22.04.2025 / 12:37
StoryEditor

Nie żyje Paweł Kapuściński. Dziennikarz, zapalony motocyklista, a przede wszystkim założyciel Wydawnictwa Gospodarczego

Paweł Kapuściński, założyciel i prezes Wydawnictwa Gospodarczego, a także wieloletni redaktor naczelny miesięcznika ”Wiadomości Handlowe”

W piątek, 18 kwietnia zmarł Paweł Kapuściński, założyciel i prezes Wydawnictwa Gospodarczego, a także wieloletni redaktor naczelny miesięcznika "Wiadomości Handlowe". Przez kilkanaście lat wraz ze swoim zespołem stworzył jedno z największych wydawnictw branżowych skierowanych do sektora handlu i FMCG.

Wydawnictwo Gospodarcze powstało w 2002 roku, czasach rozkwitu nie tylko prasy drukowanej, a także małoformatowego handlu detalicznego. Paweł Kapuściński mógł je stworzyć dzięki swojej ogromnej wiedzy, doświadczeniu, a także wiarygodności i zaufaniu, jakie miał wśród właścicieli i szefów największych firm spożywczych, którzy zdecydowali się wyłożyć fundusze na uruchomienie projektu. Należy podkreślić, że w ramach wydawnictwa  funkcjonował nie tylko magazyn "Wiadomości Handlowe", ale także "Wiadomości Kosmetyczne".

W 2015 r. Paweł Kapuściński zdecydował, że wycofuje się z zarządzania firmą i sprzedał wszystkie udziały niemieckiemu wydawnictwu Landwirtschaftsverlag GmbH, wydawcy m.in. magazynu Top Agrar. W 2024 Wydawnictwo Gospodarcze w ramach wykupu menadżerskiego ponownie trafiło w ręce polskich menadżerów, którzy rozwijają nie tylko magazyn drukowany, ale także portale internetowe oraz działalność konferencyjną.

W ciągu ostatnich 10 lat Kapuściński oddawał się swojej pasji, czyli podróżom na ukochanym motocyklu, którym przemierzył znaczną część globu. Był także zapalonym żeglarzem. Jednocześnie pozostał bardzo aktywny, regularnie komentując wydarzenia gospodarcze i polityczne.

Katarzyna Bochner, była redaktor naczelna "Wiadomości Kosmetycznych" wspomina zmarłego szefa jako prawdziwego dziennikarza, a jednocześnie postać niezwykle barwną i charyzmatyczną.

"Paweł Kapuściński był dziennikarzem z krwi i kości. Łowcą tematów, mistrzem w wyłapywaniu newsów. Prawda, rzetelność dziennikarska, liczyły się dla niego najbardziej. Założył Wydawnictwo Gospodarcze w czasach prosperity prasy handlowej, ale także w czasach ogromnej konkurencji, gdy silne tytuły zaciekle rywalizowały o czytelników. Wygrywał swoim rzemiosłem, umiejętnością pozyskiwania wiadomości od tzw. ludzi handlu, miał swoich informatorów, którzy zawsze odbierali od niego telefony i mówili mu, jak jest, a nie jaki obraz rysują komórki PR, czy szefowie marketingu. Zaciekle walczył o ustanowienie standardu badań prasy handlowej i rzetelną rewizję deklarowanych nakładów" - opowiada Katarzyna Bochner.

I podkreśla, że Kapuściński zawsze pozostał sobą. Żył na swoich zasadach, mówił to co myślał i robił to co chciał. Nie poddawał się konwenansom. Był silny, wysportowany, nigdy nie okazywał słabości. Jego wielką pasją były motocykle. Przemierzał na nich świat podczas swoich licznych podróży i na nich dojeżdżał do pracy, na konferencje prasowe i na spotkania biznesowe. "Po jednej stronie stołu menedżerowie w garniturach i krawatach, po drugiej Paweł w skórzanych spodniach, motocyklowej kurtce i butach, i z rękami brudnymi od smaru" - wspomina była szefowa "Wiadomości Kosmetycznych".

I dodaje, że właśnie z tym wiąże się jedna z licznych anegdot związanych z Pawłem. "W pierwszej siedzibie wydawnictwa, w maleńkiej kawalerce przy ul. Mostowej na Starym Mieście w Warszawie, mieliśmy tylko dwa pomieszczenia, które służyły m.in. za redakcję i salę konferencyjną, dział handlowy i marketingu. Na wywiad i rozmowę o współpracy reklamowej, a więc bardzo ważną z perspektywy startującego wydawnictwa, przyjechali przedstawiciele pewnej firmy. Kiedy weszli, zorientowaliśmy się, że w pokoju, który przygotowaliśmy na spotkanie, Paweł zrobił sobie garderobę, przebierając się ze stroju motocyklowego w lżejsze ubranie. Wpadłam do kuchni, gdzie robił sobie herbatę przed spotkaniem, mówiąc spanikowana, że ma gości, a tam, stoją jego buty i leży góra ubrań. Podniósł tylko wzrok i odpowiedział: "Nie szkodzi, mi to nie przeszkadza" - opowiada Katarzyna Bochner.

Jednocześnie podkreśla, że Kapuściński "nie zaszczycał uwagą osób, które go nudziły. Może też dlatego zasnął podczas prowadzenia debaty na jednej z naszych najważniejszych konferencji - Kongresie Rynku FMCG (obecnie: Retail Trends):)".  "Bywał uparty, bezkompromisowy, ale był szefem, który dał nam ogromny kredyt zaufania i pełną niezależność w budowaniu i prowadzeniu redakcji Wiadomości Handlowych, a później także "Wiadomości Kosmetycznych", jednocześnie ciągle walcząc o byt i pozycję wydawnictwa na rynku.

Paweł Kapuściński zmarł w piątek 18 kwietnia. Pożegnanie odbędzie się w sobotę (26 kwietnia) o godz., 12.00 w domu pogrzebowym przy ulicy Gorlickiej 5/7 w Warszawie. Następnie zmarły zostanie przewieziony na cmentarz w Żywcu, gdzie spocznie w rodzinny grobie. Rodzina zmarłego podkreśla, że "życzeniem ojca było bycie pochowanym z pradziadkiem w Żywcu" dlatego uroczystość w Warszawie jest ograniczona do pożegnania. W związku z tym rodzina prosi o nieprzynoszenie kwiatów, których nie będzie mogła przetransportować na cmentarz do Żywca.

Zarząd oraz pracownicy Wydawnictwa Gospodarczego składają rodzinie Śp. Pawła Kapuścińskiego najszczersze kondolencje.

09.04.2025 / 11:17
StoryEditor
Złoto Europy na celowniku oszustów. Dlaczego oliwa staje się łupem złodziei i przedmiotem fałszerstw?
Dlaczego oliwa staje się łupem złodziei i przedmiotem fałszerstw?(fot. Shutterstock)

Rosnące ceny oliwy z oliwek budzą nie tylko niepokój konsumentów, ale i poważne problemy dla branży handlu detalicznego. Coraz częściej sklepy stają się celem złodziei, a na rynek trafiają podróbki trudne do odróżnienia od oryginałów. Jakie działania mogą zahamować tę niebezpieczną tendencję?

Jak twierdzą eksperci Checkpoint Systems, za gwałtowny wzrost cen oliwy z oliwek w 2024 roku odpowiada szereg czynników klimatycznych i ekonomicznych. Według danych GUS produkt ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.04.2025 / 15:39
StoryEditor
La Rana, czyli Żabka rozwija menu włoskich dań gotowych. Co wchodzi do oferty detalisty?
Sklep sieci Żabka (fot. Shutterstock)

Żabka rozpoczęła w 2024 r. tzw. rewolucję foodvenience i zznacząco powiększyłą ofertę swoich dań gotowych oraz przekąsek na ciepło. Rozwija też menu kuchni włoskiej.

Żabka wciąż rozwija ofertę Prosto z Pieca. Teraz rozszerza menu o Pinsa Italiana, wyróżniającą się bardziej chrupkim ciastem niż w przypadku tradycyjnej pizzy, dojrzewającym prz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. kwiecień 2025 15:55