28.05.2024 / 13:42
StoryEditor

Gdzie i jak często Polacy chcieliby zwracać opakowania w ramach systemu kaucyjnego? Jeden format sklepów będzie preferowany

Recyklomat (fot. Konrad Kaszuba)
Firma K+Research by Insight Lab na zlecenie Tomra Collection zrealizowało badanie, które sprawdza potrzeby i oczekiwania polskich konsumentów co do preferowanych form zwrotów opakowań w ramach systemu kaucyjnego.

Jak wynika z badania, Polakom najbardziej odpowiadałoby oddawanie pustych opakowań w ramach systemu kaucyjnego przy okazji tygodniowych zakupów. 42 proc. uczestników badania zadeklarowało, że planuje regularnie, co najmniej raz w tygodniu, zwracać opakowania do sklepów. Nieco mniejsza grupa badanych, bo 31 proc., preferowałaby oddawać je częściej, kilka razy w tygodniu. Te wyniki wiążą się z preferencją miejsca do zwracania opakowań. 34 proc. uczestników badania zadeklarowało, że wybraliby sklep, w którym robią większość zakupów spożywczych. Innymi preferowanymi warunkami są bliskość sklepu od ich domu (29 proc.) lub obecność recyklomatu (26 proc.).

Preferowane dyskonty

Jeśli chodzi o konkretny, preferowany rodzaj sklepu, znaczna część badanych, aż 76 proc., wskazała średniej wielkości sklepy, czyli dyskonty. To właśnie do nich Polacy najczęściej udają się na cotygodniowe zakupy. Na dalszych pozycjach znalazły się hipermarket, supermarket lub mały, lokalny sklep (odpowiednio 33 proc., 32 proc. i 31 proc.).

Na wybór sklepu, do którego Polacy chętniej udadzą się na zakupy, wpłynie dodatkowy argument, czyli możliwość wygodnego i bezproblemowego zwrócenia pustych opakowań nadających się do recyklingu. W przypadku sklepów, które wybiorą zbiórkę automatyczną, czyli recyklomaty, uczestnicy badania będą oczekiwali przede wszystkim sprawności tych urządzeń (60 proc.) i opcji zwrotu różnych rodzajów opakowań jednocześnie (50 proc.), czyli jednorazowych butelek PET, puszek oraz butelek szklanych zwrotnych.

Wygoda i dostępność recyklomatów

To, co okazało się niezwykle istotne dla projektowania punktów zbiórki, to przede wszystkim odpowiednie umiejscowienie urządzenia. Według respondentów, powinno ono stać w dobrze widocznym miejscu, niedaleko wejścia do sklepu. Równie ważne są oznaczenia i instrukcje korzystania z niego. Respondenci także na tym samym poziomie (około 30 proc.) wskazywali potrzebę dodatkowych pojemników w pobliżu, do których mogliby wrzucić inne odpady, odrzucone przez recyklomat.

Badanie zostało zrealizowane w lutym 2024 roku na próbie ponad 1000 pełnoletnich mieszkańców Polski metodą CAWI (ankieta internetowa). Założono kwoty na płeć, wiek, wielkość miejscowości oraz województwo.

18.11.2024 / 17:14
StoryEditor
Staropolanka chce wskoczyć na podium polskiego rynku wód butelkowanych. Producent inwestuje w wizerunek i promocję marki
Przedstawiciele marki Staropolanka i PZPN (fot. Pzpn)

Uzdrowiska Kłodzkie, właściciel marki Staropolanka, przedłużają umowę sponsorską z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Firma chce budować rozpoznawalność i wskoczyć na podium najlepiej sprzedających się wód w Polsce.

Staropolanka została „oficjalną wodą Reprezentacji Polski”. Marka wspiera nie tylko pierwszą kadrę narodową kobiet i mężczyzn, ale również reprezentację Polski mężczyzn do lat ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.11.2024 / 19:22
StoryEditor
Reklamy piwa głównym winowajcą przedwczesnej inicjacji alkoholowej nieletnich. Swoje za uszami mają też pobłażliwi sprzedawcy
WHO wskazuje, że sponsoring wydarzeń sportowych przez browar buduje pozytywne nastawienie do piwa jako kategorii oraz zwiększa jego społeczną akceptację (fot. Shutterstock)

77 proc. osób niepełnoletnich zetknęło się z reklamami piwa - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Instytutu Człowieka Świadomego. Zdaniem ekspertów, ich powszechność jest jednym z trzech głównych czynników przyczyniających się do przedwczesnej inicjacji alkoholowej dzieci i młodzieży. Pozostałe dwa to przyzwolenie dorosłych oraz wpływ grupy rówieśniczej.

Od reklamy piwa nie da się nieletnich uchronić - alarmują eksperci z Instytutu Człowieka Świadomego (organizacja pozarządowej, zajmująca się tematyką związaną ze zdrowiem p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 19:24