02.04.2021 / 14:56
StoryEditor

Rząd szykuje nową opłatę dla sklepów, hurtowni i lokali gastronomicznych. Będzie też zakaz sprzedaży grupy produktów

Rząd szykuje kolejną opłatę, której maksymalna stawka wynieść może nawet 1 zł od sztuki produktu (fot. Shutterstock)
Jednostki handlu detalicznego, handlu hurtowego i jednostki gastronomiczne będą musiały pobierać od kupujących tzw. opłatą produktową od niektórych wyrobów - przewiduje projekt ustawy opublikowany w piątek na stronach RCL. Choć wysokość opłaty ustali finalnie minister klimatu w drodze rozporządzenia, w ustawie miałby się znaleźć zapis o maksymalnej stawce w wysokości 1 zł od sztuki produktu.

Opłata miałaby być pobierana od klientów kupujących np. kawę, herbatę czy piwo sprzedawane w plastikowym, jednorazowym kubku. Pieniądze zgromadzone w tej sposób mają pomóc w wal...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.04.2025 / 19:14
StoryEditor
Czego masowy klient oczekuje od kawy? McDonald‘s i Orlen znają odpowiedź na to pytanie [Retail Trends 2025]
Zdjęcie z debatay ”Personalizacja oferty kawowej – budowanie lojalności klientów poprzez indywidualne podejście i unikalne doświadczenia” (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Stacje paliw od dawna nie są już tylko miejscami do zatankowania. Dla wielu kierowców stały się one przystankiem na kawę i to właśnie kawa oraz podejście do niej łączy giganta QSR z największą siecią stacji paliw w Polsce.

Orlen z McDonald‘s na pewno łączy więcej rzeczy niż ta jedna, którą jest podejście do kawy. Te firmy mają jeszcze jeden wspólny mianownik, który jest ważny z perspektywy rynku k...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.04.2025 / 10:31
StoryEditor
Zmiana sterów w BP Polska. Michał Obiegała nowym prezesem spółki
Michał Obiegała, nowy prezes BP Polska (fot. materiały prasowe)

W jednej z największych firm sektora energetycznego w Polsce nadchodzą istotne zmiany kadrowe. Po niemal dekadzie na stanowisku prezesa, Bogdan Kucharski żegna się z BP Polska. Kto przejmie kierownictwo i z jakimi wyzwaniami będzie musiał się zmierzyć?

Z dniem 1 maja 2025 roku dojdzie do zmiany na stanowisku prezesa BP Polska. Po 27 latach pracy w strukturach firmy, w tym prawie 10 latach jako prezes, z BP odchodzi Bogdan...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. kwiecień 2025 12:16