30.09.2016 / 06:59
StoryEditor

Będą podatki handlowe, a nie podatek handlowy. Pieniądze trafią do gmin

Nowy projekt ustawy o tzw. podatku handlowym poznać mamy już lada dzień. MF liczy na to, że Sejm uchwali nową ustawę do końca listopada (fot. Wikimedia Commons/Adam-dalekie-pole, na lic. CC BY-SA 3.0)
Rząd znalazł sposób na to, by wywiązać się z obietnicy wyborczej w zakresie opodatkowania handlu detalicznego, a równocześnie pozbyć się ryzyka politycznego związanego z wprowadzeniem takiej daniny. Jak poinformowało jako pierwsze money.pl, w nowej wersji ustawy to gminy same mają decydować, jak wysoki podatek, naliczany od metra kwadratowego, zapłacą sklepy. Dodatkowo wpływy z takich lokalnych danin zasilą nie budżet państwa, lecz samorządów.

Z informacji money.pl wynika, że nowa ustawa wprowadzi tylko minimalną, obowiązkową stawkę podatku handlowego, natomiast samorządy same będą mogły decydować o jej ewentualnym po...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.12.2024 / 10:03
StoryEditor
Lisek planuje przegonić Frisco. Chce być codziennym sklepem spożywczym
Michał Krowiński, współzałożyciel Lisek.App (fot. Łukasz Rawa)

Właściciele Liska przewidują w tym roku wzrost przychodów o 50-60 proc., do 100 mln zł. Za pięć lat chcą dojść do 1 mld zł. Firma nie chce być już kojarzona wyłącznie z błyskawicznymi zakupami dostarczanymi w 15-30 minut. Celuje w zakupy codzienne.

To już druga próba rozwinięcia skrzydeł przez Liska. Firma rozpoczęła działalność pod koniec 2018 r. jako sklep oferujący produkty z kategorii ultraconvenience, z asortymentem o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.12.2024 / 12:01
StoryEditor
Żabka zaoferuje usługę... ubezpieczenia auta i roweru. Sieć będzie współpracować z CUK Ubezpieczenia [NASZ NEWS]
Żabka poszerza portfolio oferowanych usług (fot. wiadomoscihandlowe.pl/Łukasz Rawa)

Żabka rozszerza portfolio usług o produkty ubezpieczeniowe - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Firma umożliwi swoim klientom ubezpieczenie samochodu oraz niektórych innych środków transportu. To usługa, która została uruchomiona we współpracy z CUK Ubezpieczenia.

Żabka w odpowiedzi na pytania wysłane we wtorek przez wiadomoscihandlowe.pl potwierdza "wejście" w biznes ubezpieczeniowy. Na początek zaoferuje dwie kategorie produktów ube...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 06:56