09.05.2024 / 18:17
StoryEditor

Koniec pompowania opakowań z przekąskami i płatkami powietrzem. Parlament Europejski mówi basta

Komisja Europejska chce nakazać producentem wprowadzania do sprzedaży opakowań produktów adekwatnych do zawartości, czyli maksymalnie wypełnionych, a nie nabitych powietrzem (fot. Shutterstock) 
Parlament Europejski, w ramach tzw. Zielonego Ładu podjął wiele decyzji, które w istotny sposób wpłyną na rynek FMCG. Jedną z nich jest obowiązek umieszczania produktów w opakowaniach adekwatnych do ich zawartości. Co to oznacza w praktyce?

Regulacje Parlamentu Europejskiego wprowadzane w ramach tzw. Zielonego Ładu mają co do zasady przyczynić się do zredukowania ilości śmieci z tworzyw sztucznych i ograniczyć ich wytwarzanie.

Opakowanie adekwatne do zawartości, czyli jakie?

Portal gazeta.pl informuje, że jednym z przepisów tego typu ma być obowiązek wprowadzania do sprzedaży produktów w opakowaniach, które będą adekwatne do ich zawartości.

W praktyce oznacza to, że owe opakowania nie mogą być za duże i w części wypełnione powietrzem. Obecnie tak pakowane bardzo często są chipsy i inne przekąski, ale też np. płatki śniadaniowe. 

Wspomniany portal zwraca też uwagę, że tym sposobem Parlament Europejski rozwiąże także inny problem polegający na tym, że konsumenci, robiąc zakupy "nabierają się" na większe opakowania produktów, które w większym lub mniejszym stopniu wypełnione są powietrzem.

Jednorazówki i miniaturki też na cenzurowanym

Przypomnijmy, że Unia Europejska już wcześniej wprowadziła zakaz sprzedawania i używania jednorazowych talerzy, sztućców oraz słomek z plastiku.

Decyzją z końca kwietnia przyjęła natomiast kolejny pakiet przepisów (tzw. rozporządzenia PPWR), zgodnie z którymi od 1 stycznia 2030 r. zakazane będą jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych na nieprzetworzone świeże owoce i warzywa, jednorazowe kubki wykorzystywane w kawiarniach i restauracjach, a także opakowania na pojedyncze porcje (np. przypraw, sosu, śmietanki, cukru).

Zakaz obejmie też miniaturowe opakowania na artykuły toaletowe (np. szampon czy żel pod prysznic) i bardzo lekkie plastikowe torby na zakupy (poniżej 15 mikrometrów grubości).

Zaznaczmy też, że ten pakiet przepisów znacząco wpłynie nie tylko na branże HoReCa, ale także e-commerce oraz firmy kurierskie. Zgodnie z nimi nowy maksymalny odsetek pustej przestrzeni w opakowaniach zbiorczych, transportowych oraz opakowaniach, które będą stosowane w handlu elektronicznym, wyniesie 50 proc. Producenci i importerzy będą też zobowiązani zredukować do minimum wagę i objętość opakowań.

29.10.2024 / 13:14
StoryEditor
Coface Polska: branża HoReCa zapomina o kryzysie
Wg Dun&Bradstreet blisko 3 tys. firm z branży HoReCa zawiesiło swoją aktywność w 1 półroczu 2024 (fot. Makro Polska)

Branża HoReCA zapomniała o kryzysie. Mimo zauważalnego spadku zyskowności działalności wśród restauratorów, popyt na ich usługi pozostał stabilny - wynika z najnowszych danych Coface. Ponadto po raz pierwszy od czasu rozpoczęcia pandemii Covid-19 ilość podmiotów w branży HoReCa netto wzrasta.

Koniunktura i nastroje w sektorze usług w Europie są zdecydowanie lepsze, niż w przemyśle. W bieżącym roku rośnie liczba pasażerów obsługiwanych przez linie lotnicze. Szczególn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.11.2024 / 11:25
StoryEditor
Netto Polska z nowym dyrektorem finansowym. Sieć dyskontów będzie mieć również nowego dyrektora handlowego
Tomasz Kaźmierczak (z lewej) i Krzysztof Dobczyński dołączyli do kadry zarządzającej Netto Polska (fot. Netto)

Tomasz Kaźmierczak został nowym dyrektorem finansowym Netto Polska, a Krzysztof Dobczyński dołączył do dyskontowej sieci w roli dyrektor handlowego. Nowi menedżerowie w strukturach firmy należącej do Grupy Salling mają pomóc w realizacji ambitnej strategii rozwoju Netto w Polsce.

Tomasz Kaźmierczak na stanowisku CFO zastąpi Nikolaja Hansena, który był dyrektorem finansowym Netto od początku 2022 r., a teraz pracować będzie dla Grupy Salling w Danii. Ka...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 07:47