W odpowiedzi na te problemy firma RLG opracowała RLGSOFT – platformę, która automatyzuje procesy związane z BDO i ułatwia zarządzanie odpadami. Dzięki RLGSOFT skomplikowana sprawozdawczość i stres związany z niedotrzymaniem terminów stają się przeszłością.
RLGSOFT – rozwiązanie dla przedsiębiorstw i sieci handlowych z zezwoleniem na zbieranie odpadów
Platforma RLGSOFTzostała zaprojektowana z myślą o firmach, instytucjach i specjalistach, którzy chcą usprawnić swoje działania w zarządzaniu odpadami.Dla wielu przedsiębiorstw, niezależnie od wielkości, prowadzenie ewidencji oraz składanie odpowiednich raportów do BDO jest obowiązkowe, co czyni RLGSOFT idealnym rozwiązaniem zarówno dla dużych zakładów, jak i mniejszych organizacji. Skuteczne zarządzanie środowiskiem minimalizuje ryzyko niezgodności, pomaga uniknąć kar, a także wspiera rozwój firmy i jej przewagę konkurencyjną.
Jak działa system RLGSOFT?
Przedsiębiorstwa, w tym sieci handlowe, posiadające zezwolenie na zbieranie odpadów, stoją przed wyzwaniem związanym z precyzyjnym monitorowaniem odpadów. Konieczne jest ewidencjonowanie miejsca ich powstania oraz ilości, aby nie przekroczyć dozwolonych progów określonych w zezwoleniu. Tradycyjny system BDO pozwala na generowanie plików PDF z danymi na temat ilości odpadów, jednak brak możliwości edycji tych dokumentów może utrudniać efektywne zarządzanie. RLGSOFT umożliwia generowanie raportów w formacie Excel, dzięki czemu możliwe jest monitorowanie na bieżąco przepływu strumieni odpadów, analizowanie danych i wychwytywanie nieprawidłowości, takich jak rozbieżności wagowe.
Możliwość dopasowania funkcji systemudo indywidualnych potrzeb firmy daje wiele dodatkowych przydatnych funkcji. Przykładowo w celu ułatwienia śledzenia dozwolonych progów użytkownicy mogą ustawić opcję, która automatycznie poinformuje ich, kiedy ilość odpadów będzie bliska przekroczenia – np. poprzez oznaczenie danych na czerwono lub powiadomienia sms. Taka funkcjonalność umożliwia szybkie reagowanie na zagrożenie związane z niedotrzymaniem dopuszczalnych limitów i skierowanie strumienia odpadów do organizacji zewnętrznej, co pozwala uniknąć kar finansowych.
RLGSOFT to narzędzie, które znacząco upraszcza zarządzanie odpadami sieciom handlowym czy producentom, dzięki zaawansowanej automatyzacjikluczowych procesów. System automatycznie przenosi informacje z karty przekazania odpadu (KPO) do karty ewidencji odpadu (KEO), eliminując konieczność ręcznego przepisywania informacji. To redukuje ryzyko błędów i pozwala zaoszczędzić czas. Częstym problemem, który pojawia się w dużych przedsiębiorstwach, jest konieczność monitorowania drogi, którą pokonują odpady. RLGSOFT monitoruje za użytkownika to, w jakiej ilości i skąd zostały przywiezione.
Korzystając z platformy, użytkownik minimalizuje liczbę kliknięć podczas tworzenia KPO i KEO. RLGSOFT jest w pełni zsynchronizowany z BDO, dzięki czemu wszystkie dane i dokumenty są automatycznie przesyłane do BDO w czasie rzeczywistym, bez konieczności logowania się do BDO. Dodatkowo w przypadku niezgodności wagowych możliwe jest automatyczne dokonanie korekty, co znacznie upraszcza procesy operacyjne.
Zarządzanie środowiskiem w firmach wiąże się z różnymi wyzwaniami. Przedsiębiorcy mierzą się z koniecznością rozdzielania odpadów na odrębne strumienie. Jednym z nowych przepisów, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 r., jest uwzględnienie strumienia tekstyliów. Sieci handlowe dokonują podziału m.in. na żywność i alkohol, folie kolorowe i transparentne, czy też meble i wkrótce – tekstylia. RLGSOFT ułatwia to zadanie, dając możliwość stosowania własnych nazw odpadów, charakterystycznych dla działalności użytkownika.Dodatkowo funkcja stworzenia personalizowanej bazy odbiorców znacznie upraszcza generowanie KPO i ogranicza ryzyko zaciągnięcia do karty firmy o nazwie podobnej do danego odbiorcy. Kolejny obowiązek wiązać się będzie z wejściem w życie systemu kaucyjnego. Odpady, które nie podlegają ewidencji w systemie BDO, takie jak opakowania spełniające wymogi systemu kaucyjnego, a także inne, takie jak produkty uboczne pochodzenia zwierzęcego, również mogą być ewidencjonowane w RLGSOFT. Dzięki temu przedsiębiorstwo może uporządkować ewidencję wedle własnych potrzeb.
Więcej niż automatyzacja: platforma do rozwoju i edukacji środowiskowej
RLGSOFT to nie tylko zaawansowane narzędzie do zarządzania odpadami i pracy z BDO, ale także dynamiczna platforma, która wspiera firmy w rozwijaniu zrównoważonych praktyk i pogłębianiu wiedzy na temat przepisów środowiskowych. „Strefa wiedzy”, dostępna na stronie, umożliwia użytkownikom dostęp do cennych materiałów edukacyjnych, które pomogą zrozumieć i wdrożyć efektywne zarządzanie środowiskowe. RLGSOFT ułatwia codzienną pracę i inspiruje do działania w zgodzie z zasadami odpowiedzialności ekologicznej.
Wsparcie ekspertów
RLGSOFT został stworzony z myślą o specyficznych potrzebach sieci handlowych i producentów, którzy muszą sprawnie zarządzać odpadami w swoich organizacjach. Platforma jest intuicyjna i prosta w obsłudze, co pozwala zredukować czas i wysiłek włożony w ewidencję odpadów. Dodatkowo użytkownicy mogą liczyć na pełne wsparcie zespołu ekspertów na każdym etapie pracy z systemem. Dzięki temu mają pewność, że ich działania są zgodne z przepisami, co nie tylko chroni organizację przed karami, ale także wzmacnia ich pozycję na rynku i wspiera zrównoważony rozwój.
RLG to międzynarodowy holding Reverse Logistics Group, będący częścią grupy Reconomy. Od ponad 30 lat działa w branży gospodarki odpadami i z sukcesem wspiera przedsiębiorców we wdrażaniu założeń gospodarki obiegu zamkniętego. Skontaktuj się już dziś, aby dowiedzieć się, jak RLG może pomóc Twojej firmie.
Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.