29.05.2024 / 12:27
StoryEditor

Barbora, biznes e-commerce właściciela sieci Stokrotka, ma nowego prezesa. To Povilas Šulys

Barbora ma nowego prezesa (mat. prasowe)
Maxima Grupe informuje o powołaniu nowego prezesa firmy Barbora. We wtorek 28 maja Povilas Šulys objął też stanowisko dyrektora Barbora oraz dyrektora i członka zarządu spółki zarządzającej Radas.

Povilas Šulys zastępuje Viktorasa Juozapaitisa, który zdecydował się opuścić grupę spółek Vilniaus prekyba po czterech latach pracy. P. Šulys pracuje w różnych spółkach grupy od 2016 r. Kierował firmą Franmax, grupą Ermi oraz Ermitažas. Przez ostatnie półtora roku pełnił funkcję dyrektora finansowego Maxima LT.

W skład zarządu Radas będą wchodzić: Manfredas Dargužis (przewodniczący), Povilas Šulys, Asta Juodeškaitė i Šarūnas Savičianskas.

Barbora oferuje klientom możliwość zamówienia artykułów spożywczych i artykułów codziennego użytku online z opcją dostawy do domu lub odbioru samochodem (drive-in). Niedawno w Wilnie wprowadzono nową usługę szybkiej dostawy (dostawa priorytetowa), dzięki której klienci mogą otrzymać zamówienie w ciągu dwóch godzin.

Jak czytamy w komunikacie, Barbora w dalszym ciągu koncentruje się na efektywności procesów odbioru i dostawy zamówień, a także szuka sposobów na automatyzację części swoich działań. W 2023 roku Barbora zrealizowała ponad 2,7 mln dostaw w krajach bałtyckich.

Przypomnijmy, że 4 marca 2024 roku Barbora zakończyła działalność w Polsce. Była obecna na polskim rynku e-grocery przez trzy lata. W szczytowym momencie kurierzy sklepu dowozili zakupy do klientów z kilku największych aglomeracji. Pod koniec ub. roku i na początku tego roku jego zasięg skurczył się do Trójmiasta, Warszawy, Katowic i Łodzi.

Wynik finansowy internetowej działalności Maximy pokazuje, że e-grocery to nadal bardzo niepewna część sektora sprzedaży detalicznej żywności. W 2023 roku bardziej ugruntowana działalność i skuteczne środki kontroli kosztów przełożyły się na wyższą efektywność kanału e-commerce, choć EBITDA pozostała ujemna i wyniosła 17,8 mln euro – informuje spółka. Rok wcześniej strata EBITDA wyniosła 23,7 mln euro.

Wycofanie się Barbory z Polski nie oznacza, że Maxima Grupe porzuciła całkowicie e-commerce w naszym kraju. Sklep internetowy z żywnością nadal prowadzi sieć Stokrotka, która dostarcza produkty spożywcze ze swoich supermarketów w ok. 30 miejscowościach lub umożliwia odbiór złożonych internetowo zamówień ze sklepów stacjonarnych w ok. 70 miastach.

Maxima Grupe zarządza sieciami handlowymi Maxima (w krajach bałtyckich), Stokrotka (w Polsce), T Market (w Bułgarii) oraz internetowym sklepem spożywczym Barbora działającym w krajach bałtyckich.

Maxima Grupe jest częścią grupy przedsiębiorstw Vilniaus prekyba. Poprzez pozostałe spółki zależne Vilniaus prekyba kontroluje inwestycje w sieci handlowe i apteczne, sieci restauracji, a także firmy deweloperskie i świadczące usługi wynajmu w krajach bałtyckich, Szwecji, Polsce i Bułgarii.

16.02.2025 / 08:00
StoryEditor
Poczta Polska oświadcza, że "nie jest okupowana". Negocjacje z pracownikami "w dobrej wierze" odbędą się 19 lutego
Poczta Polska w tarapatach finansowych (Pixabay)

Poczta Polska wydała oświadczenie, że wbrew pojawiającym się w przestrzeni medialnej informacjom siedziba spółki nie jest okupowana. Trwają negocjacje w sprawie nowego Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy.

Poczta Polska zapewnia w oświadczeniu, że cały czas trwają negocjacje zarządu firmy ze związkami zawodowymi w sprawie nowego Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy. 12 lutego odbył...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.02.2025 / 09:40
StoryEditor
Too Good To Go razem z Auchan wprowadza nowe paczki niespodzianki. Jakie produkty doczekały się okazji uratowania przed końcem terminu?
Too Good To Go razem z Auchan wprowadza nowe paczki niespodzianki (fot. materiały prasowe)

Auchan współpracuje z Too Good To Go prawie od pięciu lat. Dziś ta współpraca została zwieńczona wprowadzeniem do sprzedaży nowy typ paczek, czyli niespodzianki. Jakie kategorie produktowe obejmą nową ofertę?

– Z naszych badań wynika, że najbardziej zaangażowani użytkownicy Too Good To Go preferują ratowanie artykułów spożywczych z supermarketów. Nowe Paczki Niespodzianki w Auchan to...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 09:56