29.02.2024 / 13:13
StoryEditor

Dobra wiadomość dla miłośników pizzy. Krajowa Informacja Skarbowa przesądziła o stawce VAT na placek ze sklepowej lady

Krajowa Informacja Skarbowa przesądziła o stawce VAT na pizzę ze sklepowej lady (fot. Shutterstock)
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydał zmienioną tzw. wiążącą informację stawkową, w której rozstrzygnął, że w przypadku sprzedaży pizzy lub jej kawałków na wynos, bez jej podgrzania, należy uznać za zwykła dostawę żywności objętą stawką VAT w wysokości 5 proc., przy czym tymczasowo do końca marca 2024 r. właściwa jest zerowa stawka podatku.

Przedmiotem wiążącej informacji stawkowej (WIS), wydanej przez dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, jest sprzedaż na wynos produktu – wcześniej przygotowanego, pokroj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.12.2024 / 17:46
StoryEditor
Radosław Charubin, Multi Ice Group: zależy nam na współpracy z bardzo zaangażowanymi franczyzobiorcami
Radosław Charubin, prezes Multi Ice Group

Multi Ice Group stawia coraz pewniejsze kroki na rodzimym rynku. Podlaska marka znana z rozwoju takich brandów jak "Bubu Bubble Tea", "Lody Bonano" oraz "u Lodziarzy" otworzyła w mijającym roku blisko 30 punktów. Plany na najbliższą przyszłość są równie ambitne. - W 2025 roku zależy nam na wyborze świetnych lokalizacji i współpracy z bardzo zaangażowanymi franczyzobiorcami. To podejście pozwala nam na zrównoważony rozwój i utrzymanie wysokiej jakości naszej sieci - wyjaśnia prezes firmy Radosław Charubin.

Multi Ice Group prowadzi coraz mocniejsze działania w segmencie franczyzy gastronomicznej, z sukcesem rozwijając marki takie jak: "BuBu Bubble Tea", "u Lodziarzy" czy "Lody B...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.12.2024 / 10:54
StoryEditor
Kram Investment widzi potencjał w parkach handlowych. Chce je budować w pełni ekologiczne
Jerzy Maliszewski, prezes Kram Investment, stawia na ekologiczne parki handlowe (fot. mar.pras.)

Na polskim rynku nieruchomości komercyjnych swoją działalność rozpoczyna Kram Investment. Firma planuje innowacje w tym sektorze, między innymi poprzez budowę w pełni ekologicznych parków handlowych.

Jednak - jak ustaliliśmy - spółka rozpocznie od zaawansowanych projektów w tradycyjnej technologii. W tym celu zabezpieczyła kilkanaście lokalizacji dla swoich inwestycji, a już...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. grudzień 2024 01:06