09.03.2021 / 10:22
StoryEditor

Nowelizacja ustawy o przewadze kontraktowej uderzy w małe sklepy. Skrócenie terminów płatności do 30 dni oznacza dla nich bankructwo

Jedną ze zmian, które niesie nowy projekt ustawy, to między innymi wprowadzenie maksymalnego terminu płatności za produkty spożywcze 30 dni, co jest praktyką całkowicie oderwaną od realiów rynku – mówi Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

Inną istotną zmianą jest propozycja oparcia definicji „przewagi kontraktowej” tylko na zestawieniu liczb bezwzględnych obrotów dostawcy i nabywcy, bez wzięcia pod uwagę całej sk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.03.2025 / 10:46
StoryEditor
Biedronka chce więcej ugrać w kategorii słodyczy. Sieć zaczęła intensywnie promować nową markę Meltié. Co dalej z brandem Magnetic?
Wszystkie marki własne odpowiadają za ponad 40 proc. wartości sprzedaży w Biedronce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Wszystkie marki własne odpowiadają za ponad 40 proc. wartości sprzedaży w Biedronce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)fot. wiadomoscihandlowe.pl
Wszystkie marki własne odpowiadają za ponad 40 proc. wartości sprzedaży w Biedronce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
(fot. wiadomoscihandlowe.pl)fot. Wiadomoscihandlowe.pl
Wszystkie marki własne odpowiadają za ponad 40 proc. wartości sprzedaży w Biedronce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
(fot. wiadomoscihandlowe.pl)fot. Wiadomoscihandlowe.pl
Wszystkie marki własne odpowiadają za ponad 40 proc. wartości sprzedaży w Biedronce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
(fot. wiadomoscihandlowe.pl)fot. Wiadomoscihandlowe.pl
Wszystkie marki własne odpowiadają za ponad 40 proc. wartości sprzedaży w Biedronce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Wszystkie marki własne odpowiadają za ponad 40 proc. wartości sprzedaży w Biedronce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Wszystkie marki własne odpowiadają za ponad 40 proc. wartości sprzedaży w Biedronce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Wszystkie marki własne odpowiadają za ponad 40 proc. wartości sprzedaży w Biedronce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Marki własne sieci handlowych nie mają jeszcze w słodyczach tak silnej pozycji jak w innych kategoriach, a już z całą pewnością nie zapisały się w świadomości Polaków. Biedronka postanowiła to zmienić.

W ostatnim czasie Biedronka zaczęła intensywnie promować swój najmłodszy słodki brand, Meltié, którego reklamy pojawiły się w telewizji. Dyskonter oddał też produktom pod...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.03.2025 / 09:45
StoryEditor
Galerie i centra handlowe z wyprzedażowym kłopotem. Konsumenci coraz bardziej idą w online
Polacy coraz częściej wolą zakupy online. Tracą na tym galerie i centra handlowe (fot. MondayNews)

Wyprzedażowy kłopot. Polacy lekko odpuścili galerie i centra handlowe. Coraz częściej wolą zakupy online - tak wynika z obserwacji zachowań ponad 1,3 mln konsumentów w przeszło 710 tego typu placówkach.

Eksperci wymieniają głównych „winowajców” ww. sytuacji. Wyjaśniają, że Polacy wolą zaopatrywać się w dyskontach nieżywnościowych i uniwersalnych, które ostatnio rozwijają m.in. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28. marzec 2025 02:54