23.12.2016 / 14:11
StoryEditor

Sprzedaż detaliczna i wskaźnik cen towarów i usług - komentarz makroekonomiczny

(materiały własne)
Dane za listopad 2016 r. można uznać za umiarkowanie pozytywne. Produkcja sprzedana przemysłu oraz sprzedaż detaliczna zanotowały dodatnie dynamiki wzrostu w skali roku oraz ich odczyty były wyższe od konsensusu. Lepszy od oczekiwań rynku, mimo ujemnej dynamiki w skali roku, był również odczyt produkcji budowlano-montażowej. Dodatkowo, w analizowanym miesiącu ceny utrzymały się na poziomie sprzed roku, co tym samym przerwało 28-miesięczny okres deflacji.

W listopadzie 2016 r. pozytywnie zaskoczyła produkcja sprzedana przemysłu. Odczyt w cenach stałych niewyrównany sezonowo w przedsiębiorstwach o liczbie pracujących powyżej 9 osó...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.12.2024 / 15:41
StoryEditor
Lagardère Travel Retail rozwija sieć Salad Story na lotniskach w Polsce. W planach dworce kolejowe
Lokal Salad Story w Poznaniu, fot. LTR

Do trzech punktów Salad Story prowadzonych przez Lagardère Travel Retail w Polsce na lotniskach właśnie dołączył kolejny – tym razem w Poznaniu. W ciągu kolejnych pięciu lat podobnych otwarć będzie jeszcze sześć.

Spółki Lagardère Travel Retail i Salad Story zawarły umowę, z której wynika, że do 2029 r. w polskich portach lotniczych będzie działać w sumie dziesięć punktów Salad Story w ra...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.12.2024 / 16:45
StoryEditor
Mateusz Morawiecki porównuje ceny w dyskontach Netto w Polsce i Niemczech. Były premier przekonuje, że w Berlinie jest taniej
Na zdj. Mateusz Morawiecki na spotkaniu w Centrum Zakupowym Jan w Brzeszczach/zdjęcie ilustracyjne (fot.Twitter.com/premierRP)

Były premier Mateusz Morawiecki opublikował w serwisie X - czyli na dawnym Twitterze - grafikę, na której porównane zostały ceny w sklepach sieci Netto w Polsce i Niemczech. Polityk Prawa i Sprawiedliwości zaprezentował koszyk ośmiu produktów. Jakich? I gdzie było taniej?

Mateusz Morawiecki porównał ceny oleju (1 litr), majonezu (500 ml), jajek (10 sztuk), bananów (1kg), chipsów, czekoladek Kinder, masła i pomidorów (0,5 kg). W siedmiu przyp...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 16:34