14.02.2024 / 16:40
StoryEditor

Sieci handlowe coraz częściej oferują karty podarunkowe. Kto nie musi zawiadamiać o tym KNF?

Karty podarunkowe zyskują na popularności (fot. Shutterstock)
Karty podarunkowe zyskują na popularności. Sklepy, które wprowadzają je do swojej oferty, powinny jednak pamiętać, że karty są przede wszystkim instrumentem płatniczym. A to może rodzić dodatkowe obowiązki. Czy i kiedy sprzedawca musi zawiadomić Komisję Nadzoru Finansowego, że oferuje karty podarunkowe?

Z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty w 2023 r. wynika, że aż 87 proc. firm zauważa pozytywny wpływ kart podarunkowych na swoje wyniki finansowe. To jeden z powodów, d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.11.2024 / 18:16
StoryEditor
Amazon poległ na niemieckim rynku spożywczym. Gigant zamyka swój projekt. Czesi górą!
Komunikat o zaprzestaniu działalności Amazona nastąpił zaledwie tydzień po informacji o nawiązaniu współpracy z platformą Knuspr, będącej częścią czeskiego Rohlika

Zaledwie tydzień po ogłoszeniu współpracy z czeskim supermarketem internetowym Knuspr (Rohlik), Amazon zapowiada zakonczenie swoich usług dostaw świeżych artykułów spożywczych na terenie Niemiec.

Amerykański gigant handlu e-commerce ogłosił, że zakończy usługi dostawy 14 grudnia. Jak wyjaśnił Amazon, chce on uprościć swoją ofertę artykułów spożywczych i skupić się na pro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.11.2024 / 06:01
StoryEditor
W październiku średni koszyk zakupowy był tańszy niż przed miesiącem. Dyskonty na czele i w ogonie rankingu ASM
Aż 52 proc. osób jest zdania, że zakupy można zrobić w inne dni tygodnia niż niedziela (Shutterstock)

Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM SFA, w październiku 2024 roku średnia cena koszyka zakupowego spadła o 20 zł w skali miesiąca. Po wrześniowych podwyżkach w październiku przyszła niewielka obniżka cen podstawowych produktów spożywczych. Dodatkowo, w 8 na 13 sieci objętych badaniem ceny badanych produktów były niższe niż przed miesiącem. Najtańsze zakupy oferował Lidl, a najdroższe Netto. Rok do roku wciąż najbardziej rosną w górę ceny napojów (18 proc.) a największy spadek notują produkty tłuszczowe (6 proc.).

Według danych GUS ceny towarów i usług konsumpcyjnych w październiku 2024 r. wzrosły w ujęciu rok do roku o 5 proc., a w porównaniu z poprzednim miesiącem wzrosły o 0,3 proc. A...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. listopad 2024 06:03