Opakowanie a postrzeganie marki
Dobrze, jeśli strategia i komunikacja marketingowa są dostosowane do aktualnych trendów. Dotyczy to również opakowania produktu. Pudełko to już nie tylko środek służący do ochrony, ale również kanał promocji marketingowej, który można wykorzystywać zarówno do komunikacji bezpośredniej (logo, hasła, komunikaty, wezwania do działania), jak i pośredniej (materiały nadające się do recyklingu, jakość materiałów). Opakowanie może wpłynąć na postrzeganie marki, a także podkreślić wysoką jakość produktów. Daje ono możliwość zbudowania spójnego przekazu marketingowego, który mówi więcej niż tylko umieszczone na nim logotypy, użyte kolory czy slogany. Dzięki pudełku możesz wprowadzić efektywną komunikację marketingową i wykorzystać chwilę, kiedy Twoi klienci otrzymują i otwierają opakowanie.
Reklamy online lub offline otaczają nas niemal z każdej strony i w każdym miejscu, dlatego można je łatwo zignorować. Produkty? Już trudniej. Kiedy klient widzi Twoje produkty na półce, lub gdy otrzymuje od Ciebie przesyłkę, nie może pominąć tej nienachalnej formy promocji. Dzięki opakowaniu możesz przyciągnąć jego uwagę. Wykorzystaj to.
Opakowanie to jeden z pierwszych momentów styku konsumenta z marką. Dzięki niemu możemy zakomunikować odbiorcom korzyści i wartości produktu oraz firmy.
Spójrzmy na kilka faktów:
- Badania wskazują, że opakowania premium mają znaczący wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Aż 52% badanych twierdzi, że prawdopodobnie wróci do firmy po kolejny zakup.
- Badania pokazują, że 90% konsumentów ponownie używa pudełek i toreb produktowych otrzymanych przy zakupie, a 40% udostępniłoby zdjęcie opakowania, jeśli byłoby ono ciekawe.
- Badania dowiodły również, że 70% konsumentów wyrabia sobie opinie na temat marki na podstawie samego opakowania produktów. Natomiast 63% klientów uważa, że opakowanie jest tak samo ważne jak produkt.
Wyciągając wnioski z przeprowadzonych badań, można zauważyć, że opakowanie to bezkonkurencyjny wyróżnik marki, który tworzy unikalne doświadczenie. Pudełko opowiada historię brandu i buduje narrację. Wiele firm dobrze rozumie, że opakowania tworzą doświadczenia konsumenckie i potrafią dobrze wykorzystać to w swoich działaniach marketingowych. Spójrzmy, chociażby na opakowania firmy Apple, które stały się produktem, tak samo jak same iPhone'y, Macbooki i inteligentne zegarki. Ich opakowania komunikują rozpoznawalną jakość i trwałość, której poszukują klienci Apple.
Opakowanie — niezastąpione narzędzie marketingowe
Opakowanie jest niezastąpionym narzędziem marketingowym. Jako że jest ono kluczowym czynnikiem wpływającym na rozpoznawalność marki, musi być spójne ze strategią promocyjną firmy i produktu. Pudełko pomaga klientom zidentyfikować rodzaj oferowanego produktu, wpływa na postrzeganie jego jakości, a przede wszystkim buduje identyfikację wizualną marki. Dobre opakowanie to takie, które jest spójne z przekazem marketingowym produktu oraz strategią przyjętą przez firmę. Myśląc o opakowaniu, musimy postrzegać je jako jeden z instrumentów szeroko rozumianej promocji, który wpływa na sprzedaż produktu i realizuje założoną strategię marketingową firmy. Jego rola to:
- Pozycjonowanie
- Opowiadanie historii
- Komunikowanie wartości marki
- Budowanie zaufania
Zaprojektuj i wydrukuj opakowanie, które działa
Czy wiesz, że konsumenci dokonują podświadomej oceny na podstawie tego, co widzą? Opakowanie to pierwsze, na co patrzą, dlatego warto już od pierwszej chwili wzbudzić ich zainteresowanie produktem. Twoje pudełko powinno przekazywać odpowiedni komunikat, przyciągać wzrok i zachęcać do konkretnych czynności. Opakowanie ma też fundamentalne znaczenie dla budowania rozpoznawalności marki. Nie przez przypadek producenci, wypuszczając nowe produkty, szukają sposobów na wywarcie dobrego wrażenia na klientach, przykucie ich uwagi i wywołanie potrzeb zakupowych, również przy użyciu pudełka. Wykorzystuj siłę swojego opakowania i zamień je w niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe!
Stwórz projekt i sprawdź, jak możesz zapakować swój produkt! Zapytaj o ofertę opakowań.
W Colours Factory od ponad 15 lat #DrukujemyDlaBiznesu i pomagamy w wyborze surowców i technologii druku.
Autor:
Sebastian Śnieciński CMO w Grupie Colours Factory, tworzy i wdraża strategie osnute planami dla marek takich jak Drukomat.pl i Colours Factory. Lubi ludzi, dźwięki, fotografie, nowe media i technologie. Od zawsze uzależniony od kreatywnej pracy, muzyki, a od jakiegoś czasu też od Instagrama.