03.07.2019 / 09:04
StoryEditor

Starcie gigantów: Najwięksi detaliści USA kontra globalne platformy technologiczne

Amazon Fulfillment Center, Shakopee, Minnesota, źródło: Flickr.com (fot. Tony Webster [CC BY-SA 2.0])
Stowarzyszenie największych detalistów amerykańskich The Retail Industry Leaders Association (RILA) wystosowało 20 czerwca oficjalne pismo do Federalnej Komisji Handlu (FTC), w którym wyraża zaniepokojenie dominacją wielkich firm technologicznych. Pismo wymienia z nazwy firmy Amazon i Google, które kontrolują znaczną większość wyszukiwań produktów w sieci, dysponując praktycznie monopolistyczną kontrolą nad tym, w jaki sposób informacja o produktach, ich dostępności i cenach trafia do konsumentów.

Detaliści zrzeszeni w RILA zachęcają FTC, aby przyjrzała się uważnie praktykom stosowanym przez wielkie platformy technologiczne. Oferują także pomoc w prowadzeniu przez urząd d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2025 / 15:35
StoryEditor
Polska ponownie w niechlubnej unijnej czołówce pod względem inflacji! Jest nowy lider zestawienia
Inflacja w Polsce jest jedną z najwyższych w UE (fot. Shutterstock)

Rumunia wyprzedziła w marcu Węgry, wskakując na pierwsze miejsce w rankingu państw Unii Europejskiej, w których inflacja jest najwyższa. Polska znalazła się na wysokiej, trzeciej pozycji - w marcu inflacja HICP, podawana przez Eurostat, wyniosła u nas 4,4 proc. w ujęciu rocznym.

Dla porównania, w marcu inflacja HICP w Rumunii sięgnęła 5,1 proc., a na Węgrzech 4,8 proc. Średnia dla całej UE wyniosła 2,5 proc.

Z najniższą inflacją mieliśmy do czy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.04.2025 / 21:49
StoryEditor
Auchan zapowiada ofensywę promocyjną. Sieć pobije Biedronkę i Lidla?
Promocje w hipermarkecie Auchan w M1 w Markach

W tym roku sieć sklepów Auchan obchodzi 29-lecie obecności na polskim rynku. To świetny pretekst do uruchomienia kampanii promocyjnej, która może przyćmić działania konkurentów, w tym Lidla i Biedronki, która świętuje od początku roku swoją 30-tkę. Na co mogą liczyć klienci sklepów Auchan w najbliższych dniach?

Sieć Auchan rusza z kampanią "Te urodziny są Naj", która - jak zapewnia operator będzie "prawdziwym świętem okazji – najwięcej Naj, czyli Naj więcej okazji, Naj więcej zniżek i ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. kwiecień 2025 09:54