16.10.2024 / 18:21
StoryEditor

Czy właściciele centrów handlowych mogą nałożyć nierówne koszty wspólne na najemców? Jest wyrok sądu w tej sprawie

Czy właściciel centrum handlowego może nałożyć nierówne koszty wspólne na najemców? (fot. Shutterstock)

W czerwcu 2024 roku Sąd Okręgowy w Poznaniu wydał ważny wyrok dotyczący kosztów wspólnych w centrum handlowym. Orzeczenie to jest kolejnym krokiem w walce z nieuzasadnionym różnicowaniem opłat dla różnych najemców. Wyrok, choć nieprawomocny, potwierdza zasadność równego rozkładu kosztów utrzymania centrum handlowego, niezależnie od specyfiki działalności poszczególnych najemców.

Koszty wspólne w centrach handlowych to wydatki ponoszone na utrzymanie i zarządzanie wspólną infrastrukturą, taką jak oświetlenie, sprzątanie czy ochrona. W założeniu, opłaty t...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.10.2024 / 08:51
StoryEditor
Kontrolerzy ruszyli do sklepów, by szukać alkotubek. Nie znaleźli ani jednej. Co dalej?
Alkohole w saszetkach wywołały powszechne oburzenie (fot. Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom)

Wzbudzające kontrowersje alkotubki zostały wycofane z obrotu handlowego w Polsce. IJHARS poinformował, że w środę do godz. 12.30 skontrolował w tym zakresie 223 sklepy w całym kraju. W żadnej z placówek nie znaleziono produktu Voodoo Monkey od firm OLV.

- To jest sukces całego naszego społeczeństwa, bowiem kiedy problem stał się znany, jak jeden mąż wszyscy: rząd, media, eksperci i zatroskani obywatele - konsumenci podobnie i j...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.10.2024 / 17:28
StoryEditor
Jak Robert Makłowicz i jego synowie radzą sobie w biznesie spożywczym? Znamy wyniki po pierwszym półroczu
Robert Makłowicz (fot. Robert Makłowicz)

W pierwszym półroczu spółka Makłowicz i Synowie zanotowała stratę netto na poziomie 3,6 mln złotych. To więcej niż w ciągu siedmiu zeszłorocznych miesięcy realnego funkcjonowania firmy. Producent makaronów, sosów i dań gotowych tłumaczy to przede wszystkim inwestycjami oraz koniecznością zejścia z ceny. Zyski mają przyjść za kilka lat.

Firma Makłowicz i Synowie to joint venture rodziny Makłowiczów oraz Grupy Pamapol. Ta druga spółka ma w niej 60 proc. udziałów.  Powstała w marcu zeszłego roku, ale pierwsze prz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. październik 2024 18:24