13.06.2024 / 09:25
StoryEditor

Minister Leszczyna: Przedstawimy projekt ustawy ograniczającej nocną sprzedaż alkoholu na stacjach benzynowych

Izabela Leszczyna (mat. prasowe)
Izabela Leszczyna, minister zdrowia w rządzie Donalda Tuska, zapowiada przedstawienie projektu ustawy ograniczającej nocną sprzedaż alkoholu na stacjach paliw. Urzędniczka nie widzi powodu, by ludzie kupowali w nocy alkohol na stacji benzynowej. Kiedy projekt trafi do Sejmu?

– Skończyliśmy analizy i będę chciała przedstawić także do zespołu programowania prac rządu ustawę, która ograniczy nocną sprzedaż alkoholu na stacjach benzynowych. Nie sądzę, żebyśmy zdążyli z tym do wakacji […] po wakacjach projekt na stół, jeśli zostanie zaakceptowany przez Komitet Stały Rady Ministrów. Ja bardzo bym chciała, żeby on wszedł w życie. Nie widzę powodu, żeby ludzie w nocy kupowali alkohol na stacji benzynowej – powiedziała Izabela Leszczyna w rozmowie z Polsat News.

Marginalna sprzedaż alkoholu na stacjach paliw

Przypomnijmy, że rola stacji paliw w obrocie alkoholem – w porównaniu z innymi kanałami sprzedaży – jest marginalna. Z danych za okres maj 2023 - kwiecień 2024 przytoczonych przez Annę Wagner, client business partnera w NielsenIQ wynika, że pod względem wielkości odpowiadają one jedynie za 2,1 proc. sprzedaży. Wartościowo jest to nieco więcej, bo 2,7 proc.

Ekspertka przestrzega jednak, że konsekwencji wprowadzenia zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach paliw, który stał się realny po zapowiedziach minister zdrowia Izabeli Leszczyny, z punktu widzenia rynku nie należy bagatelizować.

– Biorąc pod uwagę relatywnie niewielką wagę stacji benzynowych w sprzedaży alkoholu, wydawać by się mogło, że to będzie stosunkowo "niewielka strata” dla branży. Jednak po latach przeciwności, związanych z odcięciem dostępu do kanału HoReCa podczas pandemii czy zaciskaniem pasa przez konsumentów w czasach dwucyfrowej inflacji, ograniczenie sprzedaży alkoholu na stacjach to kolejna przeszkoda w dążeniu do odzyskania wolumenów sprzed czterech lat – argumentuje nasza rozmówczyni.

Polacy raczej za zakazem

62 proc. kobiet i 49 proc. mężczyzn popiera pomysł zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych - wynika z badania przeprowadzonego pod koniec maja na panelu Ariadna.

Jedno z pytań dotyczyło tego, czy respondent kiedykolwiek kupił alkohol na stacji paliw. Z odpowiedzi wynika, że przynajmniej raz taką decyzję zakupową podjęła co trzecia kobieta i co drugi mężczyzna. Okazuje się również, że osoby, które kupują napoje alkoholowe na stacji, robią to sporadycznie. 77 proc. badanych zadeklarowało, że kupuje w sklepach przystacyjnych alkohol rzadziej niż raz na trzy miesiące.

13.02.2025 / 10:30
StoryEditor
Jakie trendy w branży spożywczej w 2025 roku? Personalizacja, długowieczność i egzotyczne smaki
Producenci oferują coraz więcej produktów wpływających pozytywnie na samopoczucie kobiet (fot. Yuriy Maksymiv)

Zdaniem GlobalData cztery główne trendy zdominują rynek FMCG w 2025 roku. Dlaczego akurat one?

Pierwszy trend to skupienie się na zdrowiu i dobrym samopoczuciu kobiet. Dla marek to okazja do tworzenia nowych produktów i inicjatyw marketingowych, które zaspokoją unikalne p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.02.2025 / 13:47
StoryEditor
Carrefour kreuje w Polsce nowy trend walentynkowych kolacji tematycznych i liczy na wzrost sprzedaży produktów premium
Tydzień francuski w sklepach Carrefour w Polsce. - Na francuskich smakach w Carrefour znamy się najlepiej, dlatego wierzę, że to właśnie autentyczność i wysoka jakość przyciągnie w tym tygodniu klientów do naszych sklepów - mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor rozwoju sprzedaży w Carrefour Polska.

Sieć Carrefour Polska postanowiła wykreować wśród Polaków nowy trend - walentynkowych kolacji tematycznych, np. w stylu francuskim. Z tej okazji jej super- i hipermarkety zaoferowały ponad 100 wyselekcjonowanych i sprowadzonych z Francji oryginalnych produktów, z pomocą których w łatwy sposób można przygotować uroczystą kolację dla ukochanej osoby oraz przenieść się z nią kulinarnie do dowolnego kraju na świecie.

Sieć Carrefour Polska nieustannie rozbudowuje swoją ofertę tematycznych tygodni kulinarnych, odpowiadając na rosnące zainteresowanie klientów różnorodnymi smakami z całego świat...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. luty 2025 04:02