25.09.2023 / 09:01
StoryEditor

Likwidacja zakazu handlu w niedziele. Partie opozycyjne powinny sformułować jednolite stanowisko

Zakaz handlu w niedziele wprowadzany był w Polsce stopniowo od 2018 r. (fot. Shutterstock)
Przepisy o pracy w niedzielę powinny być "spójne, konsekwentne, a przede wszystkich korzystne dla pracowników i klientów" - wskazuje Piotr Szumlewicz, lider Związkowej Alternatywy. - Stąd nasza propozycja, by wprowadzić 2,5 razy wyższe wynagrodzenia za każdą pracę zarobkową w niedziele i święta. Te rozwiązania powinny dotyczyć nie tylko handlu, ale wszystkich branż, w tym gastronomii, rozrywki, transportu, ochrony zdrowia czy energetyki - uważa związkowiec.

Zdaniem Piotra Szumlewicza, spójne przepisy powinny dotyczyć tak samo sektora prywatnego, jak i publicznego. - Jeżeli dany przedsiębiorca chce, by firma działała w niedziele, ni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.02.2025 / 10:33
StoryEditor
Czego boi się właściciel sklepu? TOP5 największych lęków i obaw przedsiębiorców w Polsce

Według raportu UCE Research, mikrofirmy oraz małe przedsiębiorstwa obecnie najczęściej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności – 37,9 proc. Przeważnie obawiają się też podnoszenia składek na ZUS i nierzetelnych kontrahentów – odpowiednio 30,1 proc. i 28,3 proc. W TOP5 obaw są też lęki przed utratą płynności finansowej – 21,2 proc., a także podnoszeniem podatków lub nakładaniem dodatkowych danin – 17,9 proc.

Jak wynika z raportu UCE Research u co dziesiątego przedsiębiorcy niepokój budzi m.in. niedobór odpowiednich pracowników, kontrola urzędu skarbowego lub ZUS-u, biurokracja spraw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.02.2025 / 10:40
StoryEditor
Właściciel sieci Biedronka będzie sprzedawał za pośrednictwem sieci Lulu marki własne na Bliskim Wschodzie
Hipermarket Lulu w Jeddah, Arabia Saudyjska (Shutterstock)

Jeronimo Martins, właściciel m.in. sieci Biedronka, poinformował o finalizacji rozmów z międzynarodową siecią hipermarketów LuLu Group International w sprawie "dystrybucji jednej z marek" grupy do kilku krajów na Bliskim Wschodzie.

José Luís Bayo, Export Director w Grupie Jerónimo Martins, poinformował w mediach społecznościowych o nawiązaniu współpracy z gigantem handlu bliskowschodniego, LuLu Group Inter...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 11:16