16.01.2018 / 08:08
StoryEditor

Split payment nie musi uderzyć w firmy

pieniądze (fot. Pixabay CC0)
Przedsiębiorcy niepotrzebnie obawiają się split payment - mówi w rozmowie z Pulsem Biznesu Wojciech Śliż, dyrektor w departamencie VAT Ministerstwa Finansów.

Według Śliża, przedsiębiorcy po wprowadzeniu split payment nie powinni zostać dotknięci przez problemy z płynnością. Jak zapewnił, gdyby takie sytuacje jednak się pojawiły, Mini...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 64% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.04.2025 / 12:32
StoryEditor
Mateusz Nosarzewski, franczyzobiorca Żabki: każdego dnia mam możliwość udoskonalania siebie
Mateusz Nosarzewski - franczyzobiorca Żabki, ambasador marki i członek Rady Franczyzobiorców (fot. Materiały Prasowe)

Jeszcze kilkanaście lat temu, osoby wychodzące na rynek pracy, kojarzyły zakładanie własnej firmy z dużym wkładem finansowym, jeszcze większym ryzykiem niepowodzenia oraz brakiem życia prywatnego. Aktualnie sytuacja wygląda znacznie inaczej. Młodzi ludzie chętniej otwierają jednoosobowe działalności gospodarcze, czerpiąc z tego sporą satysfakcję i widząc w tym świetlaną przyszłość. Coraz częściej wybierają też model franczyzowy, łącząc zamiłowanie do biznesu ze wsparciem operatora, oferującym całą gamę gotowych rozwiązań. Wśród tych, którzy obrali ten zawodowy kierunek jest Mateusz Nosarzewski - franczyzobiorca Żabki, ambasador marki i członek Rady Franczyzobiorców.

Żabka to największa franczyzowa sieć sklepów spożywczych w Polsce. Obecnie na terenie naszego kraju znajduje się ich ponad 11 tysięcy. Z danych przekazanych nam przez popularną ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.04.2025 / 13:51
StoryEditor
Majonez Dekoracyjny Winiary czy Kielecki: który króluje w Wielkanoc 2025?
Majonez Kielecki vs Majonez Dekoracyjny Winiary. Kto wygrał ranking w 2025 (fot. Paweł Mikos)

Temat majonezu w niektórych domach w Wielkanocy wywołuje bardziej ożywione dyskusje niż sondaże prezydenckie. Zatem, który majonez jest „naj”? Sprawdziliśmy ranking majonezów pod kątem popularności i tych najzdrowszych. Który z nich został królem Wielkanocy – Majonez Kielecki czy Dekoracyjny Winiary?

W artykule przeczytasz:

  • Co musi zawierać dobrej jakości majonez?
  • Ile kosztuje majonez w sklepach przed Wielkanocą 2025?
  • Jaki majonez jest najbardziej popularny przed Wielkanocą 2025?
  • Ranking najzdrowszych majonezów
  • Kto jest królem wielkanocnego stołu? Paragony rozstrzygające ​

     

Majonez jest jednym z tych produktów, który najbardziej kojarzy się ze świętami Wielkanocy. Jest idealny do jako składnik sałatek i jako dodatek do jajek.

Co musi zawierać dobrej jakości majonez?

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) podkreśla, że dobrej jakości majonez powinien zawierać następujące składniki: olej roślinny, musztardę, żółtka jaj kurzych – odpowiedzialne za emulgację i nadające kremową konsystencję, ocet lub sok z cytryny – dodające kwaskowatości i działające jako konserwant oraz przyprawy.

Natomiast majonezy typu light lub lekkiego zawierają o co najmniej 30% mniej składnika odżywczego, na przykład tłuszczu, w porównaniu z regularnymi produktami.

– 100 g majonezu to ok. 650-700 kcal, a 1 łyżka to mniej więcej tyle samo kalorii, co 6 kostek mlecznej czekolady – ostrzegają eksperci z Centrum Respo.

Ile kosztuje majonez w sklepach przed Wielkanocą 2025?

W tym tygodniu Agencja ASM opublikowała specjalną edycję koszyka zakupowego. Tym razem wzięto pod lupę ceny 30 produktów niezbędnych do przygotowania wielkanocnych potraw. A to oznacza, że tym razem eksperci przyjrzeli się także cenom najpopularniejszych majonezów w poszczególnych sieciach.

Okazało się, że Majonez Winiary (400 ml) był najtańszy w Polomarkecie – 6,99 zł, a najdrożej w Dino – po  9,32 zł. Natomiast Majonez Kielecki (500 ml) miał najniższą cenę w Dino –7,29 zł, a najdroższy był w Intermarche – 13,39 zł.

Więcej na ten temat w artykule: Sensacyjni liderzy koszyka wielkanocnego ASM! Lidl poza podium, Biedronka droższa od Polomarketu.

image

Sensacyjni liderzy koszyka wielkanocnego ASM! Lidl poza podium, Biedronka droższa od Polomarketu

Jaki majonez jest najbardziej popularny przed Wielkanocą 2025?

Oto jakiego majonezu najczęściej używają Polacy w kuchni zapytał Ogólnopolski Panel Badawczy

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 63% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. kwiecień 2025 03:48