09.09.2020 / 09:23
StoryEditor

Mimo pandemii w branży handlowej zmniejszyły się opóźnienia płatności

Zmalały zatory płatnicze w handlu (fot. Pixabay CC0)
Jedna trzecia mikro, małych i średnich firm deklaruje, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy odbiorcom ich towarów i usług zdarzało się opóźniać płatności przez ponad 60 dni. Mimo przedłużającej się pandemii, w trzecim kwartale przedsiębiorstw z problemami w rozliczeniach nieznacznie ubyło – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Najbardziej poprawiły sytuację handel i usługi.

Badanie pokazuje, że wbrew trudnym warunkom gospodarczym wywołanym pandemią koronawirusa polepszyła się jakość rozliczeń przedsiębiorstw. Odsetek przedstawicieli firm deklaruj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2025 / 15:03
StoryEditor
Zwolnienia grupowe w Carrefourze. Francuska sieć pod coraz większą presją związków zawodowych w Polsce. Czy operator się ugnie?

Związkowcy z "Solidarności" protestowali przed ambasadą Francji przeciwko działaniom Carrefour Polska. W ramach zwolnień grupowych w Carrefourze pracę straci kilkaset osób. Związkowcy uważają, że sieć handlowa stosuje podwójne standardy wobec pracowników. Jak się tłumaczy francuska sieć?

O czym przeczytasz w artykule?

  • „Solidarność” prosi ambasadę Francji o mediacje w sprawie zwolnień grupowych w Carrefourze
  • Związkowcy zarzucają sieci stosowanie podwójnych standardów wobec pracowników
  • Dlaczego Carrefour redukuję załogę?
  • Carrefour Polska: postulaty związkowców były niemożliwe do zaakceptowania
  • Skala zwolnień grupowych w Carrefourze będzie mniejsza niż planowano 

„Solidarność” prosi ambasadę Francji o mediacje w sprawie zwolnień grupowych w Carrefourze

We wtorek 15 kwietnia 2025 roku związkowcy z sekcji Banków, Handlu i Ubezpieczeń NSZZ "Solidarność" udali się pod ambasadę Republiki Francuskiej. Tam, na ręce przedstawicieli dyplomatycznych tego kraju złożyli petycję dotyczącą zwolnień grupowych w Carrefourze w Polsce. Związkowcy poprosili francuskiego ambasadora o zaangażowanie się w mediacje między załogą i związkowcami a zarządem sieci handlowej.

W swoim piśmie związkowcy z sekcji handlowej "Solidarności" wskazują, że takie działanie sieci handlowej może wpłynąć także na postrzeganie samej Francji przez Polaków. W opinii działaczy, sieć sklepów jest jedną z wizytówek Republiki Francuskiej w naszym kraju. A co za tym idzie, reputacja firm takich jak Carrefour Polska bezpośrednio przekłada się na sposób postrzegania Francji przez Polaków.

image
"Solidarność" prosi ambasadę Francji o mediacje w sprawie zwolnień grupowych w Carrefourze (fot. Alfred Bujara/Facebook)
FOTO: fot. Alfred Bujara/facebook

Związkowcy zarzucają sieci stosowanie podwójnych standardów wobec pracowników

– W ostatnim czasie kierownictwo Carrefour Polska podejmuje działania, które stoją w sprzeczności ze standardami, jakie Carrefour stosuje na rynku francuskim. Podczas gdy we Francji firma uchodzi za pracodawcę dbającego o dialog społeczny i społeczną odpowiedzialność biznesu, w Polsce postępuje w sposób daleki od tych wartości. Proces restrukturyzacji i zwolnień grupowych prowadzonych przez Carrefour Polska jest dowodem na stosowanie podwójnych standardów – można przeczytać w piśmie przekazanym francuskiej ambasadzie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.04.2025 / 12:48
StoryEditor
Dino rośnie szybko jak diabli! Biedronka, Lidl i Netto zostają w tyle za siecią supermarketów z Krotoszyna
Na zdj. sklep sieci Dino (fot. Anna_plucinska/Shutterstock)

Sieć supermarketów Dino na koniec marca 2025 r. miała 308 więcej sklepów niż rok wcześniej. Wiemy, ile placówek polski detalista otworzył od początku roku do końca minionego kwartału.

Dino Polska od stycznia do końca marca br. uruchomiło 58 nowych sklepów. Na koniec marca sieć liczyła 2746 sklepów wobec 2438 rok wcześniej.

Powierzchnia sali sprzedaży ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. kwiecień 2025 03:25