21.10.2020 / 16:29
StoryEditor

Podatek od sprzedaży detalicznej może okazać się dla części sieci handlowych nie do udźwignięcia [Komentarz do opinii rzecznik generalnej TSUE]

Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (materiały prasowe)
Juliane Kokott rzecznik generalna TSUE w przedłożonej w czwartek (15 października) opinii zaproponowała, aby Trybunał oddalił odwołania Komisji Europejskiej i utrzymał w mocy wyrok Sądu UE ws podatku od sprzedaży detalicznej, który jej zdaniem nie naruszają prawa Unii Europejskiej w zakresie pomocy państwa. Zdaniem przedstawicieli handlu jeśli sąd podzieli to stanowisko, to decyzja będzie miała bardzo negatywne skutki dla branży dystrybucyjnej w Polsce.

Należy podkreślić, że opinia rzecznika generalnego nie wiąże Trybunału Sprawiedliwości. Zadanie rzeczników generalnych polega na przedkładaniu Trybunałowi, przy zachowaniu całko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.03.2025 / 09:16
StoryEditor
W minionym roku polscy konsumenci coraz chętniej odwiedzali sklepy convenience i hipermarkety. Dyskonty i supermarkety nieznacznie tracą
Rośnie ruch w sklepach convenience i hipermarketach (fot. Shutterstock)

W ub.r. odnotowano wzrosty rdr. ruchu i liczby unikalnych klientów w sklepach convenience – o 14,2 proc. i 2,6 proc., a także w hipermarketach – o 7,1 proc. i 2 proc. Z kolei spadki rdr. były w supermarketach – o 5,6 proc. i 2,9 proc., jak również w dyskontach – o 1,8 proc. i 1,9 proc. Do tego sieci convenience utrzymały największy udział w łącznej liczbie wizyt w badanych obiektach – 41,6 proc. w 2024 r. i 40,6 proc. w 2023 r. Najmniejszy miały w ww. latach hipermarkety – odpowiednio 6,3 proc. i 5,9 proc. Tylko w tych dwóch formatach rdr. wzrosła częstotliwość robienia zakupów. Nie doszło do zmian w dyskontach, a w supermarketach nastąpił spadek rdr. To część wniosków z całorocznej analizy zachowań ponad 1,4 mln konsumentów w ponad 38 tys. placówek.

Jak wykazał raport firmy technologicznej Proxi.cloud dotyczący sklepów spożywczych, w 2024 roku ruch wzrósł rdr. w dwóch formatach, tj. w sieciach convenience i hipermarketach –...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.02.2025 / 11:44
StoryEditor
Klienci kupowali tam częściej niż zwykle. Dyskonty, supermarkety i małe formaty notują świetne wyniki. Wiemy, kto stracił
YouGov publikuje nowe dane dotyczące rynku FMCG w Polsce (fot. Shutterstock)

Dyskonty, lokalne supermarkety oraz małe formaty sieciowe to sklepy, które coraz lepiej radzą sobie na krajowym podwórku. Z danych przedstawionych przez Szymona Mordasiewicza, dyrektora zarządzającego YouGov Polska wynika, że ich łączny udział w rodzimym rynku FMCG wynosi blisko 66 procent. Nie wszyscy mają jednak powody do radości. Wiadomo, które placówki handlowe zanotowały spadki.

W środę 26 lutego odbyła się konferencja "Shopper and FMCG Market in Poland 2024/2025", poprowadzona przez Szymona Mordasiewicza - dyrektora zarządzającego w YouGov Polska - fir...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. marzec 2025 05:03