20.06.2024 / 09:15
StoryEditor

Polska Izba Handlu apeluje o zmiany w przepisach VAT-owskich. Co dokładnie postuluje?

Przedsiębiorcy liczą, że nowi eurodeputowani pochylą się nad niuansami dyrektywy VAT-owskiej dotyczącymi przekazywania darowizn produktów przemysłowych (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Przedsiębiorcy liczą, że nowi eurodeputowani pochylą się nad niuansami dyrektywy VAT-owskiej dotyczącymi przekazywania darowizn produktów przemysłowych. Obecne przepisy dotyczące dokonywania tego rodzaju darowizn sprawiają, że przedsiębiorcy nie mają opłacalnej ekonomicznie możliwości oddania niesprzedanych produktów potrzebującym, ponieważ muszą odprowadzać za oddane towary podatek VAT.

W tej chwili polscy przedsiębiorcy, którzy chcą przekazać nadwyżkę produktów nieżywnościowych organizacjom charytatywnym muszą ponosić dodatkowe koszty związane z podatkiem VAT....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.07.2024 / 17:07
StoryEditor
Żabka Nano jeszcze nie zarabia, ale przynosi coraz większe przychody
Sklep Żabka Nano w klubie Zdrofit w Warszawie (fot. mat. prasowe)
Polacy coraz bardziej przekonują się do sklepów autonomicznych, a że najwięcej z nich w Polsce należy do Żabki, można powiedzieć, że to właśnie Żabka Nano oswaja konsumentów z nową technologią. Świadczą o tym wyniki firmy zarządzającej sklepami bezobsługowymi działającymi w sieci. W ub. roku sprzedaż w tych placówkach urosła ponad dwukrotnie.

Ponad dwukrotnie wzrosły przychody ze sprzedaży spółki Żabka Nano w 2023 roku w porównaniu do 2022 roku. Wyniosły one w ub. roku 25,71 mln zł wobec 9,14 mln zł rok wcześnie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.07.2024 / 15:55
StoryEditor
Już jesienią wystartuje San Park Piaseczno. Centrum stawia na sklepy specjalistyczne
Wizualizacja San Park Piaseczno (fot. San Park Piaseczno)
Za kilkanaście tygodni oddany do użytku ma zostać nowy obiekt handlowy pod Warszawą. San Park Piaseczno będzie miał powierzchnię 3,7 tys. mkw. GLA oraz 40 lokali sklepowych i restauracyjnych.

Budowa San Parku Piaseczno rozpoczęła się w sierpniu ubiegłego roku i od początku prowadzonych prac przebiega zgodnie z założonym harmonogramem. Otwarcie flagowej inwestycji spó...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 10:45