29.05.2024 / 12:27
StoryEditor

Barbora, biznes e-commerce właściciela sieci Stokrotka, ma nowego prezesa. To Povilas Šulys

Barbora ma nowego prezesa (mat. prasowe)
Maxima Grupe informuje o powołaniu nowego prezesa firmy Barbora. We wtorek 28 maja Povilas Šulys objął też stanowisko dyrektora Barbora oraz dyrektora i członka zarządu spółki zarządzającej Radas.

Povilas Šulys zastępuje Viktorasa Juozapaitisa, który zdecydował się opuścić grupę spółek Vilniaus prekyba po czterech latach pracy. P. Šulys pracuje w różnych spółkach grupy od 2016 r. Kierował firmą Franmax, grupą Ermi oraz Ermitažas. Przez ostatnie półtora roku pełnił funkcję dyrektora finansowego Maxima LT.

W skład zarządu Radas będą wchodzić: Manfredas Dargužis (przewodniczący), Povilas Šulys, Asta Juodeškaitė i Šarūnas Savičianskas.

Barbora oferuje klientom możliwość zamówienia artykułów spożywczych i artykułów codziennego użytku online z opcją dostawy do domu lub odbioru samochodem (drive-in). Niedawno w Wilnie wprowadzono nową usługę szybkiej dostawy (dostawa priorytetowa), dzięki której klienci mogą otrzymać zamówienie w ciągu dwóch godzin.

Jak czytamy w komunikacie, Barbora w dalszym ciągu koncentruje się na efektywności procesów odbioru i dostawy zamówień, a także szuka sposobów na automatyzację części swoich działań. W 2023 roku Barbora zrealizowała ponad 2,7 mln dostaw w krajach bałtyckich.

Przypomnijmy, że 4 marca 2024 roku Barbora zakończyła działalność w Polsce. Była obecna na polskim rynku e-grocery przez trzy lata. W szczytowym momencie kurierzy sklepu dowozili zakupy do klientów z kilku największych aglomeracji. Pod koniec ub. roku i na początku tego roku jego zasięg skurczył się do Trójmiasta, Warszawy, Katowic i Łodzi.

Wynik finansowy internetowej działalności Maximy pokazuje, że e-grocery to nadal bardzo niepewna część sektora sprzedaży detalicznej żywności. W 2023 roku bardziej ugruntowana działalność i skuteczne środki kontroli kosztów przełożyły się na wyższą efektywność kanału e-commerce, choć EBITDA pozostała ujemna i wyniosła 17,8 mln euro – informuje spółka. Rok wcześniej strata EBITDA wyniosła 23,7 mln euro.

Wycofanie się Barbory z Polski nie oznacza, że Maxima Grupe porzuciła całkowicie e-commerce w naszym kraju. Sklep internetowy z żywnością nadal prowadzi sieć Stokrotka, która dostarcza produkty spożywcze ze swoich supermarketów w ok. 30 miejscowościach lub umożliwia odbiór złożonych internetowo zamówień ze sklepów stacjonarnych w ok. 70 miastach.

Maxima Grupe zarządza sieciami handlowymi Maxima (w krajach bałtyckich), Stokrotka (w Polsce), T Market (w Bułgarii) oraz internetowym sklepem spożywczym Barbora działającym w krajach bałtyckich.

Maxima Grupe jest częścią grupy przedsiębiorstw Vilniaus prekyba. Poprzez pozostałe spółki zależne Vilniaus prekyba kontroluje inwestycje w sieci handlowe i apteczne, sieci restauracji, a także firmy deweloperskie i świadczące usługi wynajmu w krajach bałtyckich, Szwecji, Polsce i Bułgarii.

12.11.2024 / 13:03
StoryEditor
Patryk Rudnicki, Bain & Company: w tym roku konsumenci podchodzą do wydatków świątecznych z większą rozwagą
Patryk Rudnicki, Partner Zarządzający warszawskim biurem Bain & Company

Konsumenci podchodzą do wydatków z większą rozwagą niż wcześniej i mimo bliskości sezonu świątecznego koncentrują się głównie na produktach pierwszej potrzeby, które uznają za niezbędne - komentuje Patryk Rudnicki, ekspert z firmy konsultingowej Bain & Company.

Większość konsumentów deklaruje rozpoczęcie zakupów świątecznych dopiero w listopadzie, co sugeruje markom koncentrację działań marketingowych na ten okres. Co więcej, klienci k...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.11.2024 / 16:33
StoryEditor
Nowa szansa dla lokalnego biznesu. Czy lokalny e-commerce ma szansę zrewolucjonizowaćw polskim handel internetowy?
Czy lokalny e-commerce ma szansę zrewolucjonizowaćw polskim handel internetowy? (fot. fot. Rawpixel.com)

Coraz więcej Polaków wybiera zakupy online, ale w lokalnych sklepach. Trend lokalnego e-commerce rośnie w siłę, a dla wielu jest alternatywą, która pozwala zaoszczędzić czas, pieniądze i wesprzeć lokalne biznesy.

Polacy coraz częściej sięgają po rozwiązania, które łączą wygodę zakupów online z bliskością lokalnych punktów sprzedaży. Tak zwany lokalny e-commerce to rosnący trend, który zy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. listopad 2024 23:22