20.03.2017 / 13:55
StoryEditor

Savoir-vivre w handlu. Co zrobić, by klient czuł się w sklepie jak w domu?

(fot. materiały prasowe Carrefour)
Nadal istnieją placówki handlowe, których pracownicy są na bakier z dobrymi obyczajami: obsługują klientów, rozmawiając przez telefon komórkowy, palą papierosy przy wejściu, ubierają się niechlujnie, bądź występują w niekompletnym stroju. Ten brak manier może mieć fatalne skutki. Jak się zachować, by godnie reprezentować placówkę w kontakcie z klientem? O pomoc poprosiliśmy Stanisława Krajskiego, znawcę zasad savoir-vivre.

Czy sprzedawca powinien powitać wchodzącego do sklepu klienta?

Nie. To klient jako wchodzący powinien się przywitać. Sprzedawca, mówiąc „dzień dobry”, zachowuje się, jakby pouc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.11.2024 / 12:03
StoryEditor
Żabka testuje różne metody zbiórki opakowań. Sieć sprawdza, jakie formy komunikacji z konsumentami są najskuteczniejsze

Instytut Łukasiewicz – PIT zorganizował panel dyskusyjny "System kaucyjny: wyzwania dla branży i samorządów. Jak pogodzić różne perspektywy?". Polski handel detaliczny reprezentowała sieć Żabka, która od kilku lat testuje różne formy zwrotu opakowań nadających się do recyklingu.

Sieć Żabka od kilku lat aktywnie włącza klientów swoich sklepów w zbiórkę opakowań nadających się do ponownego użytku lub przetworzenia, testując różne formy ich zwrotu. Opróc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.11.2024 / 15:29
StoryEditor
Jak sieć Dino radzi sobie z rosnącymi kosztami biznesu ? O ile więcej sieć z Krotoszyna musiała zapłacić pracownikom?

W III kwartale 2024 r. przychody Grupy Dino wyniosły 7 607,4 mln zł i były o 732,1 mln zł, czyli o 10,6 proc. wyższe niż w III kw. 2023 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 10 proc. do 5 809,6 mln zł. Narastająco, po 9 miesiącach 2024 r. przychody Grupy Dino wyniosły 21 521,6 mln zł i były o 2 553,3 mln zł, czyli o 13,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2023 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 13,5 proc. do 16 543,8 mln zł. W jakich obszarach biznesu koszty rosły najmocniej?

W III kwartale 2024 r. wynik EBITDA zwiększył się rok do roku o 3,7 proc. do 673,4 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 8,9 proc., podczas gdy rok temu było to 9,4 proc. Narastająco, p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. listopad 2024 08:11