz Konfederacji.

Dlaczego minister zdrowia popiera zakaz sprzedaży napojów alkoholowych na stacjach paliw? "Skutki leczenia osób, które nadużywają alkoholu, obciążają wszystkich podatników" - uzasadniła Leszczyna w rozmowie z Radiem Zet.

Leszczyna nie zdradziła, kiedy ewentualnie zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach mógłby wejść w życie.

Szefowa resortu zdrowia oświadczyła także, że premier Donald Tusk dał jej zielone światło do przygotowania przepisów, które zakazywałyby sprzedaży jednorazowych e-papierosów. To temat, który regularnie powraca co kilka tygodni od czasu jesiennych wyborów parlamentarnych.

Mniej czasu na reklamy piwa?

Leszczyna w Radiu Zet wspomniała także, że w Senacie złożona została petycja dot. reklam piwa, w której postuluje się, by reklamy tego trunku można było emitować w telewizji, radiu, kinie i teatrze nie po godz. 20 (jak ma to miejsce obecnie), lecz dopiero po godz. 22. Reklamy piwa emitować można do godz. 6 rano.

 

 

17.03.2025 / 14:15
StoryEditor
Viktor Orban uderza w sieci handlowe! Węgry wprowadzają limity marży zysku na 30 podstawowych produktach spożywczych
Węgierski premier Viktor Orban (fot. Alessia Pierdomenico/Shutterstock)

Mleko, mięso, jaja, olej kuchenny, cukier i mąka - to niektóre spośród 30 artykułów spożywczych, w przypadku których węgierski rząd zdecydował się na ograniczenie marży zysku do maksymalnie 10 proc. Pomysłodawcy twierdzą, że ruch ten przełoży się na ok. 10-procentowy spadek średnich cen.

Nowe regulacje na Węgrzech weszły w życie 17 marca. Obowiązywać będą do 31 maja, choć mogą zostać przedłużone, jeśli rząd dojdzie do wniosku, że będzie to konieczne....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.03.2025 / 15:41
StoryEditor
Branża DIY i wyposażenia wnętrz odbija się po dwóch latach spadków. Czy trend wzrostowy się utrzyma?
Branża DIY i mebli ma się najlepiej od dwóch lat (fot. Shutterstock)

Po dwóch trudnych latach spadków rynek artykułów DIY, mebli i wyposażenia wnętrz odnotował wzrost. W 2024 r. wartość segmentu DIY wzrosła o jeden proc., a mebli i wyposażenia wnętrz o 2,9 proc. To pierwsze oznaki ożywienia po okresie wysokiej inflacji i spadku aktywności inwestycyjnej.

– Na poprawę sytuacji wpłynęło kilka kluczowych czynników. Przede wszystkim spadek inflacji, który zwiększył siłę nabywczą konsumentów i poprawił ich skłonność do wydatków, szcz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. marzec 2025 02:36