14.08.2020 / 16:49
StoryEditor

Michał Sadecki, prezes PGS: Czeka nas ostra walka o klienta i niższe marże. Jesteśmy na to gotowi

Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów (PGS)
Główny Urząd Statystyczny opublikował szacunki dotyczące polskiego PKB za II kwartał 2020 roku. Nasza gospodarka zmniejszyła się realnie o 8,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku. Jednocześnie ceny towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu spadły o 3 proc. w stosunku rocznym. – Od czasu ogłoszenia epidemii, byliśmy przygotowani na takie okoliczności – komentuje załamanie gospodarcze Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów.

Zakładany spadek PKB o 8,2 proc. może się okazać największym kryzysem dla polskiej gospodarki w ostatnich 25 latach. Szacunki analityków GUS-u są jednak obniżone w stosunku do p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.03.2025 / 14:50
StoryEditor
Lidl otwiera trzy nowe sklepy i ma już ponad 940 placówek. Sieć w przyszłym roku przebije tysiąc lokalizacji
Sklep sieci Lidl w Krakowie (Shutterstock)

W najbliższy czwartek sieć Lidl uruchomił trzy nowe dyskonty i powoli zbliża się do bariery tysiąca sklepów. Najprawdopodobniej przebije ją w przyszłym roku.

Jedna z placówek wystartowała w Częstochowie przy ul. Polskiego Czerwonego Krzyża 1. To już dziewiąta placówka Lidla w tym mieście. Ma powierzchnię sali sprzedaży wynoszącą ok. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.03.2025 / 15:55
StoryEditor
Konsumenci odchodzą od masowych produktów. Dostawcy i sieci handlowe muszą się dostosować do nowych warunków. Eksperci: To szansa dla lokalnych firm

Rok 2024 przyniósł wyhamowanie wzrostu sprzedaży produktów konsumenckich. Choć inflacyjne zakłócenia zaczęły ustępować, zaufanie klientów utrzymuje się na niskim poziomie, a firmy z sektora dóbr konsumenckich mierzą się z presją na odbudowę wyników.

Globalnie branża FMCG odnotowała 7,5 proc. wzrost sprzedaży r/r, co oznacza słabszy wynik niż w poprzednich latach, kiedy tempo wzrostu wyniosło odpowiednio 9,8 proc. (2022 rok)...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10. marzec 2025 08:16