22.01.2018 / 13:30
StoryEditor

Nadchodzą ważne zmiany w ustawie o usługach płatniczych

Ustawa wprowadza m.in. nowy podmiot uprawniony do świadczenia usług płatniczych – małą instytucję płatniczą (fot. Pixabay CC0)
Rada Ministrów przyjęła projekt zmian w ustawie o usługach płatniczych. Zmiany mają na celu wdrożenie unijnej Dyrektywy PSD2, w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego UE. Ustawa wprowadza dwa nowe typy usług płatniczych, zmienia zasady odpowiedzialności płatnika za nieautoryzowaną transakcję, a także wprowadza tzw. Małą instytucję płatniczą.

Do najważniejszych zmian wprowadzonych w ustawie należy wprowadzenie nowej kategorii dostawców. Katalog usług płatniczych rozszerzony został o dwa nowe typy usług: usługę inicjo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.04.2025 / 15:52
StoryEditor
Czekolada z anielskimi włosami w sklepach Carrefour i Supeco. Detalista wyprzedził konkurencję?
Carrefour wprowadza do sprzedaży w wybranych sklepach czekoladę z ”anielskimi włosami”, na którą modę, podobnie jak na czekoladę dubajską, kreują social media (fot. materiały prasowe)

Carrefour chwali się, że jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wprowadza do sprzedaży czekoladę z "anielskimi włosami". Produkt nie będzie jednak dystrybuowany masowo, a dostępny w wybranych sklepach pod szyldami Carrefour oraz Supeco.

Popularność tzw. dubajskiej czekolady, dostępnej już na rynku w bardzo wielu odsłonach, które często nie pochodzą z Dubaju, pokazuje, że Polscy są otwarci na słodycze w oryginal...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.04.2025 / 15:20
StoryEditor
Właściciel Biedronki dostał zgodę od urzędu. Stworzy sieć 1500 sklepów
Kolumbijska sieć Ara przejmuje właśnie 75 sklepów lokalnej sieci Colsubsidio (fot. archiwum)

Jerónimo Martins rośnie w Ameryce Łacińskiej. Grupa celuje w 1500 sklepów i jest na dobrej drodze, aby już niedługo spełnić ten plan. Urząd antymonopolowy w Kolumbii właśnie zatwierdził umowę, która pozwala na przejęcie 75 placówek lokalnej sieci.

Sieć kolumbijskich supermarketów z Ara, należąca do portugalskiej grupy Jerónimo Martins, planuje otworzyć w tym roku 150 sklepów.  Liczba ta może znacząco wzrosnąć, gdyż f...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. kwiecień 2025 02:11