20.09.2023 / 16:22
StoryEditor

Eurocash skompletował dream team do rozwoju detalu, w tym sieci Delikatesy Centrum. Teraz trudniejsza część zadania

Na zdj. sklep sieci Delikatesy Centrum w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Po serii głośnych transferów z ostatnich miesięcy, Grupa Eurocash zakończyła tworzenie zespołu menedżerów, którzy odpowiedzialni będą za rozwój segmentu detalicznego, w tym m.in. Delikatesów Centrum - wynika z nieoficjalnych informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl. Grupie notowanej na warszawskiej giełdzie udało się pozyskać doświadczonych menedżerów, dawniej związanych m.in. z Biedronką, Carrefourem, Netto i Auchan.

Cały obszar działalności detalicznej prowadzonej w ramach Delikatesów Centrum, obejmującej zarówno sklepy własne, jak i działalność franczyzową, nadzorowany jest przez Dariusza Stolarczyka, członka zarządu Grupy Eurocash, związanego z nią od 2018 r. To właśnie Stolarczyk dostał za zadanie skompletowanie zespołu, który nada nowy impuls rozwojowy w segmencie detalicznym i będzie w stanie zrealizować ambitne cele zapisane w strategii Eurocashu na lata 2023-2025.

Hugo Mesquita wzmocni sklepy własne

Efekty? W sierpniu dowiedzieliśmy się, że Hugo Mesquita, do niedawna szef sieci dyskontów Netto w Polsce, został dyrektorem generalnym sieci Delikatesy Centrum i będzie odpowiedzialny za rozwój ponad 400 sklepów własnych sieci (cała sieć DC, wraz z odnogą franczyzową, liczy ok. 1,5 tys. punktów sprzedaży).

Zanim Hugo Mesquita trafił do Netto (Salling Group), przez 10 lat pracował dla Jeronimo Martins w Polsce (Biedronka) jako chief operations officer. Dawniej był również związany ze spółką Makro Cash&Carry w Portugalii.

- Wierzymy, że jego ponad 20-letnie doświadczenie w rozwoju hurtu i detalu FMCG w Polsce i Portugalii, pozwoli jeszcze bardziej wzmocnić pozycję sieci, a także zwiększyć atrakcyjność naszych sklepów - podkreśla Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny ze segment detaliczny.

Marek Lipka przyspieszy rozwój franczyzy i przekona dostawców

Jeszcze przed ściągnięciem Mesquity, Eurocash ogłosił pozyskanie Marka Lipki. Były członek zarządu Carrefour Polska został dyrektorem generalnym Eurocash Franczyza (zastąpił w tej roli Ewę Borowską) i będzie odpowiadał m.in. za rozwój franczyzowej części sieci Delikatesy Centrum. We franczyzie działa ok. 1,1 tys. sklepów pod tym szyldem.

Lipka ma w Eurocashu odpowiadać za "realizację nowej strategii rozwoju sieci franczyzowej i handlowej Delikatesy Centrum". Większy nacisk na rozwój franczyzy ma związek z realizacją planu na lata 2023-2025. Nowy menedżer ma zapewnić sprawną realizację celów, jakie zostały wyznaczone w tym obszarze.

Marek Lipka przez ponad 20 lata związany był z Carrefour Polska, gdzie ostatnio pełnił funkcję dyrektora handlowego i łańcucha dostaw. Zasiadał także w zarządzie spółki. Jak podkreśla nowy pracodawca "z sukcesem budował i wdrażał strategie rozwoju modelu franczyzowego w formatach sklepów convenience, mini market, supermarket oraz hipermarket".

– Marek Lipka ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu rozwojem zarówno nowoczesnych formatów handlowych, jak i oferty franczyzowej. Jestem przekonany, że z jego wsparciem w roli dyrektora generalnego Eurocash Franczyza uda się nam jeszcze szybciej i sprawniej zrealizować postanowienia strategii i skutecznie repozycjonować sieć, która już teraz jest najbardziej kompleksowo zarządzaną siecią w naszym portfolio – skomentował Dariusz Stolarczyk.

Eurocash zatrudnia menadżera z Biedronki?

Delikatesy Centrum od niedawna mają także nowego dyrektora marketingu. Pracę na tym stanowisku rozpoczął Alessandro Beda, który wcześniej m.in. kierował rozwojem i wdrażaniem aplikacji mobilnej Biedronki oraz zarządzał strategiami promocyjnymi w największej sieci handlowej w Polsce (pod względem wartości sprzedaży).

Beda ma ponad 20 lat doświadczenia w handlu detalicznym, FMCG i cyfrowej transformacji. Ostatnio jako szef działu cyfryzacji i innowacji był odpowiedzialny za wdrażanie programów lojalnościowych, a wcześniej również w Biedronce od 2019 roku pełnił funkcję dyrektora handlowego.

Alessandro Beda pracował nie tylko w Polsce, ale też w Portugalii i Brazylii, gdzie rozpoczynał swoją pracę zawodową. W naszym realizuje się zawodowo od 2012 r., początkowo jako dyrektor kreatywny w firmie Duda Polska, a następnie jako szef działu projektowego w Grupie Vershold i sider strategii cyfrowej transformacji w Europie Środkowo-Wschodniej w PwC Polska.

Delikatesy Centrum wzmacniają analitykę danych

To jednak nie koniec ważnych zmian personalnych w Eurocashu. We wrześniu do grupy dołączył Jarosław Moc. Menedżer został dyrektorem ds. asortymentu i polityki cenowej w grupie. Moc trafił do Eurocashu z Auchan Retail Polska, gdzie przez siedem lat był dyrektorem Działu Innowacji, Danych i Klientów, a jeszcze wcześniej przez dwa lata pełnił funkcję dyrektora oferty handlowej DS2.

Dawniej przez 15 lat Jarosław Moc pracował dla sieci hipermarketów Real, należącej do Metro Group (polski oddział sieci został później przejęty przez Auchan - przyp. red.). Karierę w branży handlowej menedżer rozpoczynał w 1998 r. w Makro Cash & Carry Polska.

Jakie cele strategiczne chce osiągnąć Eurocash?

Przypomnijmy, że w ramach strategii ogłoszonej na lata 2023-2025 Eurocash chce zamienić Delikatesy Centrum w "najbardziej nowoczesną sieć franczyzową" w Polsce. Operator zadeklarował zamiar koncentracji na konsumencie, rozwoju konkurencyjnej oferty asortymentowej, udoskonalania programu lojalnościowego (Delikarta) i aplikacji, jak również dbania o rentowność franczyzobiorców.

W strategii zapisano, że w przypadku sklepów własnych Delikatesów Centrum ważne będzie trzymanie efektywności "pod kontrolą". Zarazem podkreślono, że segment ten stanowi "działalność non-core". Zapowiedziano "dalszą pracę nad poprawą rentowności, ograniczenie lub zaprzestanie rozwoju".

Eurocash do końca 2025 r. chce zarządzać drugą organizacją detaliczną w Polsce, w skład której wchodzić będą sieci franczyzowe i partnerskie. Wśród zapowiedzi w tym obszarze pojawiły się: inwestycja ok. 500 mln zł, przyłączanie 500 nowych sklepów rocznie, zwiększenie obrotu sklepu średnio o 25 proc. i poprawienie rentowności sklepu o 1,5 p.proc. Miałoby to pozwolić na zwiększenie udziału w polskim rynku spożywczym o 2 p.proc., do ok. 16 proc.

Na koniec czerwca 2023 roku łączna liczba sklepów franczyzowych, partnerskich oraz własnych skupionych w sieciach organizowanych przez Grupę Eurocash liczyła 15 607 placówek, tj. o 103 więcej niż na koniec 2022 roku.

W pierwszym półroczu br. przychody całej Grupy Eurocash wyniosły prawie 16 mld zł i były o 11 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2022 roku, natomiast skonsolidowana EBITDA wzrosła o blisko 7 proc. rok do roku, do poziomu 434 mln zł.

 

 

Komentarze (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

Dream team to już był w EC - Pawełek i Dariuszek z Tesco ))) Narobili się strasznie !

Styropian
Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

15.04.2025 / 11:15
StoryEditor
Lego Store w Krakowie – otwarcie już w maju. Ekskluzywne zestawy w ofercie
Lego Store w Krakowie będzie ósmym salonem duńskiej sieci w Polsce (Fot. Lego)

Jeszcze przed Dniem Dziecka Lego otworzy ósmy sklep w Polsce. Lego Store w Krakowie ma zajmować 300 mkw. Będzie tu można kupić wiele podstawowych serii klocków, ale też ekskluzywne zestawy.

Lego Store w Krakowie w Centrum Handlowym Bonarka. Wielkie otwarcie 22 maja

Nowy Lego Store w Krakowie będzie znajdować się w Centrum Handlowym Bonarka przy ul. Kamieńskiego 11. Salon wystartuje 22 maja, czyli tuż przed Dniem Dziecka.

Krakowski Lego Store ma mieć powierzchnię ok. 300 mkw. Na witrynie salony pojawi się grafika przedstawiająca najbardziej charakterystyczne zabytki Krakowa, a na jej tle zostanie zaprezentowana minifigurka, która ma być niespodzianką dla krakowskich miłośników Lego. 

– Otwarcie kolejnego sklepu to potwierdzenie naszego zaangażowania w rozwój stacjonarnego kanału sprzedaży – mówi Maciej Seliński, General Manager w Grupie LEGO na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie.

Fani duńskich klocków będą mieli w sklepie do dyspozycji  wiele praktycznych atrakcji, w tym stoły do zabawy, ścianę Pick a Brick i wieżę do budowania minifigurek.

Klienci duńskiej sieci będą mogli też uczestniczyć w wydarzeniach z serii „Zbuduj i Zabierz” oraz warsztatach z kreatywności, których celem jest inspirowanie przyszłych konstruktorów poprzez praktyczną zabawę.

Obecnie Lego ma swoje sklepy w:

  • Katowicach,
  • Warszawie (dwie placówki),
  • Łodzi,
  • Gdańsku,
  • Wrocławiu,
  • Poznaniu.

Lego Store’y są otwarte w godzinach od 10.00 do 22.00 lub od 9.00 do 21.00.

Szeroka gama klocków Lego, w tym zestawy ekskluzywne

Kupujący będą mogli wybierać spośród szerokiej gamy produktów, w tym zestawów Lego Creator 3w1, Lego Friends i Lego City.

Jednak w krakowskim Lego Store będzie można znaleźć także wiele ekskluzywnych produktów, takich jak: Lego Icons Władca Pierścieni: Shire, Lego Ninjago: Warsztaty w mieście Ninjago czy Lego Ideas Parowiec rzeczny.

Fani klocków będą mogli tu znaleźć także szeroki wybór zestawów BrickHeadz, breloków do kluczy i innych artykułów. Klienci będą mogli także zbierać i wymieniać punkty w programie lojalnościowym Lego Insiders, uzyskując dostęp do ekskluzywnych nagród i rabatów.

Maciej Seliński: Lego Store w Krakowie to potwierdzenie zaangażowania w stacjonarny kanał sprzedaży

– Wysłuchaliśmy apeli fanów LEGO w Krakowie i jesteśmy bardzo podekscytowani, że w końcu możemy zaprosić ich do sklepu LEGO w tym niesamowitym mieście! Kraków ma tak bogatą historię i kreatywną energię, że nie możemy się doczekać, aby powitać budowniczych w każdym wieku, którzy odwiedzą nas, będą odkrywać i bawić się. Otwarcie kolejnego sklepu to potwierdzenie naszego zaangażowania w rozwój stacjonarnego kanału sprzedaży i tworzenia przestrzeni, w których wyobraźnia nie ma granic – mówi Maciej Seliński, General Manager w Grupie LEGO na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie. – Długo na to czekaliśmy i nie możemy się doczekać momentu, kiedy osobiście spotkamy się z fanami klocków LEGO - właśnie tutaj, w Bonarce – dodaje Maciej Seliński.

Rekordowe przychody Grupy Lego za 2024 rok

Z raportu opublikowanego przez Grupę Lego wynika, że w 2024 roku wypracowała ona przychód wysokości 74,3 mld koron duńskich, czyli ponad 41 mld złotych. Oznacza to wzrost o 13 proc. względem poprzedniego roku. Natomiast zysk operacyjny wzrósł o 10 proc. do poziomu 10,4 mld zł, a zysk netto wynosił ok. 7,7 mld zł, czyli o 5 proc. więcej niż przed rokiem. Są to wyniki lepsze niż zakładał zarząd duńskiej grupy. 

– Udało nam się osiągnąć rekordowe wyniki finansowe, mimo że jednocześnie zwiększyliśmy wydatki na realizację celów strategicznych, w tym znacząco podnieśliśmy poziom zakupów surowców pochodzących ze zrównoważonych źródeł. Jesteśmy dumni z tych dobrych wyników, ponieważ pozwolą nam one dotrzeć do większej liczby dzieci z systemem zabawy Lego, teraz i w przyszłości – przekonywał Niels B. Christiansen, prezes Grupy Lego. 

Więcej na ten temat w artykule: Lego pokazuje wyniki za 2024 rok. Dwucyfrowe wzrosty przychodów.

image

Lego pokazuje wyniki za 2024 rok. Dwucyfrowe wzrosty przychodów

Komentarze (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

Napiszcie lepiej ile zostaje nam potrącone,4000 brutto a na rękę tak jak piszą wyżej 2600!!!

Józia
Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

22.04.2025 / 10:24
StoryEditor
Lidl gotowy na system kaucyjny. Uruchomił już butelkomaty we wszystkich sklepach
We wszystkich sklepach sieci Lidl stanęły już butelkomaty (fot. Lidl Polska)

W październiku 2025 r. rusza system kaucyjny, który ma na celu zwiększenie poziomu zbiórki i recyklingu butelek oraz puszek. Lidl Polska jako pierwsza sieć handlowa w naszym kraju zamontowała butelkomaty we wszystkich – ponad 950 – sklepach. Rozpoczyna też kampanię edukacyjną na temat zasad zbiórki.

Już w 2022 r. firma ruszyła z pierwszymi testami własnego systemu odbioru butelek plastikowych PET, a następnie w lutym bieżącego roku rozszerzyła go o zbiórkę puszek. Od kwietnia 2025 r. we wszystkich ponad 950 sklepach Lidl Polska dostępne są butelkomaty, które umożliwiają klientom zwrot opakowań.

Od momentu rozpoczęcia testów Lidl Polska zebrał już 15 mln butelek plastikowych PET oraz ponad 1 mln puszek, o łącznej wadze blisko 400 ton. Rekordzistą w zbiórce jest sklep Lidl w miejscowości Gogolin. 

Jak działa system kaucyjny w Lidlu?

Teraz Lidl Polska rusza z kampanią, mającą na celu zachęcenie klientów sieci do aktywnego udziału w nowym systemie i pokazanie, że zwrot butelek oraz puszek, może być prosty, szybki i wygodny.

Informuje, że wystarczy przynieść butelki lub puszki do sklepu i zadbać o to, by miały one etykiety. Nie wolno zgniatać butelek a opakowanie powinno być w oryginalnej formie – bez zagnieceń. Kolejny krok to  włożenie ich do maszyny – butelkomat automatycznie rozpozna i zarejestruje opakowania, a na koniec wyda wydruk z rabatem na zakupy, który będzie można zrealizować w ciągu 30 dni wyłącznie w sklepie Lidl, w którym został on wydrukowany z automatu.

Jakie opakowania przyjmują butelkomaty w Lidlu? 

Butelkomaty przyjmują butelki plastikowe po napojach do pojemności 3 litrów oraz puszki metalowe do 1 litra. Nie muszą być to produkty zakupione w Lidl Polska - można zwracać także butelki od innych producentów oraz zakupionych w innych sieciach handlowych. 

Puszka i/lub butelka plastikowa zostanie przyjęta, jeżeli nie jest istotnie zgnieciona lub uszkodzona, ma etykietę producenta (konieczny jest czytelny kod kreskowy), jest całkowicie opróżniona z napoju i pozbawiona wewnętrznych lub zewnętrznych zabrudzeń, które mogą utrudnić ocenę jej kształtu, wagi oraz materiału, z którego jest wykonana. Butelka może posiadać zakrętkę, ale nie musi. 

Co warte podkreślenia, automat, zgodnie - z regulacjami prawnymi systemu kaucyjnego - nie przyjmuje opakowań po nabiale oraz oleju.

– Wierzymy, że system kaucyjny to kluczowy krok na drodze do realizacji naszych celów środowiskowych. Zależy nam, aby zbiórka opakowań stała się czymś naturalnym dla naszych klientów. Dlatego chcemy, by już dziś mieli możliwość poznania, jak również przetestowania tego rozwiązania w praktyce. Jesteśmy przekonani, że edukacja wraz z praktycznym doświadczeniem, to najlepsza droga do sukcesu całego systemu – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs i CSR w Lidl Polska.

CSR w Lidlu

Lidl Polska jest firmą społecznie odpowiedzialną, która działa w zakresie obszarów określonych w strategii CSR na lata 2020-2025. Są nimi: ochrona klimatu, ochrona zasobów, poszanowanie bioróżnorodności, uczciwe działanie, promocja zdrowia i zaangażowanie w dialog. 

Sieć Lidl Polska wykorzystuje proekologiczne rozwiązania technologiczne, takie jak m.in. pompy ciepła, energooszczędne oświetlenie LED, instalacje odzyskujące ciepło z urządzeń chłodniczych. Sieć wspiera też rozwój elektromobilności, a w ramach strategii REset Plastic wdraża i rozwija obieg materiałów nadających się do recyklingu.

Ile jest sklepów Lidl na świecie?

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 12 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 950.  

 

 

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

25. kwiecień 2025 21:58