29.05.2024 / 12:27
StoryEditor

Barbora, biznes e-commerce właściciela sieci Stokrotka, ma nowego prezesa. To Povilas Šulys

Barbora ma nowego prezesa (mat. prasowe)
Maxima Grupe informuje o powołaniu nowego prezesa firmy Barbora. We wtorek 28 maja Povilas Šulys objął też stanowisko dyrektora Barbora oraz dyrektora i członka zarządu spółki zarządzającej Radas.

Povilas Šulys zastępuje Viktorasa Juozapaitisa, który zdecydował się opuścić grupę spółek Vilniaus prekyba po czterech latach pracy. P. Šulys pracuje w różnych spółkach grupy od 2016 r. Kierował firmą Franmax, grupą Ermi oraz Ermitažas. Przez ostatnie półtora roku pełnił funkcję dyrektora finansowego Maxima LT.

W skład zarządu Radas będą wchodzić: Manfredas Dargužis (przewodniczący), Povilas Šulys, Asta Juodeškaitė i Šarūnas Savičianskas.

Barbora oferuje klientom możliwość zamówienia artykułów spożywczych i artykułów codziennego użytku online z opcją dostawy do domu lub odbioru samochodem (drive-in). Niedawno w Wilnie wprowadzono nową usługę szybkiej dostawy (dostawa priorytetowa), dzięki której klienci mogą otrzymać zamówienie w ciągu dwóch godzin.

Jak czytamy w komunikacie, Barbora w dalszym ciągu koncentruje się na efektywności procesów odbioru i dostawy zamówień, a także szuka sposobów na automatyzację części swoich działań. W 2023 roku Barbora zrealizowała ponad 2,7 mln dostaw w krajach bałtyckich.

Przypomnijmy, że 4 marca 2024 roku Barbora zakończyła działalność w Polsce. Była obecna na polskim rynku e-grocery przez trzy lata. W szczytowym momencie kurierzy sklepu dowozili zakupy do klientów z kilku największych aglomeracji. Pod koniec ub. roku i na początku tego roku jego zasięg skurczył się do Trójmiasta, Warszawy, Katowic i Łodzi.

Wynik finansowy internetowej działalności Maximy pokazuje, że e-grocery to nadal bardzo niepewna część sektora sprzedaży detalicznej żywności. W 2023 roku bardziej ugruntowana działalność i skuteczne środki kontroli kosztów przełożyły się na wyższą efektywność kanału e-commerce, choć EBITDA pozostała ujemna i wyniosła 17,8 mln euro – informuje spółka. Rok wcześniej strata EBITDA wyniosła 23,7 mln euro.

Wycofanie się Barbory z Polski nie oznacza, że Maxima Grupe porzuciła całkowicie e-commerce w naszym kraju. Sklep internetowy z żywnością nadal prowadzi sieć Stokrotka, która dostarcza produkty spożywcze ze swoich supermarketów w ok. 30 miejscowościach lub umożliwia odbiór złożonych internetowo zamówień ze sklepów stacjonarnych w ok. 70 miastach.

Maxima Grupe zarządza sieciami handlowymi Maxima (w krajach bałtyckich), Stokrotka (w Polsce), T Market (w Bułgarii) oraz internetowym sklepem spożywczym Barbora działającym w krajach bałtyckich.

Maxima Grupe jest częścią grupy przedsiębiorstw Vilniaus prekyba. Poprzez pozostałe spółki zależne Vilniaus prekyba kontroluje inwestycje w sieci handlowe i apteczne, sieci restauracji, a także firmy deweloperskie i świadczące usługi wynajmu w krajach bałtyckich, Szwecji, Polsce i Bułgarii.

14.11.2024 / 17:58
StoryEditor
Adyen i Zalando wzmacniają partnerstwo. Na czym polega współpraca?

Adyen, globalna platforma technologii finansowych, rozwija współpracę z Zalando, jednym z liderów europejskiego rynku modowego online, aby ulepszyć systemy płatności dla klientów w Europie. Dzięki nowym rozwiązaniom, Zalando ma zapewnić użytkownikom wygodniejsze, bezpieczne i szybkie transakcje.

Współpraca Adyen i Zalando trwa od lat, a teraz zostaje rozszerzona na 15 rynków w Europie, co sprawia, że Adyen staje się wyłącznym partnerem Zalando dla wybranych lokalnych me...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.11.2024 / 18:38
StoryEditor
NBP podał dane o inflacji bazowej w październiku 2024. Dane nie zaskakują
wiadomoscihandlowe.plwiadomoscihandlowe.pl
(fot. Shutterstock)

W październiku 2024 roku inflacja bazowa, czyli po wyłączeniu cen żywności i energii, wyniosła 4,1 proc. w ujęciu rok do roku - poinformował Narodowy Bank Polski.

Natomiast wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych (CPI) w analizowanym okresie wyniósł 5 proc. rdr. - wynika z opublikowanego 18 listopada komunikacie NBP o wskaźnikach i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 18:12