03.03.2025 / 15:25
StoryEditor

Mastercard: Polacy cenią swobodę wyboru metod płatności. Transakcje stokenizowane stają się coraz popularniejsze

Polacy chcą korzystać z wielu różnych narzędzi płatniczych - wynika z raportu firmy Mastercard (fot. mat.pras.)

Portfele mobilne to dla blisko połowy polskich respondentów jedna z ulubionych metod płatniczych w sklepach stacjonarnych. I kolejna wiadomość: 6 na 10 ankietowanych regularnie korzysta z aplikacji mobilnych, za pomocą których wyszukuje i kupuje produkty online. Z czego to wynika?

Polacy chcą korzystać z wielu różnych narzędzi płatniczych. Konsumentom zależy przede wszystkim na możliwości swobodnego wyboru metody płatności, gwarancji wygody i bezpieczeń...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2025 / 12:50
StoryEditor
Ukraiński właściciel sieci Silpo tylnymi drzwiami wszedł do Polski. Nie zgadniecie, pod jakim szyldem działa pierwszy sklep [NASZ NEWS]
Wołodymyr Kostelman, właściciel Fozzy Group, to jeden z najbogatszych Ukraińców (źródło zdjęć: materiały prasowe)

Fozzy Group, gigant handlu spożywczego z Ukrainy, prowadzi już niewielki biznes detaliczny w Polsce - ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl. Właściciel sieci Silpo, Fora i Thrash wraz ze swoim polskim menedżerem są wspólnikami w spółce, która... została franczyzobiorcą jednej z sieci handlowych działających na naszym rynku. O kogo chodzi?

W roli franczyzobiorcy występuje spółka IDKFA IDCLIP, w której 90 proc. udziałów ma Fozzy Holdings Limited, a pozostałe 10 proc. należy do Macieja Gawrońskiego - menedż...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.04.2025 / 13:59
StoryEditor
Wiceminister Kołodziejczak: Duże sieci handlowe trzeba podzielić. "Deformują rynek"
Kołodziejczak uważa, że duże sieci handlowe doprowadziły do patologii na rynku i dlatego trzeba je podzielić (Fot. MRiRW + Canva)

Michał Kołodziejczak, wiceminister rolnictwa oskarża największe sieci handlowe o czerpanie nadmiarowych zysków. Przejawem tego mają być m.in. wysokie ceny masła i jaj. W jego opinii, UOKiK powinien pokazać patologie na rynku. A to miałoby być podstawą do podziału kilku największych sieci handlowych na mniejsze.

Czego dowiesz się z artykułu?

  • Kołodziejczak zarzuca sieciom handlowym nadmierne zyski
  • Ceny masła na giełdach spadają. A jakie są w sklepach?
  • Jakie warunki powinny być spełnione, aby doszło do podziału dużych sieci handlowych? 

Kołodziejczak zarzuca sieciom handlowym nadmierne zyski

Za to, że jakiś produkt jest drogi w sklepie, odpowiada bardzo zły model handlu, a nie rolnicy. A był on budowany w Polsce przez ostatnie kilkadziesiąt lat – przekonywał Michał Kołodziejczak, wiceminister rolnictwa (AgroUnia, Koalicja Obywatelska) w radio RMF FM.

Wiceminister rolnictwa wskazał na masło jako przykład wykorzystywania przez sieci handlowe zmian w cenach produktów spożywczych. Ceny masła na giełdach i rynku hurtowym były na rekordowym poziomie pod koniec 2024 roku. Ale przez ostatnie miesiące masło taniało.

Ceny masła na giełdach spadają. A jakie są w sklepach?

Masło powinno potanieć od grudnia do teraz o około 15 proc. Ale tak się nie stało, bo sklepy, często wykorzystują produkty do tego, żeby zrobić promocję i w ten sposób przyciągać klientów. Przyjdą, kupić trzy kostki masła

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. kwiecień 2025 17:57