03.07.2019 / 16:53
StoryEditor

Marcin Bojarski odszedł z Lidla i został dyrektorem ds. ecommerce w Carrefour Polska

(fot. Konrad Kaszuba)
Marcin Bojarski obejmie stanowisko dyrektora ds. ecommerce w sieci Carrefour Polska. Do czerwca tego roku Marcin Bojarski pracował w Lidl Polska, jako head of ecommerce – sales.

Kilka dni temu na forum portalu Linkedin Bojarski podziękował ekipie Lidl Polska za wspólnie przepracowane ponad 2 lata – „cieszę się, że udało się zastać Lidl Offline a zostawi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 43% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.07.2025 / 15:53
StoryEditor
Branża mięsna nie traci czasu. Dzień po zaprzysiężeniu nowa ministra zdrowia musi się zmierzyć ze "stanowczym sprzeciwem" producentów

Jolanta Sobierańska-Grenda zaledwie w czwartek 24 lipca została oficjalnie powołana na stanowisko ministry zdrowia, a już następnego dnia lobbyści z branży mięsnej wystosowali "stanowczy sprzeciw" wobec projektowanego przez jej poprzedniczkę rozporządzenia dotyczącego zasad żywienia zbiorowego i sprzedaży posiłków w jednostkach systemu oświaty. Producenci protestują przeciwko planom ograniczenia spożycia mięsa w stołówkach oraz "pośredniego zakazu sprzedaży tradycyjnych kanapek z wyrobami wędliniarskimi w sklepikach szkolnych, przez przekroczenie limitu soli", które mają być zastąpione m.in. produktami z nasion roślin strączkowych.

Nic o nas bez nas

"Jesteśmy zbulwersowani faktem, że branża mięsna nie została poinformowana ani włączona w proces konsultacji publicznych dotyczących przedmiotowego projektu" ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.07.2025 / 14:50
StoryEditor
Sieć MarketVita rośnie jak na drożdżach. W krótkim czasie przybyło 30 sklepów
Sieć MarketVita ma już 175 sklepów (fot. MarketVita)

Polska sieć franczyzowa MarketVita bardzo szybko rozwija się na południu Polski. W kilka miesięcy sieć sklepów spożywczych powiększyła się o 30 punkty. Jakie są jej plany ekspansji?

W artykule przeczytasz: 

  • Sieć MarketVita ma już 175 sklepów
  • MarketVita umacnia się na Śląsku
  • Marki własne kluczowe dla sieci
  • MarketVita dostosowuje asortyment do potrzeb klientów. Żołnierze USA idealnym przykladem

Sieć MarketVita ma już 175 sklepów

Spółka MarketVita poinformowała, że na początku lipca 2025 roku jej sieć liczyła już 175 sklepów. Placówki są zlokalizowane w trzech województwach: podkarpackim, małopolskim i w ostatnim czasie śląskim. 

Co prawda MarketVita nie ma się na razie co równać z największymi sieciami franczyzowymi w Polsce, ale i tak jej rozwój jest imponujący. Polska sieć franczyzowych sklepów spożywczych MarketVita powstała w 2020 roku i pod tym szyldem działało zaledwie 11 sklepów. W połowie 2021 roku było ich 30. A pod koniec 2024 roku funkcjonowało już 146 sklepów z logo MarketVita. Przez pierwsze sześć miesięcy 2025 roku do sieci dołączyło kolejnych 29 placówek.

MarketVita umacnia się na Śląsku.

W ostatnich tygodniach szyld MarketVita pojawił się w Zawierciu, Sosnowcu, Katowicach oraz Chorzowie. To tylko potwierdza, że w ostatnim czasie sieć postawiła na ekspansję na Śląsku. Jest to możliwe dzięki uruchomieniu w 2024 roku nowego oddziału hurtowni Orzełek w Katowicach. Jest to hurtownik, który jest głównym dostawcą produktów do sieci sklepów MarketVita.

– Cieszymy nas, że model oparty na polskim kapitale i dostosowaniu do lokalnych potrzeb detalistów spotyka się z bardzo dobrym przyjęciem także na Śląsku – mówi Marzena Wilk, Dyrektor Rozwoju MarketVita.

Sieć dalej planuje rozwijać się w południowej i południowo-wschodniej Polsce. W tym roku ma działać już ponad 200 sklepów z logo MarketVita.

Marki własne kluczowe dla MarketVita

Sieć cały czas zamierza także rozwijać marki własne. Pod koniec 2024 r. miała ich już ponad 300 w swojej ofercie.

­– Produkty marek własnych to odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy oczekują jakości w przystępnych cenach, szczególnie w obliczu skutków inflacji w ostatnich latach. To dopiero początek – planujemy dalsze rozszerzanie tej oferty – dodaje Anna Maksymiuk, dyrektor handlowy MarketVita.

Sieć oferuje franczyzobiorco trzy możliwe formaty sklepów do prowadzenia:

  • MarketVita,
  • MarketVita Express  
  • MiniVita

Sklepy MarketVita dostosowują asortyment do potrzeb klientów

Jak zapewnia Andrzej Figiel, dyrektor rozwoju sieci MarketVita​, sieć dostosowuje się do oczekiwań klientów. Doskonałym przykładem takiej strategii było podejście do dość specyficznych klientów jakimi byli amerykańscy żołnierze stacjonujący w bazie pod Rzeszowem.

– Amerykanie stali się stałymi klientami, często odwiedzali nasze placówki, co miało przełożenie na obroty. Podczas ich obecności wartości koszyków często były wyższe od średniej, a wrażliwość cenowa i zakupy w promocji niższe. Wsłuchiwaliśmy się w ich potrzeby. Każdy sklep elastycznie dostosowuje ofertę do lokalnych potrzeb – nasz model franczyzy pozwala na takie podejście i je promuje. W lokalizacjach, gdzie widoczny był napływ klientów z USA, dbaliśmy, by w ofercie były produkty popularne w tym kraju, takie jak masło orzechowe, sosy BBQ, Jack Daniel‘s czy szerszy wybór wołowiny wysokiej klasy – mówił Andrzej Figiel w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi.

image

Sieć Pokusa kusi nowych franczyzobiorców. Oto jej plany na rozwój [WYWIAD]

29. lipiec 2025 02:23