27.01.2021 / 14:24
StoryEditor

Konfederacja Lewiatan apeluje do rządu o zawieszenie podatku od sprzedaży detalicznej

Nowe podatki to także nowe obiążenia administracyjne (Fot. Shutterstock)
Konfederacja Lewiatan zwróciła się do rządu z apelem by zawiesił pobór podatku od sprzedaży detalicznej. Autorzy apelu zwracają uwagę, że nową daninę mają płacić także firmy, które ponoszą straty, a ich podstawowa działalność została wstrzymana w wyniku wprowadzonych obostrzeń. Lewiatan ostrzega, że wielu przedsiębiorstwom grozi upadłość.

Jak argumentuje Konfederacja, nowy podatek oznacza dla firm z branży handlu detalicznego dodatkowe obciążenia, nie tylko finansowe, ale też związane nowymi obowiązkami admin...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.04.2025 / 07:53
StoryEditor
Allegro zdetronizowane! Temu wskoczyło na pozycję lidera rynku e-commerce w Polsce
Temu coraz bliżej lidera e-commerce na naszym rynku. Zbliża się koniec dominacji Allegro w Polsce? (fot. Shutterstock)

Stało się to, na co zanosiło się już od miesięcy - nastąpiła mijanka na samym szczycie listy największych marketplace‘ów w Polsce. Wieloletni lider zestawienia, Allegro, w marcu musiał uznać wyższość chińskiego Temu. Wiemy, ilu użytkowników miały obie platformy.

Według Mediapanelu, w marcu 2025 r. Temu miało 18,11 mln użytkowników w Polsce. Z kolei osób, które odwiedziły Allegro, było 17,84 mln.

Dla porównania, jeszcze w lutym ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2025 / 11:16
StoryEditor
Załamanie zysków w przemyśle spożywczym. Jakie są perspektywy dla branży?
Załamanie zysków w przemyśle spożywczym. Najgorzej w zakładach mięsnych i mleczarniach (fot. Canva + PKO BP)

Rentowność przedsiębiorstw z przemysłu spożywczego w ostatnim kwartale 2024 dramatycznie spadła. Największy spadek zysków odnotowały zakłady mięsne oraz mleczarnie. Z czego to wynika? Jakie są prognozy analityków dla branży na 2025 r.?

Z artykułu dowiesz się: 

  • Znaczny spadek rentowności polskich firm
  • Dynamiczny wzrost kosztów w przemyśle spożywczym
  • Największe spadki rentowności dotyczą zakładów mięsnych oraz mleczarni
  • Koniunktura w przemyśle spożywczym najniższa ze wszystkich sektorów
  • Przychody w przemyśle spożywczym będą rosnąć. Ale czy wzrośnie też rentowność?

Znaczny spadek rentowności polskich firm

Centrum Analiz banku PKO BP opublikowało raport z analizami sektorowymi za pierwszy kwartał 2025 roku. Jak podkreślają analitycy, wśród polskich firm dominuje duża niepewność o najbliższą przyszłość. Przedsiębiorstwa liczą się też z dużymi wyzwaniami jakie stoją przed nimi, a na dodatek wiele z nich musi borykać się ze spadkiem rentowności.

Z danych zebranych przez Centrum Analiz PKO BP wynika, że stopa rentowności sprzedaży netto (ROS) w 2024 r. wyniosła zaledwie 3,6 proc., co była najsłabszym wynikiem przyjemniej od 2015 roku. Co więcej, w ostatnim kwartale 2024 roku była jeszcze niższa i wyniosła 3,2 proc., czyli o 0,6pp mniej niż średnio w ostatnich kwartałach w poprzednich pięciu latach.

Dynamiczny wzrost kosztów w przemyśle spożywczym

Ostatni kwartał 2024 r. pod tym kątem był jeszcze gorszy dla przemysłu spożywczego. Wskaźnik ROS w branży spadł do poziomu zaledwie 2,9 proc. Oznacza to, ze rentowność tego sektora w ujęciu rok do roku pogorszyła się

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 80% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. kwiecień 2025 13:30