13.06.2024 / 11:39
StoryEditor

Ważna zmiana w systemie kaucyjnym. Właściciele sklepów mogą odetchnąć. Smrodu nie będzie

Resort klimatu zdecydował się wreszcie wyłączyć opakowania po mleku i produktach mlecznych z systemu kaucyjnego (fot. Shutterstock)
Włączenie opakowań po mleku i produktach mlecznych do systemu kaucyjnego od początku wywoływało wiele uwag ze strony wszystkich stron, które miały być zaangażowanych w ich zbiórkę. Na szczęście rządzący wreszcie usłyszeli ich głos.

Wiceminister klimatu i środowiska Anita Sowińska, poinformowała na konferencji prasowej, że opakowania po mleku i produktach mlecznych zostaną całkowicie wyłączone z systemu kaucyjnego.

Początkowo miało być tylko odroczenie

Oznacza to, że rząd Donalda Tuska zrobił nie jeden, ale dwa kroki w tył. Nowelizacja ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, opublikowana pod koniec kwietnia br. zakładał bowiem jedynie przesuniecie obowiązku prowadzenia zbiórki takich opakowań o rok (na początek 2026 r.). Dodatkowy czas miał pozwolić na odpowiednie zaplanowanie i przygotowanie sytemu do zbiórki takich opakowań.

Uzasadniając decyzję resortu, Anita Sowińska stwierdziła: "Zdecydowaliśmy się po uwzględnieniu wszystkich uwag ze strony wytwórców, operatorów, sklepów oraz samorządów o tym, aby opakowania po mleku i produktach mlecznych wyłączyć z systemu kaucyjnego".

Co skłoniło resort do zmiany decyzji?

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska przyznała, że argumentem, który najbardziej przemówił do przedstawicieli resortu i skłonił ich do wprowadzenia powyższej zmiany, były problemy z utrzymaniem czystości w punktach zbiórki (o smrodzie, który towarzyszyłby procesowi rozkładu resztek produktów pozostałych w takich opakowaniach, pani wiceminister nie wspomniała).

Anita Sowińska powiedziała, że w przypadku włączenia opakowań po mleku u i produktów mlecznych do systemu kaucyjnego były uzasadnione obawy, o to, czy uda się utrzymać czystość w punktach zbiórki. Wiceminister wyjaśniła, że ma tu na myśli nie tylko automaty, ale też punkty zbiórki w małych sklepach.

 

18.02.2025 / 14:20
StoryEditor
Jak dobrze podejść do wdrożenia sztucznej inteligencji w firmie? Ekspert odpowiada
Sztuczna inteligencja - wizja (fot. Dall-e)

Paweł Olszynka, Head of Strategic Projects and Partnerships w firmie badawczej PMR Market Experts, podkreśla, że cyfryzacja to proces, który nie kończy się po jednym udanym wdrożeniu. Mówi również, o jakich aspektach sztucznej inteligencji należy pamiętać i na co zwrócić uwagę przy implementowaniu tego typu rozwiązań.

- Zabawnie brzmią stwierdzenia, które czasem można usłyszeć nawet w dużych firmach po skończeniu wdrożenia systemu IT, że „transformację cyfrową już przeszliśmy, mamy to szczęśl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.02.2025 / 11:42
StoryEditor
Jak płacą Polacy? Te metody płatności zyskały najwięcej w zeszłym roku
Blik jest najpopularniejszą nowoczesną metodą płatności w Polsce (fot. Polski Standard Płatności)

W 2024 roku Polacy coraz chętniej sięgali po nowoczesne metody płatności – dowodzą wyniki Adyen Retail Report 2024. Niekwestionowanym liderem pozostaje Blik, który dociera już do 95 proc. rynku.

Dane pokazują, że coraz większa liczba Polaków rezygnuje z noszenia tradycyjnych portfeli, co znajduje odzwierciedlenie w popularności płatności mobilnych. W 2024 roku już 30 pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 19:36